Nieuws en ervaring over Bolero

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
V.S.
Forum verkenner
Forum verkenner

Nieuws en ervaring over Bolero

Berichtdoor V.S. » 22 Aug 2015 09:46

hallo,

wie heeft er ervaring met het Bolero-tradings-platform? Is dit een goed platform om te leren traden?

mvg ;)

V.S.
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: Nieuws en ervaring over Bolero

Berichtdoor V.S. » 29 Sep 2015 16:42

Is Bolero dan niet zo een populair platform? Wat zijn de redenen dan om niet te traden met Bolero?

anika
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor anika » 30 Sep 2015 10:51

Platform oogt mooi, verzorgde lay-out en grafische voorstelling portfolio en rendement, de helpdesk is voortreffelijk en je krijgt regelmatig nieuws (weetjes) doorgespeeld. Tot daar de voordelen.
Nadelen: Het zoeken en volgen van aandelen en andere produkten (via watchlist) is omslachtig, tijdrovend, vaak onoverzichtelijk. Het inleggen en wijzigen van orders (steeds enkele codes in te geven) is dat ook waardoor snel handelen en bijstellen orders niet evident is. Ze proberen concurrentieel te blijven op vlak van kosten, doch dat lukt niet altijd goed. Goedkoper dan de grote banken, maar toch duurder dan vele online brokers (Binck, De Giro, ...).
Wat mij bijzonder tegenviel: gratis realtime koersen werden pas aangeboden lang (jaren) nadat dit reeds het geval was bij andere brokers, frequent handelen leverde wel reductie (tot kwijtschelding) maar een maand niet handelen (bv. wegens reis) kostte 20 euro. Idem dito met bewaarlonen: pas afgeschaft lang nadat dit elders de algemene norm was. Mijn grootste ergernis: duur om het terugvorderen van dubbele dividendbelasting toe te passen (ik dacht 100 euro per regel), er wordt 2% extra aangerekend om buitenlandse dividenden te innen (maar doen niet eens de moeite om het dubbelbelastingsverdrag toe te passen) wat maakt dat je op buitenlandse dividenden 3x betaalt: eenmaal in land van oorsprong, Belgische dividendbeslasting (weldra 27%) en als toemaatje nog eens 2% bovenop voor Bolero. Om die reden heb ik alle buitenlandse dividendaandelen weggehaald bij Bolero en weet niet op ze dit nu nog toepassen. Die 2% bovenop om niets te doen was mij iets te gortig.

V.S.
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor V.S. » 08 Okt 2015 08:44

anika schreef:Platform oogt mooi, verzorgde lay-out en grafische voorstelling portfolio en rendement, de helpdesk is voortreffelijk en je krijgt regelmatig nieuws (weetjes) doorgespeeld. Tot daar de voordelen.

ok! Misschien wel een platform voor gepensioneerde klanten van KBC.

anika schreef:Nadelen: Het zoeken en volgen van aandelen en andere produkten (via watchlist) is omslachtig, tijdrovend, vaak onoverzichtelijk. Het inleggen en wijzigen van orders (steeds enkele codes in te geven) is dat ook waardoor snel handelen en bijstellen orders niet evident is. Ze proberen concurrentieel te blijven op vlak van kosten, doch dat lukt niet altijd goed. Goedkoper dan de grote banken, maar toch duurder dan vele online brokers (Binck, De Giro, ...).

:o Ok, er zijn nog andere kanalen om de aandelen te volgen, snel handelen lijkt me eerder iets voor daytraders.

anika schreef:Wat mij bijzonder tegenviel: gratis realtime koersen werden pas aangeboden lang (jaren) nadat dit reeds het geval was bij andere brokers, frequent handelen leverde wel reductie (tot kwijtschelding) maar een maand niet handelen (bv. wegens reis) kostte 20 euro. Idem dito met bewaarlonen: pas afgeschaft lang nadat dit elders de algemene norm was.

Maar dit is ondertussen passé. :P

anika schreef:Mijn grootste ergernis: duur om het terugvorderen van dubbele dividendbelasting toe te passen (ik dacht 100 euro per regel), er wordt 2% extra aangerekend om buitenlandse dividenden te innen (maar doen niet eens de moeite om het dubbelbelastingsverdrag toe te passen) wat maakt dat je op buitenlandse dividenden 3x betaalt: eenmaal in land van oorsprong, Belgische dividendbeslasting (weldra 27%) en als toemaatje nog eens 2% bovenop voor Bolero. Om die reden heb ik alle buitenlandse dividendaandelen weggehaald bij Bolero en weet niet op ze dit nu nog toepassen. Die 2% bovenop om niets te doen was mij iets te gortig.

:shock: Dit begrijp ik niet helemaal, ik zal dat verder uitzoeken. Dividenden interesseren mij voorlopig niet.

Hartelijk dank voor uw antwoord!!! :D

bennybeurs
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor bennybeurs » 20 Okt 2015 16:37

Kort:

+ Modern platform & IoS Apps werken overzichtelijk en makkelijk
+ Help en orderdesk service zijn uitstekend
+ Veel informative ter beschikking
+ Naar mijn mening transparant qua kosten en dergerlijke

- Niet "de goedkoopste" qua tarief
- Geen fan van het bevestigen van log in en orders met de digipass. (Toekomst kaartlezer, bankkaart)
13jorn liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jean de florette » 20 Okt 2015 16:45

bennybeurs schreef:- Geen fan van het bevestigen van log in en orders met de digipass. (Toekomst kaartlezer, bankkaart)

Om heel kort op de bal te spelen, en snel nog een aanpassing van een limiet met enkele ct. door te geven, helaas, duurt te lang. Ergerlijk.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

V.S.
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor V.S. » 09 Feb 2016 18:48

ok!

Dat zullen we dan eens proberen! :P

aston
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor aston » 26 Dec 2016 23:54

Ben benieuwd wat jullie ondertussen van bolero vinden. Zelf met bolero gestart en er nog steeds bij gebleven. Doe zelf maar een 15 tal transacties (maximum) per jaar en in grotere schijven zodat ik geen "extra verlies" maak aan minimum transactiekosten voor kleinere bedragen.

Vind het:
Overzichtelijk.
Veel nieuwtjes.
Koersen ietsje trager dan google maar duidelijk weergegeven.
Orders snel uitgevoerd maar kan dus niet vergelijken. Trade ook niet.
Jammer genoeg geen toegang via online platform to indonesia en dergelijke (tenzij ETF). Overal zo?
Zeer snel te bereiken helpdesk en telkens duidelijk en goed geholpen.

Aangezien ik niet kan vergelijken zijn er mensen die Bolero gebruiken en andere brokers? Wat zijn de grootste HUIDIGE verschillen? Bedankt.

koenvhaver
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor koenvhaver » 29 Dec 2016 19:56

Hun tarieven zijn duidelijk veel goedkoper geworden dan vroeger. Toen was het wel 30 euro voor een order. Ze beginnen binck bank en keytrade te benaderen maar omdat ik vooral handel op US-beurzen blijven hun tarieven veel te hoog. Heb lang bij keytrade gezeten maar hun tarieven waren voor mij te hoog. Je moet eens valuta omwisselen wat je zeker moet doen als je buiten Europa belegt. Gewoon 100 euro kosten.

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Zeus » 29 Dec 2016 20:15

koenvhaver schreef:Hun tarieven zijn duidelijk veel goedkoper geworden dan vroeger. Toen was het wel 30 euro voor een order. Ze beginnen binck bank en keytrade te benaderen maar omdat ik vooral handel op US-beurzen blijven hun tarieven veel te hoog. Heb lang bij keytrade gezeten maar hun tarieven waren voor mij te hoog. Je moet eens valuta omwisselen wat je zeker moet doen als je buiten Europa belegt. Gewoon 100 euro kosten.

Wisselkoerspremie bij Keytrade is 0.50 procent. Dan moet je al 20 000 euro omwisselen als je aan 100 euro komt.
Maar Keytrade is m.u.v. fondsen idd te duur geworden.
In portefeuille: Ablynx, Ahold, C&C Group, Dynavax, EVS Broadcasting, Exmar, Fitbit, Flow Traders, Gazprom, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Synergy Pharma, Veolia, Yamana Gold