Bpost

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Keeperke
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Re: Bpost

Berichtdoor Keeperke » 05 Apr 2018 11:19

vlaanderenwest schreef:
Kevander schreef:Wat zijn jullie verwachtingen over BPost?

Ik zou eens raad vragen aan Paul D'Hoore want volgens hem was dit een super aandeel met een goed dividend.

Klinkt bekend in de oren, dat was Fortis ook volgens Paul D. Topanalist :roll:

MGiles
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor MGiles » 05 Apr 2018 11:31

Keeperke schreef:
vlaanderenwest schreef:

Ik zou eens raad vragen aan Paul D'Hoore want volgens hem was dit een super aandeel met een goed dividend.

Vooral frappant is dat op de dag van het slechte nieuws, toen de crash net begon, KBC nog snel hun advies van koersdoel 29 euro herhaalden. Hun eigen klanten adviseren om zeker niet te verkopen. Waarschijnlijk omdat BPost bij hun klant is met leningen ed.

Lijkt me dat je op de Belgische markt de analisten niet echt kan vertrouwen, iedereen is elkaar rug aan het krabben en er zijn mijn inziens belangenconflicten.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 263

Berichtdoor reteiP » 05 Apr 2018 11:59

MGiles schreef:
Keeperke schreef:
vlaanderenwest schreef:

Vooral frappant is dat op de dag van het slechte nieuws, toen de crash net begon, KBC nog snel hun advies van koersdoel 29 euro herhaalden. Hun eigen klanten adviseren om zeker niet te verkopen. Waarschijnlijk omdat BPost bij hun klant is met leningen ed.

Ja want als de beurskoers daalt kan Bpost straks zijn leningen niet terugbetalen of zo? :roll:
KBC en andere brokers zitten net met hun koersdoelen zoveel mogelijk transacties aan te moedigen omdat ze bij elke aan- of verkoop langs de kassa passeren. Ze zijn niet veel met buy and hold beleggers.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 421

Berichtdoor Freddy » 05 Apr 2018 13:36

MGiles schreef:
Freddy schreef:Relax jongens

CEO's die de koers van hun eigen aandeel omhoog praten is echt niet gezond. Als er iets van communicatie moet zijn dan is het van het bedrijf als dusdanig over concrete cijfers conform of hoger dan de verwachtingen. Al de rest is zever in pakskes.

Ik zou niet naar Elon Musk verwijzen als voorbeeld van een goede CEO. Een zotte goed nieuws show in hun communicatie terwijl de cijfers op het terrein er op wijzen dat het wel eens zeer verkeerd kan gaan aflopen. De hype daar en het omhoogpraten is een kwestie van leven of dood bestemd om nog maar eens geld te kloppen uit de zakken van brave beleggers. Daar heb ik heel andere woorden voor dan lovende.

Zijn SpaceX investering zit dan weer niet op de beurs. Want dat is het echte waardevol spul dat men pas zal willen delen met de kleine belegger eens de waarde verduizendvoudigd o.i.d. is.

Ik heb het niet over de aandelen naar boven praten maar gewoon het temperen van de paniek. Een rem op de crash zetten, zoals de 2 andere voorbeelden die ik gaf, Amazon en Facebook.

Omhoog praten of een val temperen is voor mij net hetzelfde. De reden voor de daling (naast algemeen negatief marktsentiment) is dat het vertrouwen weg is voor de resultaten in de toekomst. Dat we maw in een IBM/Agfa/PostNL scenario terechtkomen van stelselmatig krimpende omzetten.

De lage koers is dus op bijgestelde toekomstverwachtingen gebaseerd. Deze zullen al dan niet juist blijken maar de achterdocht als dusdanig is in elk geval niet totaal uit de lucht gegrepen. Er is ook geen sprake van zodanige irrationaliteit dat het concrete functioneren van het bedrijf zelf in het gedrang zou komen, wat een reden zou zijn om in te grijpen met communicatie. De CEO beschikt momenteel m.i. ook niet over meer informatie die hij zou kunnen meedelen aan de brede markt. Ik zie dus echt niet in wat voor geruststellende uitspraken de CEO hier zou kunnen laat staan moeten doen, zeker niet wanneer hij niet het risico wil lopen om extra hard te worden afgestraft wanneer de volgende cijfers ook zouden teleurstellen (genre IBA toestanden).
14-11-2014 liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 887

Berichtdoor jean de florette » 05 Apr 2018 15:15

Je kan het ook zo zien: 't is een CEO die een teveel betaalde overname direct doorrekent aan de klant. Postzegels +>10%, pakjes verzenden +10%.
Lijkt me niet direct te getuigen van goed management.
'k Betaal nu meer voor het verzenden van pakjes, en ze komen meer en meer pas na 2 werkdagen aan.

Bijzonder slecht management.
Dalende beurskoers.
Logica zelve.
14-11-2014 liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

MGiles
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor MGiles » 05 Apr 2018 15:26

jean de florette schreef:Je kan het ook zo zien: 't is een CEO die een teveel betaalde overname direct doorrekent aan de klant. Postzegels +>10%, pakjes verzenden +10%.
Lijkt me niet direct te getuigen van goed management.
'k Betaal nu meer voor het verzenden van pakjes, en ze komen meer en meer pas na 2 werkdagen aan.

Bijzonder slecht management.
Dalende beurskoers.
Logica zelve.

Waar wordt de logica van de daling ontkent dan?
Het gaat over de proportie.

nete
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Berichtdoor nete » 05 Apr 2018 15:36

CEO's die de koers van hun eigen aandeel omhoog praten is echt niet gezond. Als er iets van communicatie moet zijn dan is het van het bedrijf als dusdanig over concrete cijfers conform of hoger dan de verwachtingen. Al de rest is zever in pakskes.

Maar het werkt wel. En die zever in pakskes wordt ook verkocht door "analisten" die ook aandelen omhoog of omlaag praten, omdat veel beleggers er nog rekening mee houden ook. Tot ze van geen hout pijlen meer weten te maken, zie dit maar eens https://www.trivano.com/aandeel/iba.124.adviezen (betreft wel IBA) met koersdoelen van 14,90 tot 31.

MGiles
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor MGiles » 05 Apr 2018 15:50

nete schreef:

Maar het werkt wel. En die zever in pakskes wordt ook verkocht door "analisten" die ook aandelen omhoog of omlaag praten, omdat veel beleggers er nog rekening mee houden ook. Tot ze van geen hout pijlen meer weten te maken, zie dit maar eens https://www.trivano.com/aandeel/iba.124.adviezen (betreft wel IBA) met koersdoelen van 14,90 tot 31.

Of dit: https://www.trivano.com/aandeel/advies- ... 246.advies zoals ik eerder vermeldde.

Kan toch niet anders dat er ergens een belangenconflict is.

Gelukkig had ik zelf al op 27,5 verkocht omdat het me allemaal een beetje te mooi om waar te zijn begon uit te zien.

nete
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor nete » 05 Apr 2018 21:49

MGiles schreef:

Lijkt me dat je op de Belgische markt de analisten niet echt kan vertrouwen, iedereen is elkaar rug aan het krabben en er zijn mijn inziens belangenconflicten.

Is elders hetzelfde hoor: Hier https://www.analist.be/aandeel/adviezen ... sla-motors adviezen voor Tesla, met koersdoelen gaande van 185 naar..... 420 dollar.

Ga me toch eens een darts-bord en enkele pijltjes moeten kopen, ik kan dan ook analist gaan spelen. :D

JelleD
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor JelleD » 05 Apr 2018 22:27

nete schreef:
Is elders hetzelfde hoor: Hier https://www.analist.be/aandeel/adviezen ... sla-motors adviezen voor Tesla, met koersdoelen gaande van 185 naar..... 420 dollar.

Ga me toch eens een darts-bord en enkele pijltjes moeten kopen, ik kan dan ook analist gaan spelen. :D

Zonder het rapport van de betreffende analist in te lezen kan men, naar mijn mening, niet oordelen over het koersdoel. Bovendien is het lastiger om bij een bedrijf zoals Tesla, met minder voorspelbare kasstromen, een nauwkeurig toekomstbeeld te voorspellen.
14-11-2014 liked last!