Engie (voorheen GDF Suez)

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Karl
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Engie (voorheen GDF Suez)

Berichtdoor Karl » 13 Nov 2017 12:21

Daling is denk ik naar aanleiding van het winstalarm dat EDF deze ochtend gaf, daar daalt het aandeel meer dan 12% en Engie verliest bijna 1%.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Lukang » 30 Nov 2017 17:16

Vandaag ongevraagd een mail gekregen van Bolero met een formulier in bijlage om mijn aandelen Engie om te zetten naar nominatief om te genieten van een 10% hoger div.
Kosten 50 euro en nogmaals 50 euro om ze terug om te zetten naar gewone aandelen indien men ze wil verkopen.(na minimum 2 jaar).Stunt om nog wat extra winst te maken?
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Tig. Zetes Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer ing-greater China kbc-new Asia tinc Solvay Telenet kbc ablynx euronav

marvan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor marvan » 30 Nov 2017 17:33

Lukang schreef:Vandaag ongevraagd een mail gekregen van Bolero met een formulier in bijlage om mijn aandelen Engie om te zetten naar nominatief om te genieten van een 10% hoger div.
Kosten 50 euro en nogmaals 50 euro om ze terug om te zetten naar gewone aandelen indien men ze wil verkopen.(na minimum 2 jaar).Stunt om nog wat extra winst te maken?

Begrijp het niet goed, het staat u toch vrij om daar al dan niet op in te gaan!

Mocht Bolero u die mogelijkheid niet voorstellen zouden ze toch in gebreke blijven?

starter
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor starter » 01 Dec 2017 18:10

Chouffe liked last!

TomVC
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor TomVC » 01 Dec 2017 20:47

Lukang schreef:Vandaag ongevraagd een mail gekregen van Bolero met een formulier in bijlage om mijn aandelen Engie om te zetten naar nominatief om te genieten van een 10% hoger div.

Bolero licht u in van een aandeelhoudersstrategie van Engie, zij willen langetermijn aandeelhouders en bieden daarom 10% meer op her dividend als aandelen >2 jaar aanhoudt. Bolero rekent hiervoor nu eenmaal een vergoeding voor aan. Die is vrij pittig om aandeelhouders een stuk te ontraden al hun effecten op naam te gaan plaatsen, wat administratief allemaal nog moet worden bijgehouden door de broker.

Ik ga er niet op in, de €100 wegen in mijn geval niet op tegenover de 10% extra dividend.

Chouffe
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Chouffe » 02 Dec 2017 10:01

Iemand info, artikel of... gelezen wat engie van plan is met zijn 1.5 miljard kasberg na de verkoop van een tak?
Enkel schuldgraad verlagen of ook andere plannen?

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor bartel » 02 Dec 2017 10:20

TomVC schreef:

Bolero licht u in van een aandeelhoudersstrategie van Engie, zij willen langetermijn aandeelhouders en bieden daarom 10% meer op her dividend als aandelen >2 jaar aanhoudt. Bolero rekent hiervoor nu eenmaal een vergoeding voor aan. Die is vrij pittig om aandeelhouders een stuk te ontraden al hun effecten op naam te gaan plaatsen, wat administratief allemaal nog moet worden bijgehouden door de broker.

Ik ga er niet op in, de €100 wegen in mijn geval niet op tegenover de 10% extra dividend.

Een vraagje in verband met 'aandelen op naam'. Moet je deze op naam laten plaatsen via een brooker? Of kan je aandelen op naam ook rechtstreeks bij het bedrijf kopen en laten registreren?

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Freddy » 02 Dec 2017 11:16

bartel schreef:
TomVC schreef:

Een vraagje in verband met 'aandelen op naam'. Moet je deze op naam laten plaatsen via een brooker? Of kan je aandelen op naam ook rechtstreeks bij het bedrijf kopen en laten registreren?

Dan moet je de Franse wetgeving er op na slaan m.b.t. de verkoop van eigen aandelen. In België zou dit alleen kunnen onder zeer strenge voorwaarden.

Karl
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Karl » 05 Dec 2017 12:23

ENGIE: TWO ACQUISITIONS IN SOUTH AFRICA.
Cercle Finance - 10:43

(CercleFinance.com) - Last night Engie announced the acquisition of two South African energy services companies, Thermaire and Ampair, which together employ about 500 people in South Africa and Mozambique.
The terms of the deal were not specified.

Together, both targets, which often work together, “are major players in the HVAC installation and maintenance segment in the South African market. The acquired company will be the biggest HVAC South African player with a strong capacity to export its skills in Southern Africa.” Engie said.
Chouffe liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 19 Dec 2017 13:26

jens_dev schreef:Waardering valt verrassend goed mee eigenlijk. Conservatieve faire waarde volgens mij minstens €15-17, zijnde 15x een vks van 2,5 tot 2,8 miljard €. Wat minder dividend betalen en sneller schulden afbouwen zou het risicoprofiel verbeteren. Ik ga er wel geen kopen. Cijfers zijn slechts één zijde van het verhaal. De kwaliteit van het businessmodel is iets heel anders.

Jaartje later +25% en koers noteert nu aan de onderkant van die vork.
Never waste a good crisis