Defensie aandelen

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder

Re: Defensie aandelen

Berichtdoor Beheerder » 12 Aug 2017 13:20

Wat betreft Lockheed Martin kan ik het koersverloop vanaf maart 1995 herleiden. Sindsdien 1.035% gestegen en dividend niet meegerekend. Met name de laatste jaren gaat het snel met de koers. Mogelijk is het beleid onder Amerikaanse presidenten ook van invloed, denk bijvoorbeeld aan uitgaven voor defensie. Echt correctiebestendig is het denk ik niet, zie vanaf ca. september 2008 toen de koers ook omlaag ging net als de beurzen.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 12 Aug 2017 13:22

troubles schreef:Enig idee bij welke broker de defensie ETF's aangeschaft kunnen worden? Bij De Giro krijg ik ze niet gevonden. Lockheed Martin ook niet. Andere bedrijven zoals Raytheon, Thales en Safran wel.

Volgens mij staat Lockheed Martin bij De Giro op de zwarte lijst en dat zal wel eens kunnen komen doordat zij clusterbommen produceren: https://www.quora.com/Weapons-Who-manuf ... ster-bombs Wat betreft de ETF's kunnen ze misschien worden toegevoegd als iemand een verzoek zou sturen naar De Giro. Wellicht interessant dat zij komende week worden benaderd met vragen hieromtrent. Een update zal hier geplaatst worden.

troubles
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor troubles » 12 Aug 2017 13:26

Bedankt voor de info Beheerder en Zeus

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 12 Aug 2017 18:14

De Tijd is ook geïnspireerd geraakt met een gelijkaardig artikel als dat hier gisteren werd geplaatst :)

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Kevander » 13 Aug 2017 07:32

Zo zie je meteen dat 'als het om geld draait' iedereen kan gaan draaien met de wind.
Een paar jaar geleden werd ik gevraagd of ik ooit kleding zou kopen als die goedkoper zou zijn maar werd gemaakt door kinderen in Bangladesh?
Mijn antwoord was 'Ja, want ik en 60% van de bevolking kijkt naar prijs en niet naar de herkomst'. Als ik toen naar de tv keek zei iedereen resoluut 'Nee' en 'Schandalig'. Wel hypocriet dat winkels als H&M en Primark dan zo populair zijn! (Even voor de duidelijkheid, ik ga niet naar H&M en Primark)

Dus een beetje hetzelfde verhaal?
Steun je wapenhandel? Het antwoord is waarschijnlijk nee, maar als je jezelf er mee kunt verrijken dan knijp ik wel een oogje dicht ;)
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91)

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor bartel » 13 Aug 2017 09:15

Beheerder schreef:De Tijd is ook geïnspireerd geraakt met een gelijkaardig artikel als dat hier gisteren werd geplaatst :)

Het betreffende artikel op >> http://www.tijd.be/markten-live/nieuws- ... ce=website

Drie Belgische bedrijven worden genoemd : Solvay (levert via Cytec composietmateriaal voor F35 van Lockheed), Barco (cockpitschermen), Sabca (diensten voor F16, Agusta, Mirage).

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor bartel » 15 Nov 2017 00:07

PESCO, basis voor een eengemaakte Europese defensiemacht.

Vandaag maken zeker twintig EU-landen afspraken over defensie-uitgaven, gezamenlijk aanschaffen van militair materieel en bindende plannen om het vervoer van dat materieel door de Europese Unie makkelijker te maken.

Federica Mogherini, de buitenlandchef van de Europese Unie, wil dat de EU voortaan gezamenlijk nieuwe wapensystemen ontwikkelt, samen materieel aankoopt en samen operaties uitvoert. Dat is volgens haar niet alleen goedkoper en efficiënter, maar ook de enige manier om een tegenwicht te bieden aan de Amerikanen.

>> https://nos.nl/artikel/2202602-europese ... raken.html