Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
pate
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Ablynx

Berichtdoor pate » 13 Nov 2017 19:35

Wimpie85 schreef:
tell schreef:
Putbruy schreef:van shorters gesproken, sinds 3/11 zit er 6,95% op Ablynx, een verhoging van 2,5% sinds de IPO :|

Als de shorters al positie hebben ingenomen (ik bedoel het aandeel reeds virtueel verkocht om pas later terug op te kopen), is de koers dan reeds gezakt door deze virtuele verkopen?
Ik neem aan van wel... maar waarom volgen jullie dan het aantal shorters op?

Omdat shorters hun posities nog steeds verder kunnen uitbreiden => het gaat hem om de trend.

Ablynx heeft een converteerbare obligatie uitstaan die in 2020 aan een conversieprijs van 12,66 euro (of ondertussen misschien zelfs al iets lager) in aandelen kan worden omgezet. Ik kan me voorstellen dat er eigenaars van die converteerbare obligatie zijn die, na de stijging van de koers de voorbije maanden, hun winst willen vastklikken. Dat kunnen zij doen door een short-positie in te nemen. Ik vraag me af of zij dan ook tot de shorters gerekend worden. Als dit zo is is zegt dat percentage van 6,95% helemaal niets want door die converteerbare obligatie kunnen er zowat 10% aandelen bijkomen.

En wat shorters betreft. Op NASDAQ kan vanaf nu ook het aantal aandelen short opgevolgd worden. De cijfers worden wel maar 2 keer per maand aangepast / http://www.nasdaq.com/symbol/ablx/short-interest .

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 13 Nov 2017 20:31

tell schreef:
Putbruy schreef:van shorters gesproken, sinds 3/11 zit er 6,95% op Ablynx, een verhoging van 2,5% sinds de IPO :|

Als de shorters al positie hebben ingenomen (ik bedoel het aandeel reeds virtueel verkocht om pas later terug op te kopen), is de koers dan reeds gezakt door deze virtuele verkopen?

Dat is eigen aan dit forum wanneer er geen nieuws is dat men post over shorters of zinkstocks.

Lotus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Lotus » 13 Nov 2017 20:45

U vergeet nog iets, de zogenaamde koersdrukkers om aandelen te kopen en zo goedkoop een overname te kunnen doen :D Cfr. Tigenix en de soap van sommige forumleden met Takeda.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 13 Nov 2017 21:05

reteiP schreef:
tell schreef:

Dat is eigen aan dit forum wanneer er geen nieuws is dat men post over shorters of zinkstocks.

Ik dacht dat het uranium-topic diende om de tijd te doden.

tell
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor tell » 13 Nov 2017 23:03

a217445 schreef:Bedrijfspresentatie (Engels) november 2017

http://www.ablynx.com/uploads/home/0893 ... ebsite.pdf

heeft hier iemand verstand van medicijnen? Heb immers vraagje over ALX:
op p36 staat er dat ALX de genezing met 24u versnelt tov placebo. Dat lijkt me (als leek) een kleine winst. Ikzelf zou toch twijfelen dit medicijn toe te dienen aan mijne kleine :-)

thanks!

TRYER
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor TRYER » 13 Nov 2017 23:23

pate schreef:
Wimpie85 schreef:
tell schreef:

Omdat shorters hun posities nog steeds verder kunnen uitbreiden => het gaat hem om de trend.

Ablynx heeft een converteerbare obligatie uitstaan die in 2020 aan een conversieprijs van 12,66 euro (of ondertussen misschien zelfs al iets lager) in aandelen kan worden omgezet. Ik kan me voorstellen dat er eigenaars van die converteerbare obligatie zijn die, na de stijging van de koers de voorbije maanden, hun winst willen vastklikken. Dat kunnen zij doen door een short-positie in te nemen. Ik vraag me af of zij dan ook tot de shorters gerekend worden. Als dit zo is is zegt dat percentage van 6,95% helemaal niets want door die converteerbare obligatie kunnen er zowat 10% aandelen bijkomen.

En wat shorters betreft. Op NASDAQ kan vanaf nu ook het aantal aandelen short opgevolgd worden. De cijfers worden wel maar 2 keer per maand aangepast / http://www.nasdaq.com/symbol/ablx/short-interest .

Als ik mij goed herinner heeft Ablynx zelf eens gezegd dat er bij de shorters ook firma's(grootaandeelhouders van bv obligaties) zitten die zich daarmee indekken tegen een daling van het aandeel.Zoals jij hierboven schrijft kan het heel goed zijn dat houders van deze obligatie nu voor een deel short gaan en +/- 5 euro winst maken. Moest er dan iets misgaan met het aandeel lopen ze niet meer zo een groot risico. Stijgt het aandeel door hebben ze met hun overblijvende obligaties toch nog mooie extra's

Obelisk
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Obelisk » 14 Nov 2017 23:32

Twee wijzigingen in Clinical Trials:
1. Status 'completed' in fase 1 studie met caplacizumab in Japan:
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03172208
2. Rekrutering patiënten beëindigd in ALX0681-C301 (Post-HERCULES) doorgaande studie:
https://clinicaltrials.gov/beta/show/NC ... mab&rank=4
Lama Daila liked last!

a217445
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor a217445 » 15 Nov 2017 07:06

OPENBAARMAKING IN OVEREENSTEMMING MET ARTIKEL 14 VAN DE BELGISCHE WET VAN 2 MEI 2007 BETREFFENDE DE OPENBAARMAKING VAN BELANGRIJKE DEELNEMINGEN (DE "TRANSPARANTIEWET")
GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE

GENT, België, 15 november 2017 - Ablynx NV [Euronext Brussels en Nasdaq: ABLX] maakte vandaag bekend, in overeenstemming met artikel 14 van de Belgische wet van 2 mei 2007 betreffende de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten van wie aandelen zijn toegelaten tot verhandeling op een gereglementeerde markt (de "Transparantiewet"), dat zij op 13 november 2017 een kennisgeving van deelneming heeft ontvangen van Perceptive Advisors LLC.

Perceptive Advisors LLC heeft Ablynx bericht dat ze 3.400.628 stemrechtverlenende effecten van Ablynx bezit op 30 oktober 2017, wat 4,55% vertegenwoordigt van de huidige 74.720.644 uitstaande Ablynx stemrechten, en daardoor de drempel van 5% passief onderschrijdt.

De kennisgeving bevat de volgende informatie:

Reden van de kennisgeving: passief onderschrijden van een drempel
Kennisgeving door: een moederonderneming of een controlerende persoon
Kennisgevingsplichtige personen: Perceptive Advisors LLC - Joseph Edelman
Transactiedatum: 30 oktober 2017
Onderschreden drempel: 5%
Noemer: 74.720.644
Details van de kennisgeving: Perceptive Advisors LLC bezit 3.400.628 Ablynx aandelen met stemrechten
Volledige keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt gehouden: Joseph Edelman controleert Perceptive Advisors in overeenstemming met artikel 3,§1, 5° van het Wetboek van Vennootschappen
Bijkomende informatie: Perceptive Advisors LLC bezit 3.150.628 gewone aandelen (verhandeld op Euronext Brussels) en 250.000 American Depository Shares (verhandeld op Nasdaq) van Ablynx

Meer informatie is beschikbaar in de transparantiekennisgeving. De volledige versies van de transparantiekennisgevingen zijn beschikbaar op de website van Ablynx onder de rubriek Investeerders.

De gecoördineerde statuten van Ablynx NV voorzien een drempel voor de aandeelhouders van 3%, 5% of een veelvoud van 5% van het totaal van de bestaande stemrechten.
pdf versie van het persbericht http://hugin.info/137912/R/2149845/825116.pdf
Laatst gewijzigd door a217445 op 15 Nov 2017 07:19, 3 keer totaal gewijzigd.
ture liked last!

a217445
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor a217445 » 15 Nov 2017 07:08

OPENBAARMAKING IN OVEREENSTEMMING MET ARTIKEL 14 VAN DE BELGISCHE WET VAN 2 MEI 2007 BETREFFENDE DE OPENBAARMAKING VAN BELANGRIJKE DEELNEMINGEN (DE "TRANSPARANTIEWET")
GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE

GENT, België, 15 november 2017 - Ablynx NV [Euronext Brussels en Nasdaq: ABLX] maakte vandaag bekend, in overeenstemming met artikel 14 van de Belgische wet van 2 mei 2007 betreffende de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten van wie aandelen zijn toegelaten tot verhandeling op een gereglementeerde markt (de "Transparantiewet"), dat zij op 13 november 2017 een kennisgeving van deelneming heeft ontvangen van C.H. Boehringer Sohn AG & Co KG.

C.H. Boehringer Sohn AG & Co KG heeft Ablynx bericht dat het op 27 oktober 2017 passief de laagste drempel heeft onderschreden.

De kennisgeving bevat de volgende informatie:

Reden van de kennisgeving: onderschrijden van de laagste drempel; passief onderschrijden van een drempel
Kennisgeving door: een moederonderneming of een controlerende persoon
Kennisgevingsplichtige personen: C.H. Boehringer Sohn AG & Co KG, BIR&D Beteiligungs GmbH
Datum waarop drempel is onderschreden: 27 oktober 2017
Onderschreden drempel: 3%
Noemer: 73.006.144 (op 27 oktober 2017)
Details van de kennisgeving: - (geen details vereist bij onderschrijding van laagste drempel)
Volledige keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt gehouden: C.H. Boehringer Sohn AG & Co KG controleert BIR&D Beteiligungs GmbH. C.H. Boehringer Sohn AG & Co KG wordt niet gecontroleerd
Bijkomende informatie: Boehringer Ingelheim International GmbH werd vervangen door BIR&D Beteiligungs GmbH als gevolg van een interne hertoewijzing van een groep

Meer informatie is beschikbaar in de transparantiekennisgeving. De volledige versies van de transparantiekennisgevingen zijn beschikbaar op de website van Ablynx onder de rubriek Investeerders.

De gecoördineerde statuten van Ablynx NV voorzien een drempel voor de aandeelhouders van 3%, 5% of een veelvoud van 5% van het totaal van de bestaande stemrechten.
pdf versie van het persbericht http://hugin.info/137912/R/2149799/825077.pdf
ture liked last!

Tomskii
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Tomskii » 15 Nov 2017 09:25

En waarom duiken we 's ochtends weer -0,30 EUR de dieperik in terwijl we gisteren positief afsluiten (zij het met 3 cent). Nasdaq sluit op 21,06 USD wat 17,85 EUR is (give or take). Weerspiegel die koers nu toch eens verdorie.. (en ja ik weet dat ABLX een LT aandeel is, maar dat maakt het er nog steeds niet logischer op)
Bussie liked last!