Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Goud

Berichtdoor Zeus » 23 Nov 2016 15:27

De geruchten dat India een importverbod op goud overweegt, steken ook weer de kop op.
Modi heeft natuurlijk wel al getoond dat hij haar op z'n ballen heeft met het plotsklaps schrappen van enkele denominaties...
Ablynx, Ahold-Delhaize, Bolloré, Deutsche Rohstoff, Dynavax, Eramet, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Noble Corp, OCI, , PostNL, Veolia, Yamana Gold

gede
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor gede » 23 Nov 2016 16:39

Zeus schreef:De geruchten dat India een importverbod op goud overweegt, steken ook weer de kop op.
Modi heeft natuurlijk wel al getoond dat hij haar op z'n ballen heeft met het plotsklaps schrappen van enkele denominaties...

Inderdaad, heb er zonet ook over gelezen. Dit zou de horror voor goud zijn. Laten we hopen dat het niet zover komt. Mensen die al hun beleggingen op goud hebben gericht (zoals ik hier al een aantal keer heb gelezen) denken beter nog twee keer na.

Gray
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gray » 23 Nov 2016 16:55

gede schreef:Goud is onder de 1.200 dollar/ounce grens gevallen. Goud is in een echte berenmarkt terecht gekomen. Beleggers moeten er niet veel meer van hebben. Zolang de beurzen het zo goed doen, zal dit ook blijven doorgaan.

Er is nog een stevige grens rond 1180.
eens daaronder...
GG Goldcorp, GFI Goldfields, AGFB Agfa, PSX Phillips 66, HFC HollyFrontier Corp, DECB Deceuninck, BABA Alibaba Group

gede
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor gede » 23 Nov 2016 17:07

Gray schreef:
gede schreef:Goud is onder de 1.200 dollar/ounce grens gevallen. Goud is in een echte berenmarkt terecht gekomen. Beleggers moeten er niet veel meer van hebben. Zolang de beurzen het zo goed doen, zal dit ook blijven doorgaan.

Er is nog een stevige grens rond 1180.
eens daaronder...

Eens daaronder ga ik werkelijk de vraag stellen of we de lows van 2015 gaan testen...

koenvhaver
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor koenvhaver » 23 Nov 2016 17:18

Ja,
Het is echt triestig momenteel. Tot hoever zakken we nu door. In China betalen ze 14% boven op de spotprice. Gaan we inderdaad terug naar de 1050? Gelukkig had ik al een turbo short gekocht om mij in te dekken. Vanaf het moment dat we stabiliseren koop ik er één extra.

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 24 Nov 2016 14:42

GOUDPRIJS BLIJFT ONDER DRUK
ABM Financial News - 13:38

(ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO blijft voor 2017 somber over de prijsperspectieven van goud. Dit bleek donderdag uit een edelmetalenrapport van ABN AMRO.

Analist Georgette Boele, wees op de voorbije weken waarin obligaties werden gedumpt en aandelen werden ingeslagen in antwoord op de verkiezingsoverwinning van Donald Trump, nu meer dan twee weken terug. Daarmee kwam er veel vraag naar dollars en zakte de prijs van een troy ounce goud.

Sinds 8 november is de prijs van goud met 7 procent gedaald en van platina zelfs met 8 procent. Zilver deed het nog minder goed met een verlies van 11 procent.

In de huidige dynamiek is er volgens Boele voor beleggers geen reden om goud aan te houden als belegging. De oplopende rente in de Verenigde Staten is sterk negatief voor de goudprijs, aldus ABN AMRO. Daar komt de sterke dollar dan nog eens bij.

Palladium is een uitzondering, omdat daar de vraag uit de industrie een rol speelt, ander dan bij goud, zilver en platina. Ook spelen autoverkopen een belangrijke rol van betekenis. Met de opwaartse aanpassingen van de outlook voor de Amerikaanse economie liepen eerder ook al de prijzen van basismetalen op.

Palladium kent in de Verenigde Staten en ook China zijn belangrijkste afzetmarkt en met de verbeterde outlook voor de Chinese economie, ondervindt de palladiumprijs genoeg wind in de rug. De stijgingscurve zal volgens Boele mettertijd wel afvlakken, mede als gevolg van een duurdere dollar.

Goud noteerde donderdag 0,1 procent lager op 1.186,80 dollar, palladium steeg 0,9 procent naar 739 dollar per troy ounce.

gede
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor gede » 24 Nov 2016 15:15

En de sprookjes over duizelingwekkende goudprijzen, chinezen en islamieten die dramatisch aan het kopen slaan, een in elkaar stortende wereldeconomie, ... Ze zijn weer even snel verdwenen als dat ze hier gelanceerd werden...

Hopelijk zakt het goud niet nog een stuk verder, want dan ziet er het slecht uit voor mijn portefeuille. Ik heb nog steeds een mooie jaarwinst, maar moest ik in augustus veel meer goudgerelateerd afgebouwd hebben, had ik een vakantie of 10 extra gehad vrees ik... Jammer, maar ook dat is beleggen.
josymar liked last!

Sas
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Sas » 24 Nov 2016 17:36

gede schreef:En de sprookjes over duizelingwekkende goudprijzen, chinezen en islamieten die dramatisch aan het kopen slaan, een in elkaar stortende wereldeconomie, ... Ze zijn weer even snel verdwenen als dat ze hier gelanceerd werden...

Ach ja berichten, gezever en analisten, zo oud als de aandelen- en goudmarkten zelf....eerst schrijven de analisten aandelen of goud de dieperik in om daarna zelf massaal te kunnen inkopen.... Gaat een aandeel de hoogte in of goud en zakt het daarna dan zegt men 'maar allée, je wist toch dat het niet kon blijven stijgen, goud is maar een stukje metaal dat er wat geel uitziet. Als het zakt en het stijgt plots, dan schrijft men, maar allée, jullie wisten toch dat het niet kon blijven zakken, het stond zo laag, goud staat al duizenden jaren garant voor zekerheid bij elke crisis...'
Dus mensen, allemaal niet teveel van aantrekken, de markten worden gemanipuleerd door enkele grote spelers die profijt willen halen uit deze gemanipuleerde papieren dip en rekenen op uw paniekverkopen om zelf goedkoop uw goud te kunnen verwerven...Mijn visie blijft dus onveranderd....nu bijkopen....

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Investor » 24 Nov 2016 18:20

gede schreef:En de sprookjes over duizelingwekkende goudprijzen, chinezen en islamieten die dramatisch aan het kopen slaan, een in elkaar stortende wereldeconomie, ... Ze zijn weer even snel verdwenen als dat ze hier gelanceerd werden...

Hopelijk zakt het goud niet nog een stuk verder, want dan ziet er het slecht uit voor mijn portefeuille. Ik heb nog steeds een mooie jaarwinst, maar moest ik in augustus veel meer goudgerelateerd afgebouwd hebben, had ik een vakantie of 10 extra gehad vrees ik... Jammer, maar ook dat is beleggen.

Ik heb gelezen dat Rusland gigantisch veel goud heeft gekocht in oktober, het meeste sinds de aankopen in één maand tijd. Het kan toch veel slechter ;). Een portefeuille moet je niet volproppen met goud dat klopt, maar op termijn zie ik weer een "leg up". Plus het is nu ook weer 'Black Friday morgen' dus wat manipulatie (dumping zonder limieten) is niet ondenkbaar.
www.succesvol-en-veilig-beleggen.com
Te volgen via https://www.tradingview.com/u/beursfanaat/

gede
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor gede » 24 Nov 2016 20:30

Sas schreef:

Ach ja berichten, gezever en analisten, zo oud als de aandelen- en goudmarkten zelf....eerst schrijven de analisten aandelen of goud de dieperik in om daarna zelf massaal te kunnen inkopen.... Gaat een aandeel de hoogte in of goud en zakt het daarna dan zegt men 'maar allée, je wist toch dat het niet kon blijven stijgen, goud is maar een stukje metaal dat er wat geel uitziet. Als het zakt en het stijgt plots, dan schrijft men, maar allée, jullie wisten toch dat het niet kon blijven zakken, het stond zo laag, goud staat al duizenden jaren garant voor zekerheid bij elke crisis...'
Dus mensen, allemaal niet teveel van aantrekken, de markten worden gemanipuleerd door enkele grote spelers die profijt willen halen uit deze gemanipuleerde papieren dip en rekenen op uw paniekverkopen om zelf goedkoop uw goud te kunnen verwerven...Mijn visie blijft dus onveranderd....nu bijkopen....

Ik blijf dat grote flauwekul vinden, iedere keer 'manipulatie' noemen als iets een andere richting uitgaat dan we gedacht hadden of zouden willen. De reden voor de daling is glashelder en alles behalve manipulatie: een sterker wordende dollar, stijgende rentes, stijgende aandelen en de dreiging dat de 2de grootste inkoper van goud daarmee gaat stoppen.

Anders gezegd: als deze trends zich doorzetten, gaat goud maar 1 richting uit: verder naar beneden en dan zijn degenen die 'nu bijkopen' ferm gesjareld. De goudbelegger kan alleen maar hopen dat deze trends omkeren, maar het ziet er niet naar uit dat dat voor morgen is.