Resilux

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
pate
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Resilux

Berichtdoor pate » 08 Sep 2017 14:45

alles kan beter schreef:als diene stomme hollander (sorry, beheerder) nu ne keer wa contracten binnenhaalt dan profiteert ook resilux ten volle.
en wij dus ook, als aandeelhouder

Wanneer je het niet kan/wil opbrengen om je te informeren over de aandelen waarin je belegt kan je misschien overwegen om te beleggen in fondsen of in spaarboekjes. Misschien minder spannend maar op langere termijn wellicht wel winstgevender.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor gert » 08 Sep 2017 16:24

er wordt hier een beetje teveel 'gezeverd'. Resilux levert niet meer aan ATG, ATG maakt zijn preforms blijkbaar zelf, ze zouden zelf een machine gekocht hebben. En nog iets: Resilux wil helemaal niets meer met hen te maken hebben. Ik denk zelfs (nee ik weet het zeker) dat Resilux heel blij is dat ze er niet meer inzitten samen met die hollanders.
Heb zelf 2 van die spuitbussen met scheergel getest en ik denk dat er toch wat zwakheden waren in het concept!!

CHRISTO
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor CHRISTO » 08 Sep 2017 16:47

gert schreef:er wordt hier een beetje teveel 'gezeverd'. Resilux levert niet meer aan ATG, ATG maakt zijn preforms blijkbaar zelf, ze zouden zelf een machine gekocht hebben. En nog iets: Resilux wil helemaal niets meer met hen te maken hebben. Ik denk zelfs (nee ik weet het zeker) dat Resilux heel blij is dat ze er niet meer inzitten samen met die hollanders.
Heb zelf 2 van die spuitbussen met scheergel getest en ik denk dat er toch wat zwakheden waren in het concept!!

Hopelijk toch niet erg die zwakheden, zou raar zijn want binnenkort wordt het volume opgetrokken van 100.000.000 stuks naar 200.000.000 stuks volgend jaar, indien er problemen zijn met die technologie waarom het productie volume optrekken.

Ik heb na de scheiding ook een pakket ATG gekocht omdat ik wel in die nieuwe technologie geloof.

CHRISTO
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor CHRISTO » 08 Sep 2017 16:50

gert schreef:er wordt hier een beetje teveel 'gezeverd'. Resilux levert niet meer aan ATG, ATG maakt zijn preforms blijkbaar zelf, ze zouden zelf een machine gekocht hebben. En nog iets: Resilux wil helemaal niets meer met hen te maken hebben. Ik denk zelfs (nee ik weet het zeker) dat Resilux heel blij is dat ze er niet meer inzitten samen met die hollanders.

Gert, hoelang is dat geleden dat je die spuitbussen getest hebt?

Alvast bedankt, Christo.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor gert » 08 Sep 2017 17:50

De eerste spuitbus was een van de eerste die op de markt gekomen is. De tweede was er een van Gillette.

CHRISTO
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor CHRISTO » 08 Sep 2017 18:45

gert schreef:De eerste spuitbus was een van de eerste die op de markt gekomen is. De tweede was er een van Gillette.

Dus deze kunnen ster verbeterd zijn ondertussen qua druk(Bar)

Zou me verwonderen mocht het product niet aanslaan, want ATG ziet een verdubbeling in 2018 qua productie, mocht de klant niet tevreden zijn zou ATG toch afwachten.

ATG heeft onlangs nog kapitaal opgehaald om dit te financieren + ze hebben nu nog een andere product sinds deze maand op de markt nl airofiller.

Spijtig dat ze nog niet in België op de markt zijn, ik had dan ook reeds 1 uitgeprobeerd.

Ik zie wel dat Gillette naast de initiële gel nu ook 1 met Foam op de markt heeft gebracht met ATG technologie, dit lijkt me ook beter, want ik scheer me toch liever met foam dan gel.

pate
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor pate » 08 Sep 2017 19:16

CHRISTO schreef:Ik heb na de scheiding ook een pakket ATG gekocht omdat ik wel in die nieuwe technologie geloof.

Ik vind het ook een mooi groen product en heb toen ook naar ATG gekeken maar ben afgehaakt omdat

1) ATG nog steeds niet de volledige eigenaar van de technologie was (is ?) en de oorspronkelijke eigenaar van de technologie vóór 31 december 2018 nog EUR 25 miljoen moest betalen. Indien dit niet gebeurt moet ATG een aanzienlijke fractie van de inkomsten afstaan.

2) Apollo Funds heeft ATG een aanzienlijk krediet verstrekt aan een intrestvoet van 10%.

Probleem 1) zal wel opgelost raken, als het ondertussen al niet opgelost is, maar mogelijk opnieuw op een manier waarbij vooral Apollo zijn zakken vult.

CHRISTO
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor CHRISTO » 08 Sep 2017 19:20

pate schreef:
CHRISTO schreef:Ik heb na de scheiding ook een pakket ATG gekocht omdat ik wel in die nieuwe technologie geloof.

Ik vind het ook een mooi groen product en heb toen ook naar ATG gekeken maar ben afgehaakt omdat

1) ATG nog steeds niet de volledige eigenaar van de technologie was (is ?) en de oorspronkelijke eigenaar van de technologie vóór 31 december 2018 nog EUR 25 miljoen moest betalen. Indien dit niet gebeurt moet ATG een aanzienlijke fractie van de inkomsten afstaan.

2) Apollo Funds heeft ATG een aanzienlijk krediet verstrekt aan een intrestvoet van 10%.

Probleem 1) zal wel opgelost raken, als het ondertussen al niet opgelost is, maar mogelijk opnieuw op een manier waarbij vooral Apollo zijn zakken vult.

Apollo Funds heeft ook een aanzienlijk pakket aandelen van ATG, dus het is ook in hun voordeel dat de koers naar boven gaat in de toekomst.

pate
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor pate » 08 Sep 2017 19:59

CHRISTO schreef:
pate schreef:

Apollo Funds heeft ook een aanzienlijk pakket aandelen van ATG, dus het is ook in hun voordeel dat de koers naar boven gaat in de toekomst.

Dat Apollo ook graag een hoge koers van ATG ziet lijkt me logisch maar door middel van die "woekerrentes" roomt Apollo wel al heel wat inkomsten af vooraleer er gedeeld moet worden met de andere aandeelhouders. Zij staan gewoon op de eerste rij en als aandeelhouder moet je tevreden zijn met wat er nog overschiet. En blijkbaar heeft de familie Kelders daar geen probleem mee. Persoonlijk houd ik niet zo van die cowboy-toestanden. Als Apollo een beleggingshorizon van een jaar of 8 heeft kijk ik er over een jaar of 6 misschien nog wel eens naar.

Ik ga het hier bij laten want eigenlijk is ATG hier off-topic.

alles kan beter
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor alles kan beter » 13 Sep 2017 15:36

voor alle duidelijkheid :

ivm uw aandelen van Resilux:

Allen die op 15/9 een positie aandelen bezitten van Resilux zullen 16,30euro/aandeel ontvangen.
Vanaf 16/9 kunnen die dan opnieuw een verkooporder instellen, maar dan wel aan een (mogelijks) lagere koers nadat de kapitaalsverlaging is uitgevoerd.