Argen-X

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Argen-X

Berichtdoor vogelspotter » 27 Dec 2017 16:11

15:12
27-12-2017

Argenx op vers record

Op een rustige beursdag valt de euforische klim van Argenx des te harder op. Het Gentse biotechbedrijf trekt 9,6 procent hoger naar 53,71 euro, een record. Concreet nieuws is er niet rond het aandeel, behalve natuurlijk dat Argenx met voorsprong hét Brussels aandeel van het jaar is. En dus is het logisch dat veel (grote) beleggers nog snel aan 'window dressing' doen: hun portefeuille opsmukken door nog snel het aandeel van het jaar in de portefeuille te stoppen.

Duidelijk is dat de beursgang op Nasdaq en de doorbraak in het onderzoek naar een zeldzame spierziekte de groep dit jaar een enorme boost hebben gegeven. Een boost die ook Het Financieele Dagblad niet ontgaan is. In zijn Bartjes-column met de sprekende kop 'lessen van de lama' staat de Nederlandse zakenkrant bewonderend stil voor het Gentse duo Ablynx/Argenx. We citeren:

Ablynx en Argenx maken gebruik van de bevinding van 25 jaar geleden dat lama's beschikken over opmerkelijke antilichamen. Daarmee gaan ze ziektekiemen te lijf. Ablynx en Argenx kopiëren en selecteren en selecteren de antilichamen, die vervolgens als basis dienen voor nieuwe geneesmiddelen.
De Tijd.
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,Avantium, Deceuninck, Euronav, Nyrstar, TomTom, UCB, X-Fab,Petrobras ADR, Vasco Data.Verkocht Weight Watchers.

micado
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor micado » 04 Jan 2018 16:12

Straf, ze zakken 7,58 % en ze leggen de handel stil, of is er iets meer aan de hand ? :shock:
Ablynx, ArgenX, Biocartis, Galapagos, Pharming, Mithra

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Bioscience » 04 Jan 2018 16:40

Denk dat er een aantal stoplosses zijn afgegaan en daardoor de koers snel is gedaald doordat er te weinig in de bied stond . 6 euro in 2 dagen . Inderdaad straf .
Normaal ging NL de USA achterna . Nu ging de USA NL achterna .
Gisteren nabeurs in de USA nog 65 dollar aangetikt .

Voor degene die nog wat willen oppikken iig een flinke korting . A.s maandag een grote presentatie

Title Date Events
JP Morgan
Until: January 11, 2018 Tim Van Hauwermeiren, CEO & Eric Castaldi, CFO

in de USA nu bijna 60$ = 49,66 euro
Laatst gewijzigd door Bioscience op 04 Jan 2018 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Brammeke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Brammeke » 04 Jan 2018 16:45

Sta te wachten om wat bij op te pikken, maar zonder handel niet simpel. ;)

Brammeke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Brammeke » 05 Jan 2018 16:49

Gelukt. Wat bij ingeslagen €49,40.

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Bioscience » 05 Jan 2018 16:59

verwijderd
Laatst gewijzigd door Bioscience op 05 Jan 2018 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Bioscience » 05 Jan 2018 17:01

vreemd koersverloop vandaag .

Ik had dit(onderstaand ) al ter kennisneming op IEX geplaatst

Ik kan inmiddels melden dat er al interesse is in partnering voor ARGENX 111 .
Wat is Argenx111 http://argen-x.com/en-GB/content/argx-111/19/

Er zijn al gesprekken gaande . Zojuist een mail gehad van Joke .(argen-X)
Ik heb gewoon gevraagd of er al interesse is in ARGENX111 omdat dat op stapel staat om te gaan partneren . Uiteraard hoeven ze dit ( nog) niet te vertellen in een persbericht aangezien er nog geen definitief akkoord is .Bij akkoord zal er uiteraard direct een persbericht volgen .

Waarom kan ARGENX 111 interessant zijn om te partneren ?

Na de eerste resultaten van ARGENX 110 ( http://argen-x.com/en-GB/content/argx-110/18/ )
hebben we kunnen zien dat er in de proefgroep van 6 er alle 6 verbetering lieten zien . Waarvan 3 waar de leukemie volledig was verdwenen . Dit is natuurlijk een verbluffend resultaat en ik denk dat dit een gigantische klapper gaat worden .

Nu weten we dat ARGENX 111 solid tumors en bloedkanker bestrijdt .
Na de mooie resultaten van ARGEN 110 is de molecule 111 natuurlijk direct gigantisch in waarde gestegen . Leukemie (110)zijn nl verschillende vormen van bloedkanker . Kan me voorstellen dat er hele grote interesse zal zijn in ARGEN111 en dat de prijs sterk is gestegen na results 110 .

Ik hoop dat ze iets zullen laten vallen tijdens de presentatie van volgende week .
enzo73 liked last!

Gentse strop
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Gentse strop » 05 Jan 2018 21:17

Brammeke schreef:Gelukt. Wat bij ingeslagen €49,40.

Maandag zal je nog goedkoper kunnen inslaan, Nasdaq momenteel 56,35 dollar, omgerekend 46,77 euro. Om dan opnieuw nieuws te krijgen op de conference zie ik ze mooi doorstijgen.

Ik heb gewacht tot maandag om mss nog wat bij te tanken.

micado
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor micado » 05 Jan 2018 21:37

Gentse strop schreef:

Maandag zal je nog goedkoper kunnen inslaan, Nasdaq momenteel 56,35 dollar, omgerekend 46,77 euro. Om dan opnieuw nieuws te krijgen op de conference zie ik ze mooi doorstijgen.

Of nog lager, het is teveel op korte termijn gestegen, ik zie ze spijtig genoeg nog naar 35 komen. Vandaag hebben ze ook de handel even gestopt omdat er te weinig bieders waren. Als die trend zich verder zet..... :geek:
Ablynx, ArgenX, Biocartis, Galapagos, Pharming, Mithra

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Bioscience » 06 Jan 2018 10:09

micado schreef:
Gentse strop schreef:

Of nog lager, het is teveel op korte termijn gestegen, ik zie ze spijtig genoeg nog naar 35 komen. Vandaag hebben ze ook de handel even gestopt omdat er te weinig bieders waren. Als die trend zich verder zet..... :geek:

dat zegt alleen iemand die er niet in zit lijkt me of graag lager instapt ;) . Inmiddels al weer 13 dollar gedaald vanaf de top .

1 nieuw persbericht mbt partnering ARGEN111 en we pakken nieuwe toppen . Vergeet niet dat Argen-X mogelijk meerdere blockbusters in huis heeft en een hele grote berg cash .
En nog belangrijker . Het zijn juist op de gebieden waar nog niets voor is zonder bijwerkingen . Spierziektes en Leukemie/Bloedkanker . dan hebben we het nog niet over de hele batterij andere molecules . Er komt dit jaar nog heel veel nieuws

Overigens heb ik ook nog gevraagd of Argen-X zelf een studie zouden kunnen opstarten in MS ( via ARGEN-X113 ) . Antwoord was dat dit onderzocht wordt op dit moment , maar dat dit waarschijnlijk( indien ze de molecule gaan opstarten ) gepartnered gaat worden vanaf een mogelijke fase 2 . Deze studies zijn kostbaar , dus op dit moment niet voor ARgen-X alleen mogelijk .