Engie (voorheen GDF Suez)

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Engie (voorheen GDF Suez)

Berichtdoor Freddy » 20 Dec 2017 00:34

de tijd vliegt

ik zit er nog altijd in

Chouffe
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Chouffe » 20 Dec 2017 08:07

jens_dev schreef:
jens_dev schreef:Waardering valt verrassend goed mee eigenlijk. Conservatieve faire waarde volgens mij minstens €15-17, zijnde 15x een vks van 2,5 tot 2,8 miljard €. Wat minder dividend betalen en sneller schulden afbouwen zou het risicoprofiel verbeteren. Ik ga er wel geen kopen. Cijfers zijn slechts één zijde van het verhaal. De kwaliteit van het businessmodel is iets heel anders.

Jaartje later +25% en koers noteert nu aan de onderkant van die vork.

Enig idee wat ze zullen doen met de cashberg na verkoop van een tak. Is wel 1.5miljard... of enkel die kleine zuid Afrikaanse fusie en wrs schuldgraad verlagen?

Ik hoop op rustig verder stijgende lijn want heb dit aandeel iets te lang gehouden

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 20 Dec 2017 09:58

Er is geen cashberg; enkel een schuldenberg van netto circa € 23 miljard. Meer dan het dividend en eventuele koerswinst mag je als aandeelhouder niet verwachten.
Chouffe liked last!
Never waste a good crisis

TomVC
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor TomVC » 11 Jan 2018 22:05

Ik overweeg rond € 15 te verkopen, vooral het laatste zinnetje is de nagel op de kop...

Bron: De Tijd

In een vooruitblik stipt Credit Suisse aan dat 2018 het eerste jaar zal zijn waar zal moeten blijken op de transformatie die CEO Isabelle Kocher doorvoert (weg van klassieke centrales, richting hernieuwbare energie en 'slimme' netten) en nu goed halverwege is, zich ook in betere resultaten zal vertalen. Dit jaar kwam de stijging er namelijk louter door 'multiple expansion'. In bevattelijk Nederlands: bij gebrek aan betere winstcijfers, plakken beleggers nu een duurdere waardering op het aandeel.

Het beurshuis hanteert een 'neutraal' advies, wat gezien het koersdoel van 15 euro logisch is. 'Tot nog toe voelen we ons niet echt comfortabel bij het vertrouwen dat beleggers lijken te hebben in de mate waarin het management via de herinvestering van 12 miljard euro waarde kan creëren', schrijft analist Vincent Gilles. Hij zegt nu iets positiever te zijn, maar blijft vraagtekens stellen bij hoe Kocher gelet op de huidige prijzen voor activa in de sector meerwaarde kan scheppen. Dit vooral omdat Engie en zijn voorlopers een lange geschiedenis van waardevernietiging hebben.

Karl
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Karl » 12 Jan 2018 14:18

Beurshuis Bryan Garnier
Aandeel Engie
Datum 12 januari 2018
Advies Kopen
Koersdoel 16,50 EUR

Vorig koersdoel was €16.
sjos liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos

elsten
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor elsten » 16 Jan 2018 10:05

In Franrijk wil men de elektriciteitsfaktuur verhogen voorwoonsten n die geen energiecertificaat hebben. En alshetregent in Paris...
Freddy liked last!

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Freddy » 16 Jan 2018 15:07

Ik vroeg mij al af waar de respectabele stijging van vandaag vandaan kwam. Nu ja, dat ze maar eens eindelijk boven de 15 uitbreken in plaats van tussen de 14,20-14,70 te blijven fluctueren.