Wat na Ablynx en Tigenix?

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
medaar
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Re: Wat na Ablynx en Tigenix?

Berichtdoor medaar » 13 Jan 2018 17:36

baston schreef:
medaar schreef:
baston schreef:https://finance.yahoo.com/quote/EVOK?p=EVOK

Evoke Pharma, Inc. (EVOK)

Wat denken jullie van deze?

Ik zit daar al een tijdje in, en geloof er sterk in. Graag jullie mening aub...

ervaren management heeft al wat bewezen in hun vorige functies bij grote pharmabedrijven,
onderzoekskosten kleiner door een reeds goedgekeurd geneesmiddel te verbeteren,
zit in een fase3, resultaten in december
koersdoel 9$

Medaar, de resultaten waren er al eind oktober vorig jaar, en positief. Op basis daarvan wordt in dit kwartaal een NDA ingediend bij de FDA. Dat kan volgende week zijn maar dus ook eind maart '18. Ik verwacht dat aandeel zal stijgen in aanloop naar NDA submission. En dan later op het jaar goedkeuring door de FDA, ik volg al een hele tijd het forum StockTwits en daar verwacht zo goed als iedereen toch dat de goedkeuring er zal komen.
Heeft u zelf aandelen Evoke?

Neen, zelf geen aandelen meer, wel een 2-tal jaar geleden.
Eén van de directors kocht in februari '17, 450000 aandelen aan 2.90$

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 254

Berichtdoor Zeus » 18 Jan 2018 21:41

Zeus schreef:Genfit (Euronext Parijs).

NASH is een markt met een potentieel van 30 miljard. Elafibranor heeft een blockbuster potentieel van 10+ miljard per jaar.
Als de fase 3 succesvol is, spreken we van een potentiële tenbagger.

Het is wel een nek-aan-nek race met Intercept, dat dit jaar zwaar is afgestraft voor safety-issues met Ocaliva in PBC.

Ik heb mij vandaag wat ingelezen en mijn bovenstaande post was te voorbarig. Genfit's lezing van hun fase II Golden-505 studie wringt zich in heel wat bedenkelijke bochten, zoals het uitsluiten van bepaalde placebopatiënten, om toch te kunnen spreken van succes in hun primaire eindpunten.
Rudipsycho liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

beurssukkel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 64

Berichtdoor beurssukkel » 19 Jan 2018 23:06

beurssukkel schreef:Ik heb met een deel van de winsten geaccumuleerd in
Pharming en
Biocartis

Vooral Pharming was een topper deze week :D

Stofke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 19

Berichtdoor Stofke » 19 Jan 2018 23:48

Brammeke schreef:beurssukkel: in Biocartis kan ik me volledig vinden. Pharming laat ik links liggen.
Ik verkoop voorlopig niets Ablynx, Argenx. Kan natuurlijk snel veranderen.
Ik hoop echt geen overname.

Reeds sinds oktober ingelezen in Pharming. Ik verkies dus Pharming boven Biocartis, die laatste wordt wss interessant ergens vanaf eind 2019. Pharming begint terug aan een helse rit naar boven dit jaar. Mark my Words.

Brammeke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 109

Berichtdoor Brammeke » 20 Jan 2018 02:33

Stofke, heb me nooit "verdiept" in pharming.
Meestal lees ik enkele maanden zoveel mogelijk over een bedrijf, vooraleer ik over ga tot aankoop ( of geen aankoop).
"Werk" zo al bijna 35 jaar. Heel af en toe doe ik eens iets "zots", en ga mee met de hype, maar dat blijft een uitzondering.
Ik hou het voorlopig bij ABLX, BCART, ARGX, BOTHE en MRUS ( in volgorde van positie port).
Veel geluk met pharming.

micado
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 85

Berichtdoor micado » 20 Jan 2018 02:43

Ik heb een deeltje NOVAVAX gekocht aan 1,5 Dollar, en moet toegeven dat ze leuk stijgen.
Volgens ik ergens gelezen heb zouden die van 2 Dollar naar 8 Dollar kunnen stijgen.
Kent er iemand dit aandeel ?

Stofke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 19

Berichtdoor Stofke » 20 Jan 2018 06:25

Brammeke schreef:Stofke, heb me nooit "verdiept" in pharming.
Meestal lees ik enkele maanden zoveel mogelijk over een bedrijf, vooraleer ik over ga tot aankoop ( of geen aankoop).
"Werk" zo al bijna 35 jaar. Heel af en toe doe ik eens iets "zots", en ga mee met de hype, maar dat blijft een uitzondering.
Ik hou het voorlopig bij ABLX, BCART, ARGX, BOTHE en MRUS ( in volgorde van positie port).
Veel geluk met pharming.

Natuurlijk, ieder zijn keuze en respect daarvoor, Ablynx en ArgenX heb ik trouwens ook nog altijd in port.

maartenverhoeve
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 152

Berichtdoor maartenverhoeve » 20 Jan 2018 08:34

micado schreef:Ik heb een deeltje NOVAVAX gekocht aan 1,5 Dollar, en moet toegeven dat ze leuk stijgen.
Volgens ik ergens gelezen heb zouden die van 2 Dollar naar 8 Dollar kunnen stijgen.

Ik ken ze, heb er al verscheidene ritten meegedaan, aandeel om mee op te letten, stijgt ineens 30-40 % maar zakt even snel weer weg. Technisch lijkt het idd nu een betere kans dat ze doorstijgen! Farma-aandeel dat enkele jaren geleden na een mislukken van een product een zware klap kreeg!!!
micado liked last!
In port; socfinasia,GIMV, Cameco, banco santander, Enwave, socfinaf, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, Spire Pharma, nyrstar, galapagos, postNL

pjotr
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor pjotr » 21 Jan 2018 16:15

Ik ben 8 maanden geleden voorzichtig ingestapt in BioLineRX. Ze hebben 1) een aardige pipeline, 2) geen schulden en weinig cash burn, usd 60 miljoen cash en 3 ) samenwerkingen met Roche, Novartis, Merck en Genentech. En het institutionele eigendom is gestegen van 15% begin 2017 naar 40% nu. Op IEX is op het forum onder Biopharma het nodige te vinden. Dit bedrijf is nog niet bekend maar kan wellicht uitgroeien tot een pareltje. Echter ze hebben nog wel een lange weg te gaan.

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 254

Berichtdoor Zeus » 21 Jan 2018 16:54

micado schreef:Ik heb een deeltje NOVAVAX gekocht aan 1,5 Dollar, en moet toegeven dat ze leuk stijgen.

Om het op z'n Engels te zeggen: I wouldn't touch it with a ten foot pole.

Resolve fase 3 was een flop en hun programma bij ouderen zal dat ook zijn:

Novavax also reported data from its Phase II rollover trial of the vax in around 1,400 older adults, which showed “immunogenicity in all active vaccine recipients,” according to Glenn. He added however that the company “observed similar low attack rates and absence of efficacy of a single immunization in this trial as was observed in Phase III Resolve trial,” but said that a second season immunization “could provide efficacy.”

https://www.fiercebiotech.com/biotech/n ... th-forward
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold