Softimat

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Lieve16
Premiummember
Premiummember

Softimat

Berichtdoor Lieve16 » 07 Jan 2012 17:39

Weet hier iemand reeds of de aandeelhouders in 2012 weer zullen kunnen genieten van een kapitaalsvermindering van 1 euro/aandeel ?

Neumark
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Softimat

Berichtdoor Neumark » 08 Jan 2012 20:18

lieve16 schreef:Weet hier iemand reeds of de aandeelhouders in 2012 weer zullen kunnen genieten van een kapitaalsvermindering van 1 euro/aandeel ?

Die kans acht ik zeer reëel Lieve, men mag niet vergeten dat de cashberg in 2011 nog maar eens aangroeide met 1,5MEUR huurinkomsten voortvloeiend uit het vastgoed dat geeneens op de balans staat...
Samen met het eerdere spaarpotje bedraagt deze 'geldberg' nu ongeveer 10MEUR of ruim genoeg om nog eens rondje van 1 EURO te geven.
Langs de andere zijde is het ook best mogelijk dat Softimat (tegen een forse premie) van de beurs verdwijnt...

Lieve16
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Lieve16 » 08 Jan 2012 22:41

Bedankt Neumark, ik zal mijn aandelen dan nog maar wat bijhouden :) !

Neumark
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Neumark » 03 Feb 2012 13:08

...en dan heb ik het nog gehad over de lopende rechtszaak HP versus Systemat/Softimat die in het gunstigste geval voor de aandeelhouders kan uitdraaien op een uitkering van 4 EURO per aandeel!

abdel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor abdel » 03 Feb 2012 13:34

Die rechtzaak alleen al kan meer opbrengen dan de beurskoers van vandaag :-)
Maar dat kan nog enkele jaren duren...
Uit het interview in De Tijd 1 jaar geleden:

Verhuist de nog steeds lopende rechtszaak tegen de Amerikaanse groep HP, wegens verbreking van het distributiecontract in 2003, ook mee naar het nieuwe Systemat?
Logé: 'Neen. Die blijft bij Softimat. We verwachten dat de pleidooien voor het hof van beroep volgend jaar worden gehouden. Indien we de zaak winnen, steken we vuurwerk af. Ik denk dat we een goed dossier hebben. Dat zeggen onze advocaten toch. Maar dat zeiden ze ook in eerste aanleg, voor de rechtbank van koophandel, waar we echter de deur werden gewezen met een vonnis van amper anderhalve pagina. We denken dat de zaak ernstiger zal worden behandeld door het hof van beroep. Het is intussen ook makkelijker geworden om de schade op te meten die HP veroorzaakte. Ze namen bij wijze van spreken het handelsfonds over en lieten ons met alle lasten zitten.'
Heeft HP eenzijdig contractbreuk gepleegd?
Logé: Wat stelt een contract met een multinational voor? Een stapel pagina's met verplichtingen. En daarvoor krijg je enkele lijntjes in ruil met wat zij voor jou kunnen doen. Een multinational deelt geen cadeautjes uit. Wij werkten al tien, vijftien jaar met Hewlett-Packard (HP). Wij hadden er niet bij stilgestaan dat het op een dag gedaan kon zijn. Maar wij hadden ongelijk.
Softimat maakt nog altijd kans op 25 miljoen euro schadevergoeding plus interesten. Bent u nog altijd van plan die uit te keren aan uw aandeelhouders?
Logé: Absoluut. (steekt twee vingers in de lucht). Dat beloof ik. Ik organiseer een persconferentie. Ik laat vuurwerk afsteken. Dat zou een mooi cadeau zijn voor onze aandeelhouders. En zij zouden het verdienen. Omdat alle investeringen die wij gedaan hebben in functie van de samenwerking met HP met het geld van de aandeelhouders gebeurd zijn. (denkt na) Dat gaat om 4 euro per aandeel, he! Maar opgelet, het is nog niet voor morgen. Zelfs als wij in beroep gelijk krijgen, dan komt er een nieuwe procedurestroom op gang. Wij zijn nu al tien jaar bezig. Het kan makkelijk nog vijf, zes jaar duren vooraleer alles achter de rug is.
Laatst gewijzigd door abdel op 03 Feb 2012 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

abdel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor abdel » 03 Feb 2012 13:39

Of ze dit jaar weer een kapitaalsvermidering doen, is helemaal niet zeker, uit het laatste persbericht bleek dat ze ook andere opties hadden voor hun cashberg:

Overigens overweegt de Raad van Bestuur om in de toekomst deel te nemen aan investeringsprojecten rond residentieel vastgoed.

(http://www.softimat.be/fileadmin/user_u ... 345028.pdf)

Persoonlijk heb ik liever dat ze het uitkeren, dan koop ik met dat geld gewoon aandelen bij, en zo doe ik door tot de rechtzaak gewonnen is :-)

Lieve16
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Lieve16 » 03 Feb 2012 13:42

Abdel, bedankt voor de info ! Zeker bijhouden dus mijn aandelen !!

abdel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor abdel » 03 Feb 2012 13:59

Als je denkt dat ze de rechtszaak gaan winnen, zeker bijhouden.
Bij die 25 miljoen komt ook nog gerechtelijke interest bij, en die ligt behoorlijk hoog.
http://www.gerechtsdeurwaardersvynck-le ... enGer.html
Als ik die interest er vanaf 2003 tot eind dit jaar bij tel, kom ik uit op een totaal van 40.9 miljoen...
Als we dat verdelen over 6.4 miljoen aandelen (aangenomen dat ze een dikke 200000 aandelen zelf ingekocht hebben)
...
kom ik op 6.4 euro per aandeel uit...
...
Ik zal wel ergens verkeerd tellen :-)

abdel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor abdel » 03 Feb 2012 14:02

Wie het volledige interview nog eens wil nalezen:
http://moneytalk.knack.be/forum/bericht ... ddhit=true

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 03 Feb 2012 14:53

Iemand wat meer fundamentele gegevens over Softimat. Ben volop aan het zoeken, maar veel info is precies niet te vinden.