Nieuws en ervaringen over broker De Giro

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
bosiwow
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: Nieuws en ervaringen over broker De Giro

Berichtdoor bosiwow » 06 Sep 2016 15:08

Zijn er in Nederland kosten/belastingen wanneer je een kapitalisatie ETF verkoopt?
En houdt De Giro deze in? Ik had begrepen dat ze de belgische beurstaks niet inhielden, moet ik die zelf aangeven?

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 22 Sep 2016 08:26

Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 04 Okt 2016 19:34

Twee-staps-verificatie werd toegevoegd. Heb het meteen geactiveerd. Werkt via Google Authenticator. Snel en eenvoudig.
Never waste a good crisis

Jarexx
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jarexx » 22 Okt 2016 21:27

Weet iemand of er nu beurstaks zal moeten betaald worden in het buitenland? Wanneer zou dit juist ingaan?

Nu gebruik ik De Giro om maandelijks IWDA aan te kopen omdat deze kan aangekocht worden zonder transactiekosten (kernselectie) en zonder beurstaks. Wanneer ik aan een bedrag van 2400€ ben dan verkoop ik bij De Giro en koop onmiddellijk terug bij Bolero. Zo kan ik maandelijks aankopen zonder kosten. Heb dan enkel de kosten als ik overzet naar Bolero.
Indien we dus beurstaks zouden moeten betalen bij De Giro dan zou ik 3x beurstaks moeten betalen tegen dat alles bij Bolero staat. Zou dus andere strategie mogen zoeken.
Portefeuille: IWDA

Djordy
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Djordy » 26 Nov 2016 22:06

Als ik het goed begrijp, zet je je portefeuille "over" dan De Giro naar Bolero en hiervoor betaal jij de gebruikelijke 10 EUR/lijn?

Jarexx
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jarexx » 27 Nov 2016 08:17

Djordy schreef:Als ik het goed begrijp, zet je je portefeuille "over" dan De Giro naar Bolero en hiervoor betaal jij de gebruikelijke 10 EUR/lijn?

Ik verkoop en koop terug aan bij bolero op zelfde moment!

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 27 Nov 2016 10:50

Dus 2x beurstaks en transactiekosten, terwijl Bolero de overdraagkosten gewoon terugbetaalt. En waarom doe je het zo?
Never waste a good crisis

Jarexx
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jarexx » 27 Nov 2016 20:08

jens_dev schreef:Dus 2x beurstaks en transactiekosten, terwijl Bolero de overdraagkosten gewoon terugbetaalt. En waarom doe je het zo?

Eenvoudig zonder administratieve rompslomp. Maar zoals reeds aangegeven indien 2x beurstaks stopt dit en moet ik mijn strategie herzien.

Nu koop ik aan bij De Giro maandelijks want gratis door kernselectie maar mijn vaste broker is bolero dus vanaf een aanzienlijk bedrag zet ik over.

Het gratis overzetten lijkt nogal raar om dan terug maandelijks iwda in te kopen.

Djordy
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Djordy » 28 Nov 2016 14:42

Ik snap er niets van. Waarom zou je kopen op 1 broker, en vanaf een bepaald vedrag alles verkopen en dan in 1x alles bij bolero?

Dan koop je waarschijnlijk aan tegen een hogere cost basis van bij De Giro? Ik snap de stratege niet, of het doel erachter? 8-)

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Zeus » 28 Nov 2016 15:11

Als Belg vind ik het vanaf 2017 een onzinnige zaak om nog beroep de te doen op De Giro of welke andere buitenlandse broker dan ook. Transactietaks is vanaf januari ook verschuldigd op buitenlandse transacties, automatische gegevensuitwisseling gaat van start én een buitenlandse rekening zorgt er voor dat de logaritmes van de fiscus je automatisch enkele plaatsjes hoger zetten op de verdachte lijst.

Ik ga nu eens kijken bij Lynx.
In portefeuille: Ablynx, Ahold, C&C Group, Dynavax, EVS Broadcasting, Exmar, Fitbit, Flow Traders, Gazprom, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Synergy Pharma, Veolia, Yamana Gold