Nieuws en ervaringen over broker De Giro

Deel hier vragen en ervaringen over verschillende banken / brokers, zoals klachten en tarieven
Plaats reactie
Jarexx
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: Nieuws en ervaringen over broker De Giro

Berichtdoor Jarexx » 28 Nov 2016 16:29

Djordy schreef:Ik snap er niets van. Waarom zou je kopen op 1 broker, en vanaf een bepaald vedrag alles verkopen en dan in 1x alles bij bolero?

Dan koop je waarschijnlijk aan tegen een hogere cost basis van bij De Giro? Ik snap de stratege niet, of het doel erachter? 8-)

Bedragen als voorbeeld:

Stel ik wil maandelijks 100€ investeren in een tracker:

Bij bolero betaal ik maandelijks 7,5€ transactiekosten + beurstak (deze laat ik even buiten beschouwing) waardoor er slechts 92.5 € overschiet 7,5€ * 12 = 90 € transactiekosten per jaar

Ik koop zelfde tracker bij De Giro die in kernselectie zit en betaal dus geen transactiekosten. Op het einde van het jaar doe ik op het zelfde moment verkooporder bij De Giro (terug gratis natuurlijk) en koop op zelfde moment voor hetzelfde bedrag bij bolero + 100€ voor inleg van die maand.

Dit betekend dat ik ipv van 13x 7,5€ te betalen slechts 1x 7,5€. -> 90€ transactiekosten uitgespaard. Enigste moeite dat ik moet doen om dit 1x per jaar ofzo te doen.
Portefeuille: IWDA

Inschrijven voor Beursig Magazine:

Djordy
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Djordy » 03 Dec 2016 14:23

Dan is het effect van long term beleggen ook wel weg hé. Zo koop jij na ieder jaar aan tegen een hogere gemiddelde costbasis waarschijnlijk dan het jaar ervoor :)

Maar het is een optie..

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 03 Dec 2016 14:29

Een leuk voordeel van De Giro waar bij veel andere brokers extra betaald moet worden en hier niet:

Met de feestmaand voor de deur verheugt het ons dat wij u vanaf 1 december gratis real-time koersen van Amerikaanse aandelen kunnen aanbieden. De koersen komen van BATS, de grootste Amerikaanse aandelenbeurs naast NASDAQ en NYSE.

Zodra u een transactie in Amerikaanse aandelen verricht ontvangt u binnen 24 uur gratis real-time koersen. Deze blijft u ontvangen tot het eind van de daarop volgende maand. Mocht u niet handelen in de US maar wel de koersen willen zien dan kunt u zich hier ook op abonneren. Zie de tarievenlijst voor de kosten van het abonnement. Een overzicht van de koersen die u via BATS ontvangt treft u hier.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: De Giro, beurstaks manueel betalen

Berichtdoor Gillepils » 11 Jan 2017 16:06

Is het normaal dat er voor Engie zowel Franse als Belgische beurstaks betaald moet worden?

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Jokke » 12 Jan 2017 15:05

Gillepils schreef:Is het normaal dat er voor Engie zowel Franse als Belgische beurstaks betaald moet worden?

Wat bedoel je juist? of dat bij andere banken /brooker niet zou zijn?
Ik heb Engie bij een andere brooker/bank en ik betaal die dubbele belasting ook.
Gillepils liked last!

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gillepils » 12 Jan 2017 15:24

Jokke schreef:
Gillepils schreef:Is het normaal dat er voor Engie zowel Franse als Belgische beurstaks betaald moet worden?

Wat bedoel je juist? of dat bij andere banken /brooker niet zou zijn?
Ik heb Engie bij een andere brooker/bank en ik betaal die dubbele belasting ook.

Dat bedoel ik ja. Ik had nog nooit eerder Franse aandelen gekocht en was daarmee wat verrast dat ik die 2 keer moest betalen. Zeker aangezien het aandeel in Brussel noteert... Dank voor je antwoord.

philipvanr
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor philipvanr » 19 Jan 2017 18:12

Djordy schreef:Dan is het effect van long term beleggen ook wel weg hé. Zo koop jij na ieder jaar aan tegen een hogere gemiddelde costbasis waarschijnlijk dan het jaar ervoor :)

Maar het is een optie..

Ah nee, want hij heeft heel het jaar periodiek aangekocht en als de koers van de tracker aan het einde van het jaar hoger staat, zal het grootste deel van zijn aankopen ook hoger staan. Hij wisselt eigenlijk zijn deelaankopen in voor 1 aankoop tegen 7,... transactiekost.
Iemand tips voor beursadvies ? Graag een berichtje.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 10 Mar 2017 17:36

Nieuw bij De Giro:

NIEUW: DE PENSIOENREKENING

Naast de reguliere beleggingsrekening biedt De Giro nu ook een fiscaal vriendelijke pensioenrekening aan. De Giro maakt het als eerste online-broker mogelijk om binnen 10 minuten volledig online zelf te beleggen voor uw pensioen. Uiteraard tegen de ongekend lage tarieven die u van De Giro gewend bent.

https://www.De Giro.nl/pensioenrekening.html

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 19 Apr 2017 16:30

Ik merkte zojuist dat de hefboomproducten met transactiekosten van €1 kunnen wisselen binnen het aanbod. Ik ben er vrijwel zeker van dat ik een selectie had gemaakt van hefboomproducten die binnen deze groep vallen maar dat was een week of enkele dagen meer geleden. Inmiddels een transactie verricht en ik zag bij de kosten €2 en een beetje. Op zich geen halszaak maar wel een klein detail om rekening mee te houden.

Verder een prima aanbod om goedkoop te kunnen handelen op de AEX.

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 21 Apr 2017 10:56

Meer transacties voor De Giro
Gepubliceerd op 21 apr 2017 om 07:20

AMSTERDAM (AFN) - Onlinebroker De Giro heeft het aantal transacties in het eerste kwartaal flink zien groeien. Dat bleek vrijdag uit een handelsbericht van de onderneming.

De Giro meldde in totaal 3,6 miljoen transacties, een toename van 64 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Ook het aantal rekeningen groeide op jaarbasis, tot 173.281. De Giro rapporteerde een omzet van 9,6 miljoen euro en sloot het kwartaal naar eigen zeggen winstgevend af. Een concreet resultaat werd daarbij echter niet gegeven.

Van de 26.000 nieuwe rekeningen die werden geopend, kwamen er overigens 9000 uit Nederland. ,,De Giro groeit daarmee in de rest van Europa ook krachtig'', zo constateert het.