Galapagos

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
believer
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Galapagos

Berichtdoor believer » 09 Feb 2018 11:46

Nieuw koopadvies
Galapagos's buy rating reiterated at BTIG Research.
$118.00 PT. marketbeat.com/stocks/NASDA... $GLPG
charel01 liked last!

micado
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor micado » 10 Feb 2018 01:18

Ik heb gisteren en vandaag even op de zijlijn gestaan omdat het riskant begon te worden maar wil wel zo snel mogelijk terug instappen als ik zeker ben. Toch volgens mijn TA en dat klein opstootje in de VS (vrijdag, het laatste uur) kan me voor maandag niet overtuigen om in te stappen.

Die overnamekoorts is eruit... want waarom zou Gilead morgen een bod doen. Daar hebben ze al meer dan tijd voor gehad. Dus ik vraag waarom ze zolang wachten als ze echt willen overnemen.

Volgens de TA en zonder een PB of ander nieuws moeten we volgens mij terug naar minstens 80 a 82 euro om terug een mooie stijging te kunnen maken.

Heeft er iemand een idee wanneer en met wel nieuws Galapagos gaat buitenkomen ?

Kan er mij iemand overtuigen dat we niet meer zo diep zakken, zo ja... waarom ?

PS ik wil zeker niet negatief doen, maar de realiteit onder ogen zien en mijn geld niet verspelen. :D
jack. liked last!

micado
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor micado » 10 Feb 2018 02:20

Ondertussen nog eens verder het koersverloop bekeken, en dit is ook een van de reden dat we niet verder kunnen stijgen, maar gewoon naar beneden getrokken worden. Gewoon op en neer, niet meer of minder. :twisted:

Dezelfde als een paar dagen geleden blijft gewoon daytreden met +/- 24.000 duizend stukken in de bid en +/- 24.000 duizend stukken in de ask (zie bijlage) hij eet gewoon ons geld op zonder dat we kunnen stijgen.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
charel01 liked last!

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 10 Feb 2018 09:29

Ongelezen berichtdoor micado » 10 Feb 2018 01:18 Ik heb gisteren en vandaag even op de zijlijn gestaan omdat het riskant begon te worden maar wil wel zo snel mogelijk terug instappen als ik zeker ben. Toch volgens mijn TA en dat klein opstootje in de VS (vrijdag, het laatste uur) kan me voor maandag niet overtuigen om in te stappen.
Bron: viewtopic.php?f=4&t=102&start=6290

Als je het echter bekijkt vanuit de candlestick grafiek dan is de opstoot iets beter qua uitzicht.
De candle kan gezien worden als een hammer candle want tijdens de dag is de index nog deftig door gezakt en dan kwamen rond de 23500 punten ongeveer terug de kopers in de markt.De 23500 wordt ook door wat TA analisten als een mogelijkse stop gezien en dat zou best kunnen .Wat Gala betreft.Rond huidig niveau kan ook wat steun zitten want daar zijn we verleden jaar oktober wat blijven hangen al zou wat nieuws niet slecht zijn.

Wat de overname betreft .Daar kan men toch geen data op plakken .We zijn nog maar een maand verder en dat de overname direct een feit zou moeten zijn is toch geen vaststaand feit.Men gaat ervan uit dat het Gilead is die wil overnemen maar kan het niet zoals bij Ablynx dat er andere kandidaten ineens opduiken of interesse hebben.

Denk dat laatste bewegingen vooral te wijten waren aan de onrust op de beurzen .Er zit een zekere synergie in de beweging t.o.v. de us indexen.Te zien als eerst wat verkopers in paniek en dan de dag erna zien dat index opveert en men er direct bij is om terug te kopen gevolgd door 2 negatieve dagen en men terug verkopers ziet.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
micado liked last!
Total,Aegon ,,Ahold,Colruyt,Realdolmen,Galapagos,Ageas,Retail estates,Pharming

mongoose
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor mongoose » 10 Feb 2018 13:44

micado schreef:Ik heb gisteren en vandaag even op de zijlijn gestaan omdat het riskant begon te worden maar wil wel zo snel mogelijk terug instappen als ik zeker ben. Toch volgens mijn TA en dat klein opstootje in de VS (vrijdag, het laatste uur) kan me voor maandag niet overtuigen om in te stappen.

Die overnamekoorts is eruit... want waarom zou Gilead morgen een bod doen. Daar hebben ze al meer dan tijd voor gehad. Dus ik vraag waarom ze zolang wachten als ze echt willen overnemen.

Volgens de TA en zonder een PB of ander nieuws moeten we volgens mij terug naar minstens 80 a 82 euro om terug een mooie stijging te kunnen maken.

Heeft er iemand een idee wanneer en met wel nieuws Galapagos gaat buitenkomen ?

Kan er mij iemand overtuigen dat we niet meer zo diep zakken, zo ja... waarom ?

PS ik wil zeker niet negatief doen, maar de realiteit onder ogen zien en mijn geld niet verspelen. :D

Welk nieuws : ik heb het overzicht van Pe26 uit het IEX forum even geleend om hier te zetten. Daar zitten een paar heel sterke inhoudelijke posters over Galapagos.

Update belangrijke nieuwsfeiten jaar 2018:
1) januari 2018: CF GLPG2222 scores fase 2 in homozygous patiënten (FLAMINGO)
2) januari 2018: Atrose GLPG1972 scores fase 1b in USA patiënten
3) januari 2018: Timelines van 3 triple combi studies gecommuniceerd (2222+2737+2451) (2222+2737+3067) en (2222+3221+3067) + duidelijk dat USA IND’s open zijn en dat doel is om 2e triple op te starten in USA (was eerder alleen EU).
4) februari/maart 2018: CF start dosering 1e triple fase 2 (2222+2737+2451) > hom/het patiënten.
5) Q1 2018 start fase 2b/3 GLPG1690 in IPF (bovenop Ofev? Ref. CMO quote) en verkrijgen Fast Track designation. Status aanvullende Fase 2b/3 studies GLPG1690 in IPF (monotherapy)
6) Q1 2018 start Fase 2 van GLPG1205 in IPF
7) maart/april 2018: Colitis Ulcerosa (UC) filgotinib scores fase 2b 10-weeks
8) april/mei 2018: CF start 2e triple fase 2 (2222+2737+3067) > start dosering hom/het patiënten
9) mei/juni 2018: CF GLPG2737+Orkambi scores fase 2 in hom. patiënten (PELICAN)
10) H1 2018 start Fase 2 MOR106 in Eczeem. Samenwerking 50/50 met Duitse Morphosys
11) juni/juli 2018: Ziekte van Bechterew scores fase 2 > 12-weeks (TORTUGA)
12) juli/augustus 2018: CF start 3e triple fase 2(2222+3221+3067)> start dosering hom/het patiënten
13) juli/augustus 2018: Psoriasis Artritis scores fase 2 > 16-weeks (EQUATOR)
14) augustus/september 2018?: Reuma Artritis scores fase 3 12-weeks
(FINCH 2)
15) augustus/september 2018: CF scores 1e triple fase 2 (2222+2737+2451 = FALCON)
16) Gedurende 2018 start Fase 1 studies van meerdere moleculen, waarvan GLPG3121 de grootste blikvanger is (CEO Galapagos: zeer optimistisch hierover gestemd). GLPG3499 zal Q1 2018 starten in IPF.
17) Eind 2018/Q1 2019: Syndroom van Sjogren´s scores fase 2 > 12-weeks , of wachten tot 24 weeks data (wat is afspraak met Gilead?)
18) Eind 2018/Q1 2019: CLE Lupus scores fase 2 > 12-weeks, of wachten tot 24 weeks data (wat is afspraak met Gilead?)

Dat we niet meer zo diep gaan zakken kan ik je natuurlijk niet garanderen. Wat wel is : De nieuwjaarsborrel bij Galapagos is net geweest. Ze waren daar zeer enthousiast over Artrose. Daar zou een deal kunnen uitkomen die ervoor zorgt dat die van reuma met Filgotinib maar over kleingeld gaat.
micado liked last!

believer
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor believer » 10 Feb 2018 18:19

Robotpil vervangt medicijninjecties

09 februari 201817:27
Bookmark this page
Toon de deelmogelijkheden op sociale media
Schermvullende weergave

Google Ventures en enkele farmareuzen investeren 150 miljoen dollar in een technologie om medicijninjecties te vervangen: inslikbare prikpillen met een ballonnetje.

Vraag aan patiënten of ze liever een medicijn slikken of inspuiten en ze kiezen alleen voor het eerste. Probleem is dat biotechmedicijnen voor diabetes, reumatoïde artritis of andere chronische ziektes niet in pilvorm bestaan, en enkel werken zoals het moet als ze onderhuids of in de bloedbaan worden ingespoten. Het is meteen ook de reden waarom veel patiënten zich niet 100 procent houden aan de voorgeschreven therapie.
Google en co

Het Amerikaanse Rani Therapeutics ontwikkelde een technologie dat een grote doorbraak kan betekenen voor honderden miljoenen patiënten wereldwijd. Dat is ook enkele grootmachten in de sector niet ontgaan. Het bedrijf haalde de voorbije jaren al 100 miljoen dollar op bij onder andere Google Ventures, Astrazeneca en Novartis. Nu gooien het Ierse Shire, het Chinese biotechbedrijf GeneScience en enkele investeringsfondsen er nogmaals 53 miljoen dollar tegenaan.

De inslikbare prikpil van Rani Therapeutics
Het systeem dat Rani ontwikkelde zit vol spitstechnologie waarbij chemische reacties, een ballon en suikernaalden een cruciale rol spelen. Het medicijn zit in een capsule die dankzij een speciale coating beschermd is tegen maagzuur. Eens de maag voorbij breekt de coating in de dunne darm af waarna afbreekbare miniatuurnaalden (op basis van suiker) in de darmwand het medicijn pijnloos - de dunne darmwand heeft geen pijnzenuwen - injecteren.
Ballon

Om voldoende injectiekracht te hebben, bedachten ingenieurs het systeem van een ballon die wordt opgeblazen door een interne chemische reactie waarbij CO2 vrijkomt. 'Van dat ballonetje blijft dan een velletje over zoals dat van een tomaat dat op eenvoudige manier zijn weg naar buiten vindt', zei oprichter Mir Imran daar ooit over.
Imran, geboren in India, heeft er een indrukwekkende carrière opzitten en heeft meer dan 400 patenten op zijn naam staan. De voorbije 25 jaar stampte hij in Silicon Valley elk jaar een nieuw bedrijf uit de grond. 'Altijd met de bedoeling grote problemen op te lossen', zei hij. Rani Therapeutics is van plan dit jaar zijn robotpil in mensen te testen.
Gesofisticeerde pillen zijn de voorbije jaren in opmars in de medische wereld. In november vorig jaar gaf de Food and Drug Administration zelfs groen licht voor de verkoop van de allereerste digitale pil voor psychiatrische patiënten met schizofrenie en bipolaire stoornissen. De pil van Proteus Digital Health is voorzien van sensoren die geactiveerd worden door maagsappen. Ze zenden een signaal naar de patiënt en eventueel arts om de therapie op te volgen.
J
sanderus liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 12 Feb 2018 08:01

’Galapagos zoekt bescherming tegen overname’
Galapagos werkt aan een beschermingsconstructie om te voorkomen dat het Nederlands-Belgische biotechbedrijf wordt overgenomen.
Galapagos werkt aan een beschermingsconstructie om te voorkomen dat het Nederlands-Belgische biotechbedrijf wordt overgenomen.

Van de Stolpe wil ,,een verdedigingsmuur bouwen'' tegen met name het Amerikaanse farmaconcern Gilead, dat geïnteresseerd zou zijn in een overname van Galapagos, zo heeft hij gemeld op een nieuwjaarsbijeenkomst in Leiden, aldus het FD.

De bestuurder kondigde aan op zoek te gaan naar een tweede farmabedrijf dat net als Gilead een aandelenbelang van 10 procent of meer in Galapagos wil nemen. Dat zou een overname door Gilead ,,ontzettend lastig'' maken. Het Amerikaanse concern kan een tweede grootaandeelhouder onder Belgisch recht niet kan dwingen zijn stukken te verkopen.

Het aan het Damrak genoteerde Galapagos heeft zijn hoofdzetel in het Belgische Mechelen.
Bron:"De Financiële Telegraaf"
believer liked last!
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Lama Daila » 12 Feb 2018 08:40

Vervolg artikel:

Europees farmaconcern
Van de Stolpe hamert er al jaren op dat hij Galapagos niet wil verkopen, maar zelf wil uitbouwen tot een nieuw Europees farmaconcern. Afgelopen decennia is dat nog geen enkel biotechbedrijf uit Europa gelukt, omdat aandeelhouders altijd bezweken voor een aantrekkelijk overnamebod van een van de traditionele, grote farmaconcerns.

Eerder dit jaar nam het Franse farmaconcern Sanofi nog het Belgische biotechbedrijf Ablynx over voor een recordprijs. Van de Stolpe zei de overname van Ablynx te betreuren. 'Voor aandeelhouders is het mooi, maar ik vind het jammer. Van Ablynx blijft niets over.' De grote farmabedrijven zijn volgens Van de Stolpe alleen geïnteresseerd in nieuwe medicijnen die zijn goedgekeurd of vrijwel goedgekeurd door de gezondheidsautoriteiten. Ze zouden geen enkele interesse hebben in de prillere onderzoeksprogramma's.

Feestje niet laten verstieren
Op de nieuwjaarsbijeenkomst riep de Galapagos-topman zijn aandeelhouders op tegen een overnamebod te stemmen, mocht dat er komen. 'Natuurlijk allemaal tegenstemmen', aldus Van de Stolpe. 'Galapagos gaat goed. Dit is pas het begin. We moeten het feestje niet laten verstieren door een farmabedrijf.'

Galapagos is de afgelopen twee jaar uitgegroeid tot het een-na-grootste biotechbedrijf van Europa. Alleen het Deens-Nederlandse Genmab is groter. De hoge beurswaarde van Galapagos (€4,5 mrd) heeft het bedrijf vooral te danken aan de hooggespannen verwachtingen voor zijn kandidaatsmedicijn filgotinib. Het middel wordt momenteel voor meer dan tien indicaties op patiënten getest. De belangrijkste daarvan is reuma.

Filgotinib
Gilead wordt algemeen gezien, ook door Van de Stolpe, als dé kandidaatkoper van Galapagos. Het Amerikaanse concern heeft al een belang van 13% in Galapagos. De twee bedrijven werken ook nauw samen bij de ontwikkeling van het medicijn filgotinib. Een overname van Galapagos zou Gilead ontslaan van de verplichting om hoge succesbetalingen te doen aan zijn kleinere partner, zodra filgotinib tot een commercieel succes uitgroeit.

Van de Stolpe zei in de marge van de bijeenkomst dat hij waarschijnlijk even de tijd heeft om een nieuwe grootaandeelhouder te zoeken, omdat hij op korte termijn geen overnamebod van Gilead verwacht. Het farmabedrijf zou met een bod willen wachten tot het de commerciële kansen van filgotinib beter in kan schatten.

Het aantrekken van een tweede farmabedrijf als grootaandeelhouder betekent dat Galapagos nog een van zijn belangrijke onderzoeksprogramma's moet 'partneren', oftewel een deel van het eigendomsrecht op een toekomstig medicijn moet verkopen. Voor de hand liggende kandidaten zijn de medicijnen die Galapagos ontwikkelt tegen de dodelijke longziekte IPF. De vraag is wel of er een farmabedrijf is dat voldoende heil ziet in de experimentele medicijnen om een 10%-belang ter waarde van zeker €450 mln in Galapagos te nemen.
sanderus liked last!

Lama Daila
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Lama Daila » 12 Feb 2018 08:47

Foto bij artikel in FD:

503D9CBB-25FA-4C8A-918B-662C196AE871.png

believer
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor believer » 12 Feb 2018 09:39

Galapagos sleutelt aan verdedigingsmuur tegen overname

12 februari 201808:35
Bookmark this page
Toon de deelmogelijkheden op sociale media
Schermvullende weergave

Onno van de Stolpe van Galapagos (rechts), naast Edwin Moses van Ablynx. Van de Stolpe wil dat zijn bedrijf een ander lot kent dan onder meer Abynx en niet wordt overgenomen door een groot buitenlands farmabedrijf. ©Karoly Effenberger
Het Belgisch-Nederlandse biotechbedrijf Galapagos wil niet dezelfde weg opgaan als Ablynx en TiGenix en worden opgeslorpt door een grote buitenlandse speler. Daarom bouwt het een 'verdedigingsmuur' tegen overnemers.
Met name tegen het Amerikaanse Gilead, dat al een belang van 15 procent heeft in Galapagos
GLPG 2,34%
en dat mogelijk aast op een overnamebod, wil Galapagos zich beschermen. Het bedrijf is op zoek naar een tweede farmabedrijf dat meer dan 10 procent wil nemen in Galapagos, waardoor het beschermd zou zijn tegen een eventueel overnamebod.
Dat kondigde Onno van de Stolpe, de Nederlandse CEO van Galapagos, aan op een nieuwjaarsbijeenkomst van het bedrijf, schrijft het Financieele Dagblad.
Volgens de Belgische vennootschapswet kan een overnemer een deal pas volledig afronden als hij meer dan 90 procent in handen krijgt en vervolgens een uitrookbod op de rest lanceert. Een tweede aandeelhouder die meer dan 10 procent bezit zou daartegen dus een blok kunnen vormen.
Galapagos heeft zijn hoofdzetel in Mechelen maar is ook gevestigd in Leiden. Het aandeel noteert op Euronext.
Ablynx

Met die strategie wil van de Stolpe ervoor zorgen dat zijn bedrijf niet dezelfde weg opgaat als onder meer Ablynx. Het Gentse biotechbedrijf kwam vorige maand in handen van het Franse farmaconcern Sanofi voor 3,9 miljard euro na een biedstrijd van enkele weken.
'Voor aandeelhouders is dat mooi, maar ik vind het jammer'
Deel op Twitter
Onno van der Stolpe
CEO Galapagos
'Voor aandeelhouders is dat mooi, maar ik vind het jammer', zei van de Stolpe op de bijeenkomst. 'Van Ablynx blijft niets over.' De Galapagos-topman zegt dat de grote farmabedrijven die biotechbedrijven opkopen niet geïnteresseerd zijn in onderzoeksprogramma's en enkel oog hebben voor medicijnen die bijna of volledig zijn goedgekeurd door de autoriteiten.
Artritis

Galapagos is met een beurswaarde van 4,5 miljard dollar na het Deens-Nederlandse Genmab het op één na grootste beursgenoteerde biotechbedrijf van Europa.
Gilead is een belangrijke partner voor Galapagos sinds 2015 voor de ontwikkeling van filgotinib, een middel om reumatoïde artritis en tal van andere ontstekingsziektes te behandelen. Als onderdeel van de deal die toen werd afgesloten zou het Amerikaanse bedrijf twee jaar lang zijn aandelen niet verkopen en geen overnamebod op Galapagos lanceren. Die termijn is verstreken bij het begin van 2018.
Roel Verrycken, Redacteur Ondernemen
charel01 liked last!