Vragen over kosten ING

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
mr aandeel
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Vragen over kosten ING

Berichtdoor mr aandeel » 25 Aug 2015 11:00

Hallo,

ik heb wat onduidelijkheid over de kosten van ETFs of beleggingsfondsen bij ING.
Als ik bijvoorbeeld de Think Global Equity ETF wil aanschaffen bij ING staat er bij het kopje
kosten 'Lopende kosten 0,20%' en 'Management fee 0,20%'

Echter als ik bij de website van Think kijk zie ik dat ze voor de Think Global Equity ETF een beheervergoeding
van 0,20% vragen. Wie weet waar deze andere 0,20% vandaan komt bij de ING, degene die ik bij ING
aan de lijn had die kon mij dat niet vertellen en vertelde mij dat ik dus gewoon 0,40% moet betalen.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1721

Re: Vragen over kosten ING

Berichtdoor Beheerder » 25 Aug 2015 11:10

Ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat de beheervergoeding van 0,20% de management fee van 0,20% is van Think ETF en dat de lopende kosten van 0,20% door ING (extra) in rekening worden gebracht.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

mr aandeel
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor mr aandeel » 25 Aug 2015 11:22

Dat zou inderdaad misschien kunnen, wel vreemd aangezien ING ook nog een jaarlijkse servicefee heeft (0,24% t/m 75.000EU)
Dan komen de totale kosten dus op 0,64% excl. basisfee 16EU per jaar.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1721

Berichtdoor Beheerder » 25 Aug 2015 11:29

Ik heb geen baat bij 'reclame' maken voor De Giro maar ik heb daar gekeken naar de ETF waarover u het heeft, is dat deze:

NL0009690221 Think THINK GLOBAL EQ. Euronext Amsterdam EUR

Deze is opgenomen in de trackers kernselectie van De Giro: https://www.degiro.nl/data/pdf/DEGIRO_T ... lectie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Een voordeel voor deze kernselectie van trackers is dat er geen tarief of service-fee is, zie: https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

mr aandeel
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor mr aandeel » 25 Aug 2015 15:13

Ik heb nogmaals gebeld en lopende kosten is de verzamelnaam van de kosten die gemaakt worden, het staat er een beetje onhandig bij. De eerste meneer van ING had het fout en de kosten moeten dus (gelukkig) niet opgeteld worden ;-)