Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
jean de florette
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Nyrstar

Berichtdoor jean de florette » 07 Dec 2017 14:35

Freddy schreef:Logisch, dit is nu eenmaal waarom Trafigura is ingestapt.

Ik zou wel eens de voorwaarden van het nieuwe contract willen weten.

Zolang er een 2de kandidaat is, zal dat wel meevallen.

? Als dat in juli getekend werd, waarom nu ineens nieuws?
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Lotus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Lotus » 07 Dec 2017 20:36

Wimpie85 schreef:
djeeten007 schreef:Is het daarom dat ze terug 0.50% zakken?

Ze komen van boven de 7 euro, dus wat is 0.50% in godsnaam?!? :roll:

Nog erger is dat de hoogste koers in de laatste 52 weken zelfs €8,09 was. Ik heb dan recent een pakketje weer gekocht vlak boven €6,00 maar zal Nyrstar nooit tot meer dan 10% van mijn portefeuille laten groeien. Bedenk eens wat Nyrstar gaat doen als er een correctie op de beurzen komt? Dan hebben veel aandelen een top gehad over de laatste jaren of misschien wel ooit en Nyrstar zit nog maar slechts een 15% boven de laagste koers ooit. Bij een correctie (of erger) zal Nyrstar dus weer nieuwe dieptepunten bereiken dus laat het niet een te groot deel van uw portefeuille zijn.

Dirk19
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Dirk19 » 07 Dec 2017 22:13

Lotus schreef:
Wimpie85 schreef:
djeeten007 schreef:Is het daarom dat ze terug 0.50% zakken?

Ze komen van boven de 7 euro, dus wat is 0.50% in godsnaam?!? :roll:

Bedenk eens wat Nyrstar gaat doen als er een correctie op de beurzen komt?

Hoeveel keer ga ik dat nog moeten lezen...Dat geldt voor alle aandelen hoor ;)
Laatst gewijzigd door Dirk19 op 07 Dec 2017 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Lotus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Lotus » 07 Dec 2017 22:20

Staan alle aandelen ook op bijna de laagste koers ooit na een bullmarket van bijna 9 jaar? :)

Dirk19
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Dirk19 » 07 Dec 2017 22:24

Lotus schreef:Staan alle aandelen ook op bijna de laagste koers ooit na een bullmarket van bijna 9 jaar? :)

Nee, maar ik verwacht voorlopig toch alleszins geen correctie ;)
Het vertrouwen in Nyrstar is momenteel even weg, wat logisch is na die KV. Maar dat zal binnenkort wel beteren hoop ik

Chukky2
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Chukky2 » 07 Dec 2017 22:46

Je moet het zo zien op,de beurs aandelen die niet veel,gestegen zijn zullen bij een forse correctie op,de beurenmisschien ook wel naar beneden gaan , maar gaan veel,sneller op,het niveau weer terug zijn waar ze stonden. Dat is anders met aandelen die op 8 jaar bv 80 procent gestegen zijn ;-)

Lotus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Lotus » 07 Dec 2017 23:12

Cut your losses and let your winners run...

Aandelen die een historie hebben van goede prestaties zullen doorgaans bij correcties of een crash snel worden opgepakt wegens interessant/koopwaardig. Dit is niet het geval bij een aandeel als Nyrstar en waarom zou een correctie niet op de loer kunnen liggen na een bullmarket van bijna een decennium?

Het klinkt misschien negatief ondanks ik aandelen Nyrstar heb maar ik bekijk het simpelweg als iets voor de korte termijn omdat ik er weinig toekomst in zie.

Gekko4ever
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Gekko4ever » 08 Dec 2017 07:37

De afgelopen 10 jaar werd er nog nooit zoveel geld gedrukt! Dat geld zoekt nog steeds zijn weg naar oa de beurzen...De rentes zullen dan ooit wel eens beginnen te stijgen, ze zullen nog geruime tijd onder de dividendrendementen blijven steken. Zolang dit niet wijzigt zie ik weinig reden tot paniek.
Nyrstar, Arcelor Mittal, Payton Planar, Boskalis, Quest for Growth, Materialise, Ahold

judge
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor judge » 08 Dec 2017 08:53

NIKS dan alleen verdere dalen wat we gewoon zijn

djeeten007 schreef:
Dirk19 schreef:Trafigura neemt zinkcontract met Nyrstar over van Glencore

07 december 2017 12:51

De materialentrader Trafigura zal in 2019 de grootste afnemer van zinkconcentraat van Nyrstar worden. Het wrikte het bevoorradingskanaal los uit de handen van grote rivaal Glencore.

Het verlies van het contract met Nyrstaris een lelijke streep door de rekening van Glencore, ’s werelds grootste handelaar in metalen en de grootste zinkproducent. Het huidige contract van zeven jaar loopt af op 31 december 2018, volgens een bron bij het dossier.
Helemaal onverwacht komt de switch niet. Trafigura, de wereldwijde nummer twee, smeedt al langer banden met Nyrstar via het nemen van een aandelenbelang en het toekennen van leningen. Voor de grote tradinghuizen is de toegang tot ruwe grondstoffen cruciaal om tradingopportuniteiten te vinden zen zo meer winst te boeken.
De drie bedrijven wilden geen commentaar kwijt op de zinkdeal, die eerst gemeld werd door Metal Bulletin en die door een goede bron bevestigd werd aan Bloomberg.
Nyrstar maakt geen cijfers bekend over zijn productie van zinkconcentraat, maar het Belgische bedrijf was in 2014 goed voor 30 à 40 procent van het Europese zinkaanbod, volgens een rapport van de Europese Commissie. Glencore was toen ongeveer even groot.

DE TIJD

En wat mogen we hier uit besluiten?
Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht
-------------------------------------------------------

vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor vogelspotter » 08 Dec 2017 09:39

MARKTEN LIVE

Nyrstar wint 2,1 procent tot 5,79 euro. Gisteren werd bekend dat de materialentrader Trafigura in 2019 de grootste afnemer van zinkconcentraat van Nyrstar wordt. De grondstoffenhandelaar wrikte het bevoorradingskanaal los uit de handen van grote rivaal Glencore. Trafigura is Nyrstars grootste aandeelhouder.

Volgens het vakblad Metal Bulletin vervalt na 2018 de zevenjarige deal die Glencore de rechten geeft om het gros van de output van Nyrstars zinkconcentraat te verhandelen. Voor handelaren in zink is een stevige toevoer van verse voorraden van het schaarse zink noodzakelijk. Voor de grote tradinghuizen is de toegang tot ruwe grondstoffen cruciaal om tradingopportuniteiten te vinden en zo meer winst te boeken. De zinkprijs verdubbelde trouwens in de afgelopen twee jaar.
Bron:"DE TYD."
Wimpie85 liked last!
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,Avantium, Deceuninck, Euronav, Nyrstar, TomTom, UCB, X-Fab,Petrobras ADR, Vasco Data, Weight Watchers.