JSBACH concept voor gestructureerd beleggen

Algemene en actuele onderwerpen kunnen hier worden geplaatst
Plaats reactie
QA1
Forum elite
Forum elite

Re: JSBACH concept voor gestructureerd beleggen

Berichtdoor QA1 » 15 Nov 2017 00:15

sperweroog schreef:Alcatel-Lucent Bell Pensioenfonds heeft nu 13,01% van de aandelen. Had gisteren een pakketje zie passeren van zo ongeveer 56.000 stukken.

http://www.londonstockexchange.com/exch ... 31377.html

groeten,

Beste,

Ben niet mee. Daar heb ik niks van gezien.

mvg

ILAD
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ILAD » 15 Nov 2017 14:23

QA1 schreef:
sperweroog schreef:Alcatel-Lucent Bell Pensioenfonds heeft nu 13,01% van de aandelen. Had gisteren een pakketje zie passeren van zo ongeveer 56.000 stukken.

groeten,

Beste,

mvg

op 6/7/2017 bezat alcatel pensioenfonds 357.169 aandelen of 12,93%
http://www.camellia.plc.uk/share-information
heb geen transactie van 56.000 stuks gezien

mvg

ILAD
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ILAD » 15 Nov 2017 14:27

wimilio schreef:Beste Ilad,

kan je me even helpen?

Waar binnen JS BACH situeert zich Bailey PLC?

Is dit onderdeel van Camellia ?

thx

investment properties, bij voorkeur met een grote discount, zijn een van de basics van js bach
in dit geval een beetje diversificatie naar Malta, Tanzania, en Zuid-Afrika

mvg

ILAD
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ILAD » 15 Nov 2017 14:27

kan je me even helpen?

thx

investment properties, bij voorkeur met een grote discount, zijn een van de basics van js bach

mvg

sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor sperweroog » 15 Nov 2017 14:35

ILAD schreef:
QA1 schreef:

groeten,

Beste,

mvg

op 6/7/2017 bezat alcatel pensioenfonds 357.169 aandelen of 12,93%
http://www.camellia.plc.uk/share-information
heb geen transactie van 56.000 stuks gezien

mvg

Was een order van vrijdag dat pas maandag geafficheerd werd als UT trade. Zal dus niet van Alcatel geweest zijn gezien de geringe toename van het percentage. Nu dus 13,02%

Groeten

ILAD
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Camellia

Berichtdoor ILAD » 15 Nov 2017 16:22

QA1 schreef:
QA1 schreef:
sperweroog schreef:
QA1 schreef:
Beste,

Idd bijzonder goede resultaten: hoe zit dat nu met dat Darjeeling effect? :-)

Goodricke is een kwaliteitsbedrijf. Bizar dat men zoiets er via Camellia amongst other things gratis bijkrijgt na verrekening van voldoende van de rest.

Goodricke maakte in het laatste kwartaal meer winst per aandeel dan de koers toen we dat naar voren schoven om met de nodige aandacht te volgen: zo meen ik me te herinneren.

De bijzondere koersprestatie is derhalve gedragen door results. En daar gaat het dan nog niet eens over in eerste instantie.

De waarde van nogal wat zaken bij Camellia heeft geen winstgevenheid nodig om die te ondersteunen. De desgevallende winst is wat er bijkomt. Het opbouwend model gaat steeds voor op het verdisconteringsmodel, vermits dat laatste weinig met waarde van doen heeft, maar met veronderstellingen naar de toekomst toe.

Is trouwens een raad die ik meegeef: voorzichtig zijn met het VKS gedoe soms op bepaalde forumitems indien dat niet voldoende door retrospectieve waarde ondersteund wordt: hoe minder draagvlak met dat laatste hoe 'waardelozer' het gebruik van een begrip als 'waarde' wordt.

Camellia rules is de essentie uiteraard geplaatst binnen JS Bach. En laat ons hopen dat ze dat kunnen blijven waarmaken. Want zonder zou het enigszins hopeloos zijn. En wordt studie van beleggen zinloos. Varen zonder kompas is wat doelloos ronddobberen.

mvg

Wel, ik had toch gedacht dat er wat imagoschade zou geweest zijn voor Goodricke. In het geheel maakt het niet zoveel uit maar ik schatte de impact groter.

groeten,

Beste,

Neen dat had ik niet verwacht. Heb daarop trouwens geen comment gegeven. Was er trouwens vrij gerust in dat dit derde kwartaal ging meevallen.
Imagoschade? Zou niet weten waarom: dat had niets te maken met het bedrijf zelf en het lokale imago van Goodricke scoort hoog denk ik. If anything: als het nog steeds zo is dat binnen een soort van crisissituatie doorgaans de sterkeren en de beteren er sterker uitkomen, dan zou zulke gebeurtenis zelfs positief kunnen resulteren op termijn. Echter vond en vind ik het wel wat vroeg om het desgevallend positieve effect al te verrekenen. Wel had er dit jaar een bijkomende plus kunnen zijn zonder die events, maar daar rekende de markt niet op.
Negatief kon het niet echt zijn vertrekkend van de markwaardering die men Camellia gunt. Hoe kan iets negatief zijn indien het persoonlijk studiewerk bevestigt dat men zelfs iets als Goodricke er gratis bijkrijgt. Een topbedrijf in die sector in een land als India, toch wel een bakermat voor de tea als we dat zo mogen stellen.
Om maar iets te zeggen ter verduidelijking: bij mijn weten noteerde Camellia geen 250/300 GBP of zo nietwaar. En wordt er via de koers eerder geanticipeerd op een structurele onafgebroken reeks van onomkeerbare verliezen bij iets als Goodricke. De cijfers net zoals de beurskoers van Goodricke zelf vertellen toch wel een enigszins ander verhaal.

Nota: merk op de gestegen inventory in de Goodricke books. Hetgeen doorgaans in deze eerder een positief element is.

mvg

Goodricke: new high 306 plus 8 %. Intraday tot 318,65

https://www.google.be/search?source=hp& ... -3Aj9CGlE8

mvg

Goodricke: new high 333.45 plus 7,9 %. Intraday tot 342

http://www.bseindia.com/stock-share-pri ... e/500166/#

mvg

sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: LUND

Berichtdoor sperweroog » 15 Nov 2017 19:21

sperweroog schreef:De SEK krijgt klappen vandaag, net als zijn Noorse broertje.

Hoe moeten we de schommelingen van de SEK interpreteren tegenover de waarde van LUND voor een EUR-belegger?

groeten,

SEK daalt door vrees voor een overgewaardeerde vastgoedmarkt en effect op banken. Vandaar waarschijnlijk ook druk op koers LUND.

groeten,

wimilio
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor wimilio » 15 Nov 2017 20:59

ILAD schreef:

kan je me even helpen?

thx

mvg

Ah OK, dacht dat het onderdeel van Camellia was of zo. Is dus een aandeel dat staat op zich maar niet onder de bedrijven van JS BACH valt, maar wel onder zijn filosofie ... :)

sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor sperweroog » 18 Nov 2017 11:31

ATH voor Camellia! 115 GBP.

groeten,

QA1
Forum elite
Forum elite

Camellia

Berichtdoor QA1 » 18 Nov 2017 18:44