Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 302

Re: Nyrstar

Berichtdoor ugeerts » 08 Apr 2018 20:47

jean de florette schreef:feb '16 opgehaald 273.6M
nov'17 100M opgehaald en zojuist 5M.
Dat is samen 378M €

Aan 5,55€ heb je een beurskap. van 610M (109.873.001 aandelen, het nieuwe aantal)

Je zou van minder emotioneel worden....

Het typische bodemloze put fenomeen, zeker. Men blijft er maar geld in storten.
Maar je weet dat ik daar een bepaald systeem in zie. Het begint met een zwaar ontgoochelde 25% aandeelhouder die van zijn mislukte investering uit 2014, er het beste van probeert te maken.
Gevaarlijk wordt het pas als die ontgoocheling overslaat in een "de-maat-is-vol" attitude. Wat als PP bv. niet de beloofde uitdraai kan leveren van de vooruitbetaalde metalen. Ondertussen gaat het personeel gebukt onder zware besparingen en blijft het botsen met vakbonden. Werken bij nyrstar is volgens mij nu hetzelfde als werken in a hellhole. De goede oude tijd van potverteren waar tsuretie naar verwijst, is geweest en voorbij.
__________________________________________________________________________________

alwaysright
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 159

Berichtdoor alwaysright » 08 Apr 2018 21:51

Met alle respect ugeerts,ik denk dat iets minder uitbundig het (tijdelijke)falen van Nyrstar gevierd mag worden,er zijn nog steeds mensen die in dit bedrijf geinvesteerd hebben.
Persoonlijk vind ik het ook niet veel bijdragen aan,zeg maar forum opinie/mening.
frans99 liked last!

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 498

Berichtdoor tsuretie » 08 Apr 2018 23:57

jean de florette schreef:feb '16 opgehaald 273.6M
nov'17 100M opgehaald en zojuist 5M.
Dat is samen 378M €

Aan 5,55€ heb je een beurskap. van 610M (109.873.001 aandelen, het nieuwe aantal)

Je zou van minder emotioneel worden....

Dat je geld ophaalt om dringend te reorganiseren en je schulden af te bouwen, dat kan ik nog volgen.
Maar dat je geld ophaalt in het kader van een incentive plan, enkel voor het "betere "management,
terwijl de kleine aandeelhouder met zijn broek op zijn knieën,
zijn verlies zit te tellen ....

Je moet godver maar durven ! :twisted:
Pietro liked last!
Nyrstar, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom

Kootpenne
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 38

Berichtdoor Kootpenne » 09 Apr 2018 04:39

Er is ook goed nieuws:
Vorige week was Hilmar in PP om zich persoonlijk te vergewissen van de vooruitgang van de TSL Furnace en na afloop stond hij breed glimlachend op de foto met de ingenieurs, eveneens lachend.

Ofwel hadden ze beter dan verwacht nieuws betreft de opstart
Ofwel waren ze zéér blij met de bonussen.
Nutanix Erytech Galapagos Euronav Nyrstar Nanogate

Kootpenne
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Kootpenne » 09 Apr 2018 05:23

Volgend jaar worden mogelijks circa 1,2 mio aandelen uitgedeeld maar wel aan volgende voorwaarden:

To ensure that the LTIP is aligned with maximising shareholder returns, the Board has set two performance conditions under the modified Grant 9 and under Grant 10. These performance conditions are:
• Nyrstar achieving a target underlying EBITDA in 2018 (LTIP 9) and in 2019 (LTIP 10) (70% weighting); and
• Nyrstar’s share price movement (as a percentage) is to outperform the MSCI World Metals and Mining Index movement (as a
percentage) on average over the performance period (30% weighting).
tsuretie liked last!

Kootpenne
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Kootpenne » 09 Apr 2018 08:18

Ramp up van PP zit op schema, zie bijgevoegde slides

Bijkomende info over PP:
SUCCESSFUL COMMISSIONING OF ACID SHIP LOADING
We recently successfully commissioned the acid ship loading system, and although the piping has been used to load a ship during November last year, this is the first time the new 90kW pumps were used to pump acid from the new acid tank at the design rate of 450 tonnes per hour.
Over the Easter week-end departments were notified that an acid ship was due in port on Wednesday 4th April. Immediately wheels were set in motion for commissioning of the system and a lot of effort by Flinders Logistics, production team and the capital engineering team enabled pumping to start on the scheduled time, on Wednesday.
Commissioning started and six hours later the system was operating at full capacity in auto mode. As planned, 6000 tonnes of acid were loaded without any hitch by Friday morning.
A few punch list items still need to be completed, and Nyrstar Port Pirie is ready for the next ship to export our sulphuric acid.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
vogelspotter liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 384

Berichtdoor Lotus » 09 Apr 2018 12:01

tsuretie schreef:
Kim schreef:Waarom volgen de emoties toch steeds de beurskoers?
De resultaten waren niet denderend.

Nee, resultaten waren niet denderend. Bedrijf is nog verlieslatend, niet ?
Maar wel solvabel genoeg om aan Rode een bonusje uit te keren van 243.000 €.

Geen probleem : arbeiders zullen wel nog een tandje bijsteken in de smelters.
Bij zo iets, laaien mijn emoties op, meer dan bij een paar procenten beurskoers verschil. :twisted:

Rode mag voor mijn part een zak geld verdienen,
drie zakken is ook goed,
geen enkel probleem !

Ik zou wel graag eerst wat resultaten zien, vooraleer hij extra betaald wordt.
"Loon naar werken " was ooit een gezond principe,
maar dat zal wel ouderwets zijn, zeker ? :?

Met die bonus koopt hij nog wat Nyrstar aandelen en dan zijn de Nyrstar aandeelhouders weer tevreden al is het een sigaar uit eigen doos :?

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 498

Berichtdoor tsuretie » 09 Apr 2018 17:54

Kootpenne schreef:Volgend jaar worden mogelijks circa 1,2 mio aandelen uitgedeeld maar wel aan volgende voorwaarden:

To ensure that the LTIP is aligned with maximising shareholder returns, the Board has set two performance conditions under the modified Grant 9 and under Grant 10. These performance conditions are:
• Nyrstar achieving a target underlying EBITDA in 2018 (LTIP 9) and in 2019 (LTIP 10) (70% weighting); and
• Nyrstar’s share price movement (as a percentage) is to outperform the MSCI World Metals and Mining Index movement (as a

Bonus gekoppeld aan EBITDA !
Perfect, dat hoor ik graag, zie !! :D
Rode zal dit weekend wat van onze posts gelezen hebben, zeker ? ;)

Wat zou die LTIP 9 en LTIP 10 (70 %) inhouden ?
Toch weer geen addertje onder het gras ?
Kootpenne liked last!
Nyrstar, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 421

Berichtdoor Freddy » 09 Apr 2018 18:13

tsuretie schreef:
Kootpenne schreef:Volgend jaar worden mogelijks circa 1,2 mio aandelen uitgedeeld maar wel aan volgende voorwaarden:

Bonus gekoppeld aan EBITDA !
Perfect, dat hoor ik graag, zie !! :D
Rode zal dit weekend wat van onze posts gelezen hebben, zeker ? ;)

Wat zou die LTIP 9 en LTIP 10 (70 %) inhouden ?
Toch weer geen addertje onder het gras ?

De informatie is (semi-)publiek hoor, zat bij de info van de komende AV

https://www.nyrstar.com/~/media/Files/N ... nglish.pdf

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 888

Berichtdoor jean de florette » 09 Apr 2018 18:34

Op zich zijn die voorwaarden best grappig. Eerst: 'Om zeker te zijn in overeenstemming met aandeelhouders returns' en wat later 'koers gemiddeld beter dan de MSCI', maar: telt voor 30% mee.
Zeker is zeker, bij mij denk ik dan aan dicht bij de 100%, voor Nyrstar is 30% genoeg.
Als dus de resterende voorwaarden goed vervult worden (dat gaat over een ebitda-doelstelling, die komt uit hun eigen pen) worden de bonussen toch uitgekeerd.

Dus, die bonussen zijn zo goed als zeker. En voor de rest niks.
Pietro liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes