Resilux

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Shyzus
Forum newbie
Forum newbie

Re: Resilux

Berichtdoor Shyzus » 13 Sep 2017 17:09

Hoeveel zien jullie de koers zakken en binnen welke tijdspanne terug herstellen? Ik verwacht dat hij zakt naar de 150 euro en dat hij rond maart /april terug rond de 170 euro zit.

Inschrijven voor Beursig Magazine:

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 13 Sep 2017 18:16

Zinloze vraag waar geen nuttig antwoord op kan worden gegeven. Ik heb er zelf wel bewust voor gekozen om mijn positie vóór de kapitaalvermindering al volledig op te bouwen, mede omdat er toch niets verloren gaat aan belasting en de koers maar bleef dalen.
Never waste a good crisis

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Investor » 13 Sep 2017 18:54

Shyzus schreef:Hoeveel zien jullie de koers zakken en binnen welke tijdspanne terug herstellen? Ik verwacht dat hij zakt naar de 150 euro en dat hij rond maart /april terug rond de 170 euro zit.

Zoals Jens zegt, een vraag waar we niet mee op schieten. Wat ik wel veronderstel (daarom heb ik al gekocht aan 151.80 op 31 augustus) is dat diegene die wachten tot de koers optisch lager staat (die KV heeft geen RV, dus maakt niet uit), bedrogen gaan uitkomen. Van zodra de koers laag gaat staan, zal iedereen weer massaal achter de koers aanhollen... Lijkt me ook dat de verkoopdruk van Bain Capital is uitgewerkt :)
www.succesvol-en-veilig-beleggen.com
Te volgen via https://www.tradingview.com/u/beursfanaat/

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Umi » 13 Sep 2017 23:57

http://www.vfb.be/vfb/Media/Default/ana ... 17_sep.pdf
Voor degene met een abo op vfb.be (met dank aan Gert)
NLFB liked last!

3zzz
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor 3zzz » 14 Sep 2017 13:34

alles kan beter schreef:voor alle duidelijkheid :

ivm uw aandelen van Resilux:

Allen die op 15/9 een positie aandelen bezitten van Resilux zullen 16,30euro/aandeel ontvangen.
Vanaf 16/9 kunnen die dan opnieuw een verkooporder instellen, maar dan wel aan een (mogelijks) lagere koers nadat de kapitaalsverlaging is uitgevoerd.

Klopt niet volgens mij? Bedrijven die dividend betalen keren uit aan beleggers die het aandeel in bezit hebben bij sluiting van de beurs de dag voor het ex dividend gaat.

vrijdag 15 september 2017
15-09 notering ex-dividend (Voorbeurs) (16,30)

alles kan beter
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor alles kan beter » 14 Sep 2017 14:07

3zzz schreef:
alles kan beter schreef:voor alle duidelijkheid :

ivm uw aandelen van Resilux:

Allen die op 15/9 een positie aandelen bezitten van Resilux zullen 16,30euro/aandeel ontvangen.
Vanaf 16/9 kunnen die dan opnieuw een verkooporder instellen, maar dan wel aan een (mogelijks) lagere koers nadat de kapitaalsverlaging is uitgevoerd.

Klopt niet volgens mij? Bedrijven die dividend betalen keren uit aan beleggers die het aandeel in bezit hebben bij sluiting van de beurs de dag voor het ex dividend gaat.

vrijdag 15 september 2017
15-09 notering ex-dividend (Voorbeurs) (16,30)

ik heb het nagevraagd bij de bank, als zij liegen... lieg ik.

joachimds
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor joachimds » 14 Sep 2017 14:48

Hilarisch hier. Dividend gaat gewoon op ex-dividend dag van de koers. Wie denkt hier op magische wijze geld te verdienen is ofwel dom/naief (snapt het dus niet) of arrogant (denkt veel slimmer te zijn dan heel de wereld).

Het enige wat je zal verliezen met de vestzak/broekzak operatie is transactie kosten.

Steinway
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Steinway » 14 Sep 2017 15:00

joachimds schreef:Hilarisch hier. Dividend gaat gewoon op ex-dividend dag van de koers. Wie denkt hier op magische wijze geld te verdienen is ofwel dom/naief (snapt het dus niet) of arrogant (denkt veel slimmer te zijn dan heel de wereld).

Het enige wat je zal verliezen met de vestzak/broekzak operatie is transactie kosten.

Beetje dom/naief of arrogant. Dividend gaat niet altijd van de koers af; soms helemaal niet, soms ten dele, soms met een rebound. En wie een paar weken geleden Resilux kocht en nu verkoopt verdient door de toeloop aan hoopvollen gemakkelijk 10% - je moet dan al erg weinig kopen om er met de transactiekosten niet voordelig uit te geraken.

vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor vogelspotter » 15 Sep 2017 09:35

15-09-2017
KBCS verlaagt koersdoel Resilux

KBC Securities laat zijn koersdoel voor Resilux
zakken van 177 tot 161 euro. Dat is logisch aangezien het aandeel vanaf vandaag zonder het recht op de kapitaalvermindering (33 miljoen euro, 16,30 euro per euro) noteert. Analist Guy Sips spreekt terecht van een ‘technische correctie’.

Hij behoudt zijn ‘bijkopen’-rating want Resilux verwacht dat de ruime courante winst (rebitda) over 2017 in lijn zal zijn met 2016, hetzij ongeveer 38 miljoen euro
Bron:"DE TYD."
Wees nooit angstig of hebzuchtig, anders worden vaak verkeerde beslissingen genomen.

joachimds
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor joachimds » 15 Sep 2017 09:55

Steinway schreef:
joachimds schreef:Hilarisch hier. Dividend gaat gewoon op ex-dividend dag van de koers. Wie denkt hier op magische wijze geld te verdienen is ofwel dom/naief (snapt het dus niet) of arrogant (denkt veel slimmer te zijn dan heel de wereld).

Beetje dom/naief of arrogant. Dividend gaat niet altijd van de koers af; soms helemaal niet, soms ten dele, soms met een rebound. En wie een paar weken geleden Resilux kocht en nu verkoopt verdient door de toeloop aan hoopvollen gemakkelijk 10% - je moet dan al erg weinig kopen om er met de transactiekosten niet voordelig uit te geraken.

Best dat jij de trucen ziet om snel 10% te verdienen die niemand anders ziet... Ik ben redelijk zeker dat de stijging van de voorbije weken te wijten is aan de Q cijfers en niet de kapitaalsverlaging.

Hoeveel is er momenteel van de koers af tgo gisteren? 16.4 euro as we speak. Redelijk dicht bij de 16 die ervan geknipt wordt.