Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Dirk19
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Nyrstar

Berichtdoor Dirk19 » 17 Jan 2018 11:50

Lotus schreef:De afgelopen dagen en vanochtend leek de koers hard op weg naar mijn recent gegeven koersdoel van <€6,20. In 1 jaar heb ik al tweemaal een rit gemaakt met dit aandeel variërend tussen 10% en 15% winst. Het moeten blijven zitten begrijp ik niet want sommige aandelen herstellen nooit meer naar de koersen van jaren geleden, zelfs niet in tijden dat beurzen maanden/jaren achter elkaar hoger gaan.

Verkopen met gigantisch veel verlies heeft weinig zin. ;)
Soms moet je de situatie nu eenmaal uitzweten

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor USSENTERPRISE » 17 Jan 2018 12:01

Dirk19 schreef:
Lotus schreef:De afgelopen dagen en vanochtend leek de koers hard op weg naar mijn recent gegeven koersdoel van <€6,20. In 1 jaar heb ik al tweemaal een rit gemaakt met dit aandeel variërend tussen 10% en 15% winst. Het moeten blijven zitten begrijp ik niet want sommige aandelen herstellen nooit meer naar de koersen van jaren geleden, zelfs niet in tijden dat beurzen maanden/jaren achter elkaar hoger gaan.

Bij het beoordelen van een aandelenpositie in portefeuille mag de overweging winst of verlies niet meespelen. Het verleden is voorbij en als er een gigantisch verlies is dan is dat niet aangenaam.
Het is niet gemakkelijk maar je moet naar de toekomst kijken. Zo kan het dikwijls gebeuren dat je een positie met gigantische winst bijhoudt en een andere met gigantisch verlies verkoopt.
Een positie met verlies waar je niet meer in gelooft verkoop je beter. Anders weegt dat op je gemoedsrust.
Het verlies nemen (hoe pijnlijk ook), kan deugd doen.
reteiP liked last!

Dirk19
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Dirk19 » 17 Jan 2018 12:10

USSENTERPRISE schreef:
Dirk19 schreef:

Bij het beoordelen van een aandelenpositie in portefeuille mag de overweging winst of verlies niet meespelen. Het verleden is voorbij en als er een gigantisch verlies is dan is dat niet aangenaam.
Het is niet gemakkelijk maar je moet naar de toekomst kijken. Zo kan het dikwijls gebeuren dat je een positie met gigantische winst bijhoudt en een andere met gigantisch verlies verkoopt.
Een positie met verlies waar je niet meer in gelooft verkoop je beter. Anders weegt dat op je gemoedsrust.
Het verlies nemen (hoe pijnlijk ook), kan deugd doen.

Daar geef ik je 200% gelijk in.
Heb indertijd halsstarrig mijn aandelen van Dexia niet willen verkopen omdat ik verlies had. Ben dan ook geëindigd met 100% verlies, wat ik indertijd nog had kunnen beperken tot 15%

Mijn idee was toen: bijkopen om het gemiddelde te verlagen.

Heb twee keer met verlies verkocht: Option met een zeer klein verlies, en Thenergo met 70% verlies. Ben blij dat ik mijn Thenergo's niet heb bijgehouden, anders was ik alles kwijt geweest.

Ik geloof oprecht dat er beterschap op komst is bij Nyrstar, daarom dat ik niet verkoop

bjorn
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor bjorn » 17 Jan 2018 17:00

Onderstaand ter herinnering nog 2 persberichten van eind 2015.

http://beurs.com/2015/10/25/en-wat-nu-nyrstar

http://beurs.com/2015/11/10/nyrstar-gri ... e-strohalm

Het is al jaren niks. Verschillende hebben al geprobeerd de zaak op order te brengen en rendabel te maken.
Schulden worden steeds groter.

Nog steeds Obligaties aan wurgende rentes.

Sommige Banken blijven "als het hen uitkomt" aanbevelen om emissies tegen een behoorlijke koers te kunnen doorvoeren.
Na de emissie hoor je een tijd niets meer en zakt de koers terug in.

Nu ook waarschijnlijk nog stakingen in het vooruitzicht.

Waarom zou deze cao het ineens wel kunnen waarmaken???

Chardonnay
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Chardonnay » 17 Jan 2018 22:03

Waarom ?
1. Hoge zinkprijs
2. Meer produktie
3. PP
............ 8-)

Kootpenne
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Kootpenne » 18 Jan 2018 06:01

Aandelen bijkopen om je gemiddelde aankoopkoers naar beneden te halen, zit zo ingebakken bij (beginnende) beleggers.
Verliezers verkopen tenzij je er nog in gelooft natuurlijk, is mijn motto.

Omgekeerd, moet je dus aandelen van de winners in je portfolio bijkopen.
Laatst las ik in een gerespecteerd beleggersblad dat als een aandeel 100% gestegen is, je beter de helft verkoopt zodat je tenminste je inleg al terug hebt.
Eveneens moet je voor het evenwicht blijven zorgen in je portfolio zodat een aandeel niet boven de 10% van de ptf waarde uitstijgt.
Graag jullie mening/ervaring.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jean de florette » 18 Jan 2018 09:22

Kootpenne schreef:Laatst las ik in een gerespecteerd beleggersblad dat als een aandeel 100% gestegen is, je beter de helft verkoopt zodat je tenminste je inleg al terug hebt.
...

Ook flauwekul. Als je premisses standhouden (winst stijgt, markt goed, management goed....) waarom zou je ze dan verkopen? Heb er zo eentje en zit nu aan 114% (na een terugval met dikke 10%). Geen haar op mijn hoofd dat aan verkopen denkt.
Doe het maar met een oud vrb-mantra: let your profits run.

Voor diegenen die halsstarrig vasthouden aan hun Nyrstars: waarom probeer je zo een golf niet mee te pakken met een deel van je aandelen? Begin met 1/10 bvb. Verkoop dat deel als ze de 7.25 halen, en kijk de kat uit de boom. Als je die terug in kan kopen aan 6.5 bvb. kan je er toch direct wat meer kopen... Ook een vorm van winst. 1% op het totaal aantal. Tot je het in de vingers hebt...
Kootpenne liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

J_2000
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor J_2000 » 19 Jan 2018 10:10

Denk dat ik stijging eerste uur een beetje veroorzaakt heb.. Zwaar BNP TURBO LONG (NYRSTAR) bijgekocht.. Na correctie van afgelopen week was de tijd rijp :-)

J_2000
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor J_2000 » 19 Jan 2018 10:44

J_2000 schreef:Denk dat ik stijging eerste uur een beetje veroorzaakt heb.. Zwaar BNP TURBO LONG (NYRSTAR) bijgekocht.. Na correctie van afgelopen week was de tijd rijp :-)

4 triggers..
Correctie ging iets te ver
Reorganisatie van vestigingen wordt serieus aangepakt.. Wilde vakbondsacties zijn uitgebleven... Vakbonden in Balen kiezen voor onderhandeling.
BBP-cijfers China gisteren duiden op gezonde groei
Zinkprijzen zoeken vandaag weer nieuwe records op (compenseert ruimschoots stijging van dollar-koers)..

J_2000
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor J_2000 » 19 Jan 2018 11:33

J_2000 schreef:
J_2000 schreef:Denk dat ik stijging eerste uur een beetje veroorzaakt heb.. Zwaar BNP TURBO LONG (NYRSTAR) bijgekocht.. Na correctie van afgelopen week was de tijd rijp :-)

4 triggers..
Correctie ging iets te ver
Reorganisatie van vestigingen wordt serieus aangepakt.. Wilde vakbondsacties zijn uitgebleven... Vakbonden in Balen kiezen voor onderhandeling.
BBP-cijfers China gisteren duiden op gezonde groei
Zinkprijzen zoeken vandaag weer nieuwe records op (compenseert ruimschoots stijging van dollar-koers)..

Misschien nog vijfde trigger.. Weet dat Trafigura met een cash-overschot zit.. Nyrstar heeft nu alles op orde om turnaround te kunnen realiseren.. 'k Sluit niet uit dat Jeremy Weir nu broedt op een "vriendschappelijke" overname..