Pad en Stoel

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie
M0sman
Forum newbie
Forum newbie

Re: Pad en Stoel

Berichtdoor M0sman » 13 Nov 2017 08:30

@Abdel

Ik start als éénmanszaak in bijberoep. Ik ben momenteel voltijds vrijgesteld door vdab van dop doordat ik 2,5 jaar een halftijdse opleiding volg, Bio-landbouw. Dit geeft me ademruimte om zonder financiële problemen tov mijn gezin mijn opstart voor te bereiden. Het interessante komt nog, Ik kan 1 jaar zelfstandig in bijberoep zijn terwijl ik mijn vrijstelling behoud. Na dit jaar moet ik ofwel een halftijdse vaste job hebben ofwel moet ik volledig zelfstandig worden.

Mijn plan is om 1 jaar zelfstandig in bijberoep te zijn en daarna over te stappen naar een BVBA of CVBA.

De opstartkosten en productiekosten voor 1 jaar zijn momenteel nog ruw berekend en komen neer op 100.000 euro waarvan 40.000 afschrijfbaar is over meerdere jaren.

Substraatteelt it is... Ik heb al een leverancier voor eiken -, beuken -, populier zaagsel en miscanthus korrels gevonden. Dit zijn mijn hoofdingrediënten voor de substraatteelt.

Zoals je al gezien hebt op mijn facebookpagina ga ik ook stammen enten. Dit is echter nog een groot experiment waarvan de eerste vruchten maar kunnen geoogst worden vanaf begin september 2018. Op lange termijn wil ik kijken om een stukje bosgrond nabij Antwerpen te huren of te kopen om een afdeling "paddestoelen op stam" in mijn bedrijf te hebben. Belangrijk bij het enten van stammen is dat je gebonden bent aan de seizoenen, maar dat maakt het ook interessant op prijsniveau. Je kan een hogere prijs vragen voor je product omdat het volledig natuurlijk, heel beperkt is in aanbod op de markt en een unieke smaak heeft.

Groeten,

Joachim
abdel liked last!

M0sman
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor M0sman » 04 Dec 2017 17:36

Hoi,

Ik ben klein marktonderzoek aan het doen ivm de vraag naar paddenstoelen en zwammen. Bekijk het eens en vul het graag in.

https://goo.gl/forms/HfumrbXDqmUSUPGh1

Groeten,

Joachim
neku liked last!

abdel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor abdel » 04 Dec 2017 18:59

Had het via je FB al gedaan, al vrees ik dat ik niet representatief ben.
Vlot het verder wat?
D.

M0sman
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor M0sman » 05 Dec 2017 14:05

Dag Abdel,

Merci om in te vullen.

Ja, het loopt gelijk allemaal vlot.

Ik ga een crowdfunding doen via http://www.growfunding.com en zo oogstaandelen verkopen. 84 euro per half jaar voor om de 2 week een pakket gemengde paddestoelen, met champignons, oesterzwammen, shiitake en een wisselende soort.

Ik zoek nog mensen voor de win-winlening. Hoop die te vinden via https://www.winwinner.be/ of misschien via dit forum.

Volgende dinsdag heb ik afspraak met 3 aannemers, architect en bouwkundig ingenieur om offerte te maken voor een keldergat en lift en aanpassingen van de ruimte, betongieten voor vloer, muren bezetten met cementbezetting, ventilatie met warmterecuperatie.

Ga waarschijnlijk hulp krijgen van Xerius om mijn bedrijfsplan met de gekoppelde excell sheets verder uit te werken tot een volwaardig business plan.

Ben nog dringend op zoek naar een goede boekhouder die open staat voor een uitdaging, dus hulp daarbij is zeker welkom.

Groeten,

Joachim

neku
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor neku » 05 Dec 2017 14:26

M0sman schreef:Hoi,

Ik ben klein marktonderzoek aan het doen ivm de vraag naar paddenstoelen en zwammen. Bekijk het eens en vul het graag in.

https://goo.gl/forms/HfumrbXDqmUSUPGh1

Groeten,

Joachim

reeds gedaan op fb ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

M0sman
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor M0sman » 13 Dec 2017 17:48

We hebben een eerste ruwe versie van het financieel plan.

Ik wacht nog op enkele offertes om het volledig te maken, maar zo heb je al een idee van omzet en kosten.

Check de link:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Groeten,

Joachim
neku liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 13 Dec 2017 18:36

@MOsman, misschien is het een idee om ook de mogelijkheden te onderzoeken voor paddestoelen leer. Toevallig zag ik het van de week en dacht nu weer aan 'Pad en stoel'. Het leer maken gaat misschien wat ver maar misschien is toeleverancier worden een optie.

Succes in ieder geval met de onderneming.
neku liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken