Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
judge
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Nyrstar

Berichtdoor judge » 18 Jun 2017 10:58

Dat klopt voor ieder van ons is 1000 euro 1000 euro maar het is niet voor elk van ons dezelfde waarde .
Ik verdien zeker niet wat Hilmar heeft en hij zal sneller weten wanneer er stront aan de knikker is voor ik dat weet .
Zit nu al met meer dan 60 %verlies hij zeker niet en tegen dat ik weet dat het extreem slecht gaat ben ik alles kwijt.
Maar goed laat osn maar weer hopen dat dit ooit goed afloopt wat de tijd zal uitwijzen.
En niet teveel laten beïnvloeden door die analisten die toch betaald worden om dat te verklaren , is uiteindelijk al genoeg aangehaald die lopen steeds achter de feiten aan .
chrissy01 schreef:Als het slecht afloopt zal ik in elk geval minder kwijt zijn als Hilmar met zijn 1,8mio :D
Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht
-------------------------------------------------------

Inschrijven voor Beursig Magazine:

anika
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor anika » 18 Jun 2017 13:30

chrissy01 schreef:Als het slecht afloopt zal ik in elk geval minder kwijt zijn als Hilmar met zijn 1,8mio :D

Ik heb het over dat financiële instrument (niet over Nyrstar zelf). U heeft daar maar beperkt controle over en in een volatiele periode kan u, ongewenst, worden uitgestopt. U verliest uw inzet en geniet niet meer van een eventueel later herstel. Hilmar kan met zijn aandelen wel nog (gedeeltelijk) herstellen. Overigens volgens mij werd zijn aankoop op een of andere alternatieve manier gefinancierd en vooral om vertrouwen uit te stralen naar mogelijke investeerders toe (is op zich niet slecht).

topkoop
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor topkoop » 18 Jun 2017 22:44

anika schreef:

Ik heb het over dat financiële instrument (niet over Nyrstar zelf). U heeft daar maar beperkt controle over en in een volatiele periode kan u, ongewenst, worden uitgestopt. U verliest uw inzet en geniet niet meer van een eventueel later herstel. Hilmar kan met zijn aandelen wel nog (gedeeltelijk) herstellen. Overigens volgens mij werd zijn aankoop op een of andere alternatieve manier gefinancierd en vooral om vertrouwen uit te stralen naar mogelijke investeerders toe (is op zich niet slecht).

wat denken jullie van Campine, koers sectorgenoot Recylex intussen *3

kregen onlangs een boete van de EC maar herstelden mooi EBITDA 2016 maal 4 tov 2015

Dirk1981
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Dirk1981 » 19 Jun 2017 18:41

Shortposities zijn opnieuw GEDAALD ;)

Oxford Asset management is onder de 0,50% gedoken
vogelspotter liked last!

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 19 Jun 2017 19:10

Hoe is dat in godsnaam mogelijk ?? En dat met zo'n megadaling. Wie heeft er dan zo massaal verkocht vorige week ? Toch wel bizar. Had eerder een stijging van de shortposities verwacht.

Korsakov
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Korsakov » 19 Jun 2017 21:23

Mss zijn er nieuwe partijen opgedoken, maar blijven ze voorlopig onder de 50%.

Zo transparant is die shorterslijst nu ook niet.

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 19 Jun 2017 21:45

Korsakov schreef:Mss zijn er nieuwe partijen opgedoken, maar blijven ze voorlopig onder de 50%.

Zo transparant is die shorterslijst nu ook niet.

U bedoelt vermoedelijk 0,50 %. Misschien heeft u een punt en zou men beter vanaf 0,2 % of zo rapporteren. Misschien heeft blackrock terug wat verkocht. Die zijn nogal wispelturig de jongste tijd. Zonder nieuws van betekenis zijn de schommelingen echt wel aanzienlijk te noemen. Veel maakt het voorlopig niet uit want aan 5 EUR blijven we uiterst laag staan. In aanloop naar vermoedelijk betere cijfers in KW 2 en de opstart van PP zou je toch stilaan een klim uit dit diepe dal verwachten.

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ex-stoploss » 19 Jun 2017 23:55

Derde verjaardag van WWEB in Port Pirie (the Way We Execute Business)

Today we celebrated our 3rd Anniversary of the Wweb culture change program and as part of the celebrations employees enjoyed a free lunch.
Q: What is Wweb?
A: Wweb is the name for Nyrstar Port Pirie site’s Culture Change Program with the acronym representing ‘Way We Execute Business’. The Wweb program focuses on fostering mutual responsibility and single point accountability with teams (shifts) across the site taking ownership for improvements in their areas through a unique communication system. To foster ownership, each team has their own unique fun team name and slogan and they have even created their own personal team logos which are proudly displayed in each of the approximately 20 Wweb team meeting/reporting rooms across the smelter site.
Some of the fun team names include: Rams, Dingoes, Bulldogs, Male Strippers, D-Contaminators, Shop Doctors, Young Guns, Triple Zero’s, Growlers Inc, The 300 Club, Copper Heads, Triple X, Mayes Muppets, The Nutty Professors to name a few. We will be sharing team site improvement stories on this Facebook page, so now you have some background on what these fun names are all about!
Q: Why Wweb?
A: With the announcement of the structural transformation of the Nyrstar Port Pirie site and the huge change and flow on benefits it will bring to Nyrstar and the community, the complete transformation will only be successful if we have an engaged and vibrant workforce. Achieving that outcome is also a part of the Port Pirie Transformation. Wweb, the Way We Execute Business is about people and performance and how that adds to the total Transformation to enable the Port Pirie operation to become world class.
The Wweb program started 3 years ago and has been enormously successful to date. The entire Port Pirie smelter workforce is actively engaged in the program through participation within their teams, with daily, weekly, monthly and yearly actions and goals to meet, which are discussed in a team environment each day.
VP Metals Refining, Bertus De Villiers, said the site’s progress over the past three years, on its journey to becoming world class, has delivered significant achievements. “Through Wweb we have seen numerous safety milestones, production improvements, cost saving innovations, thousands of examples of housekeeping improvements and a definite change in culture on site,” he said. “I am very pleased we are seeing positive improvements on a daily basis,” Bertus said.
While it has been a journey, with many initially sceptical about the benefits Wweb would deliver to their site, three years down the track the improvements speak for themselves with employees championing the program for the positive change it has brought to the site in support and readiness of the biggest transformation in the site’s history.
charel01 liked last!

Dirk1981
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Dirk1981 » 20 Jun 2017 00:08

Het zal wel Blackrock geweest zijn.

Binnenkort weer een transparacy decleration

Metallic
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Metallic » 20 Jun 2017 01:57

bij shorten lijkt het mij toch logisch dat je het omgekeerde ziet van long of van aandelen, nl :

Shorts hoog kopen en laag verkopen.

De koers staat laag, en vooral het weer stijgt verkopen ze stilaan