Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
TimeIsMoney
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: Nyrstar

Berichtdoor TimeIsMoney » 09 Feb 2018 11:55

judge schreef:Bij het openen van die link krijg ik enkel de titel,voor het artikel moet je lid zijn ?

TimeIsMoney schreef:https://www.iex.nl/Premium/Adviezen/275122/Perspectief-bij-Nyrstar.aspx

Ook ik krijg enkel de titel te zien en dacht er zal hier wel iemand zijn die meer kan lezen en een opsomming geven.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jean de florette » 09 Feb 2018 13:26

Allé, 't blijkt achteraf toch niet zó erg dat ik ze in paniek buitengooide aan 6.10.... Echt geen buy-and-hold aandeel. En dan houden ze nog ferm stand nu...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Kim
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Kim » 09 Feb 2018 13:31

14-11-2014 schreef:Ik heb nog even navraag laten doen wat het voor hefboomkinderproducten geldende rentetarief is, omdat dat consequent ontbreekt in een overzicht met alle (rente-) tarieven. Het zal niet de elders gebruikelijke risicoloze rente zijn, want geen der benaderde aanbieders heeft de vraag van een eigen klant beantwoord. Niet met een percentage, niet met de manier hoe het vastgesteld wordt.

Opnieuw moeite met uw taal, maar als u weer turbos afbreekt en de financieringsrente bedoeld, deze is niet ongekend hoor. Is meestal daggeldrente + 2%.
Net zo bij cfd, en ook deep itm opties betaal je time decay. Turbos zijn best liquide, ik begrijp je minachting niet.

tsuretie
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor tsuretie » 09 Feb 2018 13:45

jean de florette schreef:Allé, 't blijkt achteraf toch niet zó erg dat ik ze in paniek buitengooide aan 6.10.... Echt geen buy-and-hold aandeel. En dan houden ze nog ferm stand nu...

Wat nu gebeurt is maar wat gerommel.
Het is nu uitkijken naar 22/02.
Trouwens : opmerkelijk weinig forumleden durven zich blijkbaar wagen aan een prognose voor de volgende cijfers. ;)
charel01 liked last!
Nyrstar, Payton Planar, Resilux, XRP, Ivanhoe Mines

beurssukkel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor beurssukkel » 09 Feb 2018 13:59

Kim schreef:
14-11-2014 schreef:Ik heb nog even navraag laten doen wat het voor hefboomkinderproducten geldende rentetarief is, omdat dat consequent ontbreekt in een overzicht met alle (rente-) tarieven. Het zal niet de elders gebruikelijke risicoloze rente zijn, want geen der benaderde aanbieders heeft de vraag van een eigen klant beantwoord. Niet met een percentage, niet met de manier hoe het vastgesteld wordt.

Opnieuw moeite met uw taal, maar als u weer turbos afbreekt en de financieringsrente bedoeld, deze is niet ongekend hoor. Is meestal daggeldrente + 2%.
Net zo bij cfd, en ook deep itm opties betaal je time decay. Turbos zijn best liquide, ik begrijp je minachting niet.

Idd, neerkijkende forumleden zijn aan mij evenmin besteed. Ik neem echter wel aan Kim, dat de TL periode november - begin december reeds zijn verzilverd.
Het rendement waarop men hier neerkijkt mocht er zijn ;)

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jean de florette » 09 Feb 2018 15:11

beurssukkel schreef:... dat de TL periode november - begin december reeds zijn verzilverd.
Het rendement waarop men hier neerkijkt mocht er zijn ;)

Waarover gaat dat??
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 09 Feb 2018 19:28

[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens offtopic reageren]

Karl
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Karl » 09 Feb 2018 20:23

[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens offtopic reageren]
Erik36 liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos

Erik36
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Erik36 » 10 Feb 2018 08:22

tsuretie liked last!

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ringoeur » 10 Feb 2018 09:43

9 feb 2018 om 17:00

Perspectief bij Nyrstar

Nyrstar plaatste in november voor €100 miljoen aan aandelen tegen €6,50 per stuk. Door de zwakke beursomstandigheden en de tegenvallende dollar is de koers van het aandeel daar weer onder gezakt. Verder spelen de oplopende rente (Nyrstar heeft een relatief hoge schuldenlast) en het feit dat niet ten volle van de sterke zinkprijs kan worden geprofiteerd het bedrijf parten.

Toch moeten we verder kijken dan dat:

De zinkprijs ligt er sterk bij
Nieuwe projecten zorgen de komende jaren voor extra omzet
Verdere herstructureringen versterken het bedrijf van binnenuit
De focus is nu wel erg op het negatieve en dat dekt niet geheel de lading. De hoge zinkprijzen zijn hoe dan ook positief. Recent gaf Goldman Sachs nog aan aanhoudende hoge prijzen te verwachten, dankzij de wereldwijd gedaalde zinkvoorraden. Technisch ziet het plaatje er ook goed uit.

Binnen de uptrend hebben kopers de overhand, getuige het patroon van hogere toppen en bodems. De uptrend heeft de weerstand rond 4.200,00 (gevormd op 10 februari 2007) liggen. Steun ligt er rond 2.985,00 (gevormd op 28 februari 2017).

Nieuwe projecten
Nyrstar heeft een aantal ijzers in het vuur om de omzet en winst verder aan te jagen. De hogere zinkprijs wordt niet ten volle benut omdat een deel van de verkopen al gehedged is, maar de ontwikkeling van de Port Pirie faciliteit in Australië en het opnieuw opstarten van de zinkmijn in Canada gaan de ebitda de komende jaren aanjagen.

Het nieuwe project in Port Pirie zou dit jaar naar verwachting al €40 miljoen aan ebitda opleveren. De komende jaren kan dat verder omhoog richting €100 miljoen in 2019 en 130 miljoen in 2020.

Dat moet natuurlijk nog wel allemaal waargemaakt worden en veel beleggers hebben nog een vervelende nasmaak overgehouden aan de eerdere avonturen van Nyrstar. Het vorige management kocht kort voor de financiële crisis een aantal dure mijnen die de afgelopen jaren met enorme verliezen weer afgestoten zijn. Via verschillende emissies bleef het bedrijf in leven, maar de scepsis is nog steeds groot.

Kostenbesparingen
Ook na de vele herstructureringen van de afgelopen jaren blijft Nyrstar nog steeds inzetten op verdere kostenbesparingen. Het is uit alle macht bezig de balans te versterken en schuwde eind vorig jaar niet opnieuw een snelle emissie te doen op €6,50. Het geld, €100 miljoen, wordt aangewend voor investeringen in de nieuwe projecten: de Canadese mijn en Port Pirie.

Het versterken van de balans en verlagen van de kostprijs staan daarbij voorop. Het management neemt de zaken serieus, en gelooft in haar eigen strategie. Zowel CEO Hilmar Rode als operationeel directuer Frank Rittner kochten flinke plukken aandelen en voegen daarmee de daad bij het woord.

Vertrouwen terugwinnen
Nyrstar lijkt met de huidige zinkprijs één van de kanshebbers voor dit jaar maar moet nog veel vertrouwen terugwinnen. De fluctuaties in de zinkprijs en het nog steeds overtrokken, maar begrijpelijke negatieve sentiment rond dit bedrijf zorgen wel voor flinke koersbewegingen. Niet voor beleggers met een zwak hart dus.

https://www.iex.nl/Column/275192/Perspe ... rstar.aspx
vogelspotter liked last!