Tigenix

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Tigenix

Berichtdoor Gillepils » 09 Jan 2017 20:28

sparrow schreef:
Lieve16 schreef:
gede schreef:
sparrow schreef:Het is toch onbegrijpelijk hoe snel het tij keert en de hause terug een baise wordt. Ik vraag me af hoe dit aandeel zal reageren als enerzijds de EMA haar groen licht geeft en anderzijds wanneer cx601 werkt en verkocht wordt.

Welke hausse en welke baisse?

Hoe het aandeel zal reageren, is vrij duidelijk. Bij een goedkeuring knal naar boven, bij een afkeuring fel naar onder. Complexer dan dat is het echt niet. :)

Gede, biotech is full risk: vandaag +80% maar evengoed -80%.
Ik blijf geloven in TIG.

Vandaag was het toch een mooie start met top van 74,6 - al een tijdje geleden dat we bij de 75 cent stonden.

Het is gewoon een beetje frustrerend (voor mij althans) dat we telkens in goede hoop en verwachting de zaken zien stijgen om dan weer te imploderen. Als je dan kijkt naar een Ablynx, waarvan hun meest gevorderde product niet de vooropgestelde endpoints haalden waardoor AbbVie dan afhaakte en zij tot op heden nog geen nieuwe partner gevonden hebben, die van Jefferies een sticker opgekleefd krijgt van 'beste biotech keuze' waardoor dat aandeel dan +12% gaat gebaseerd op lucht en hype. Tja... heel frustrerend.

Enja, ik geloof heel sterk in Tigenix.

Nogal een scheve vergelijking he... Ablynx heeft 45 onderzoeksprogramma's lopen en daaronder verschillende samenwerkingen met grote spelers. Capla, een weesmedicijn zit goed op schema en hun RSV behandeling maakt ook goed vooruitgang...

MADNESS
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor MADNESS » 09 Jan 2017 20:51

De Amerikanen zullen eens tonen naar waar het moet.http://www.nasdaq.com/symbol/tig/real-time :)
charel01 liked last!
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

philipvanr
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor philipvanr » 10 Jan 2017 10:39

Ik zag dat hier reacties gegeven werden met als referentie Marktgevoel.nl

Is er hier iemand die lid is van Marktgevoel.nl ?

Ik ben een nieuwe abonnee sinds eind 2016, omdat ik hun mooie rendementen zag op hun site, gestaafd met de transacties op de portefeuille, maar ... daarna ben ik pas hun site gaan analyseren ...

De rendementen die ze opgeven, zijn enkel rendementen uit verkopen !!
Maw : de huidige posities in hun portefeuilles hebben geen invloed op het jaarlijkse rendement !!!!
Simpel uitgelegd: stel ze hebben een volledig belegde portefeuille van slecht 2 aandelen. Elk van de aandelen kost 100 euro. Portefeuille = 200 euro.
1 aandeel stijgt 50% => is 150 euro waard
Het andere daalt 50% => 50 euro waard
Het aandeel dat stijgt wordt in 2016 verkocht
Het aandeel dat daalde, houden ze in portefeuille

Wat zegt marktgevoel.nl: ons rendement in 2016 was +25% !!!!
(want ze hebben een positie met 50 euro winst verkocht. 50 van 200 is 25%)
Terwijl in werkelijkheid je portefeuille dus een nul-rendement heeft ...

Op hun site maken ze dan ook reclame met deze mooie winsten over de jaren heen ... terwijl wij als klant geen zicht hebben over hoe die andere posities het over die jaren gedaan hebben.
Ook zie je niet van de huidige posities hoelang deze al in portefeuille zitten !
Je ziet enkel dag en maand van aankoop maar niet het jaartal !
Maw tussen de huidige (vooral verlieslatende) posities kunnen aandelen zitten die er al sinds het begin (ik dacht 2009) inzitten en niet verkocht werden omdat dit hun jaarlijks "rendement" naar beneden zou halen !

Het leuke is ook dat bv de LT aandelen portefeuille elk jaar op basis van 25.000 euro wordt bekeken. Maw er is geen evolutie van de portefeuille over de jaren !
Elk nieuw jaar wordt hij "gereset" naar 25.000 euro.
Hoe ze dat doen ? Aan de telefoon kon men mij het niet uitleggen ...
Elk "normaal" beleggingsblad start in jaar x met een startkapitaal en dit blijft dan mee evolueren over de jaren heen, mee met de huidige aandelenkoersen.
Marktgevoel.nl dus niet !

Ik heb er een heel slecht gevoel over gekregen.
Mij lijkt het oplichting, of op z'n minst misleiding.

Ik ga mijn jaarabonnement uitzitten (of uitzweten) en ben benieuwd naar het resultaat.
Ik hou jullie op de hoogte.

Indien er nog abonnees zijn van Marktgevoel.nl, graag jullie reacties en meningen.

alvast bedankt
Iemand tips voor beursadvies ? Graag een berichtje.

sparrow
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor sparrow » 10 Jan 2017 10:54

Geen abonnee van marktgevoel.nl maar ...

in principe hebben ze wel gelijk dat hun effectief rendement dat is wat ze zeggen gezien ze verkocht hebben. Zolang men niet verkoopt heeft men geen verlies en is het verlies enkel op papier. Zo denk ik er trouwens ook over. Ik heb ook in 2016 een rendement van effectief verkochte aandelen gehad (20%) maar als je dan kijkt naar het gedeelte van mijn aandelen dat negatief staat is het een pak minder maar geld is je pocket is geld in je pocket, de rest komt hopelijk wel nog.

philipvanr
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor philipvanr » 10 Jan 2017 11:44

sparrow schreef:Geen abonnee van marktgevoel.nl maar ...

in principe hebben ze wel gelijk dat hun effectief rendement dat is wat ze zeggen gezien ze verkocht hebben. Zolang men niet verkoopt heeft men geen verlies en is het verlies enkel op papier. Zo denk ik er trouwens ook over. Ik heb ook in 2016 een rendement van effectief verkochte aandelen gehad (20%) maar als je dan kijkt naar het gedeelte van mijn aandelen dat negatief staat is het een pak minder maar geld is je pocket is geld in je pocket, de rest komt hopelijk wel nog.

Maar zo geef je toch een heel vertekend beeld van de werkelijkheid ?
Zo kan je jaarlijks mooie rendementen voorleggen, maar aan het einde van de rit, wanneer je je ganse portefeuille verkoopt, kan je negatief uitkomen :-/

philipvanr
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor philipvanr » 10 Jan 2017 11:50

Misschien hierover hier verder praten http://beursig.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=2917&p=290517#p290517

Ik maakte er een apart topic over

sanderus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sanderus » 11 Jan 2017 19:46

TiGenix – American Depositary Shares (TIG) Coverage Initiated at Bank of America Corporation

Stock analysts at Bank of America Corporation began coverage on shares of TiGenix – American Depositary Shares (NYSE:TIG) in a research report issued to clients and investors on Monday. The brokerage set a “buy” rating and a $19.00 price target on the stock

https://www.google.be/url?sa=t&source=w ... ieZKIfkO0A
Dirk1981 liked last!

pate
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor pate » 11 Jan 2017 21:47

sanderus schreef:TiGenix – American Depositary Shares (TIG) Coverage Initiated at Bank of America Corporation

Stock analysts at Bank of America Corporation began coverage on shares of TiGenix – American Depositary Shares (NYSE:TIG) in a research report issued to clients and investors on Monday. The brokerage set a “buy” rating and a $19.00 price target on the stock

En de andere zakenbank die de NASDAQ-IPO heeft mogen begeleiden is ook naar buiten gekomen met een "outperform" advies - https://www.thecerbatgem.com/2017/01/11 ... mpany.html .
sanderus liked last!

MADNESS
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor MADNESS » 11 Jan 2017 21:50

pate schreef:
sanderus schreef:TiGenix – American Depositary Shares (TIG) Coverage Initiated at Bank of America Corporation

En de andere zakenbank die de NASDAQ-IPO heeft mogen begeleiden is ook naar buiten gekomen met een "outperform" advies - https://www.thecerbatgem.com/2017/01/11 ... mpany.html .

Is goed te merken ondanks de speech van Trump.. http://www.nasdaq.com/symbol/tig/real-time
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

Bioscience
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Bioscience » 11 Jan 2017 22:00

Ik zie deze http://www.google.com/finance?q=NASDAQ% ... sQHWoo7QCA

Overigens is dat wel een hele slechte analist Sanderus . Heb je gezien wat ze schrijven over de market cap .
Rekenen ze misschien in Turkse Lira :lol:
sanderus liked last!