Cacao

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
de.generaal
Forum actieveling
Forum actieveling

Cacao

Berichtdoor de.generaal » 13 Apr 2013 13:39

Cacao lijkt de neerwaartse trend na 6 maanden te verlaten en zorgt voor een trendomkeer met hogere bodems.

Ik ben alvast eergisteren Long gegaan. Nog iemand die in grondstoffen verhandeld als cacao, suiker, etc?
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

mixamvc
Forum newbie
Forum newbie

Re: Cacao

Berichtdoor mixamvc » 27 Apr 2013 16:12

Ik ben sinds begin april begonnen met grondstoffen, zit sinds 2 april long op cacao.
Tot hiertoe mooie rendementen behaald op 1 maand. Zit je nog long?

de.generaal
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor de.generaal » 28 Apr 2013 12:11

Ik zit nog steeds long. Momenteel een virtuele winst van 48%. Zolang er geen tekenen zijn van trendverandering blijf ik er in zitten. Bij dit soort grondstoffen kunnen de trends lang zijn (maanden, jaren).

Enkel jammer dat de sprinters/turbo/speeders bij binckbank ongeveer een max hefboom hebben van 5 voor dit soort grondstoffen. Bij goud en zilver kan je hogere nemen...

mixamvc
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor mixamvc » 02 Mei 2013 07:47

Ik zit met een virtuele winst van 26 momenteel op cacao. Grote hefbomen neem ik nooit, buiten heb ik dinsdag een short op de bel 20 met een zeer hoge hefboom genomen, het rentebesluit zo wel eens tegen kunnen vallen naar mijn gevoel.

Terug naar grondstoffen, volg je ook koffie? Koffie zit al sinds begin mei 2011 in een neerwaarts kanaal. Na wat opzoek werk is er ook genoeg aanbod, de aanbod stijgt sneller als de vraag. Er is wel een ziekte' bladroest' die de planten in sommige delen van zuid Amerika bedreigt. Het volgen waar,

nog een goede week gewenst, gisteren alvast een mooie stijging van cacao in de vs

de.generaal
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor de.generaal » 03 Mei 2013 18:13

Ik heb koffie op mijn watchlist staan. Maar zit momenteel eerder te denken om long te gaan. Koffie lijkt al drie keer de bodem te hebben getest en heeft al 4 dagen een hogere day low. Als koffie volgende week de MA100 raakt, ga ik long.

de.generaal
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor de.generaal » 09 Mei 2013 12:29

Ik heb mijn cacao long van de hand gedaan en hiervan in de plaats koffie long gekocht

Mannie
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Mannie » 20 Dec 2013 16:42

Het laatste wat ik hoorde is dat het aanbod niet kan volgen op de vraag. Hoe koop je cacao?
Alphabet - ASML - Beiersdorf - Brederode - Deceuninck - Elia - Kinepolis - Miko - Sioen - Solvay - Ter Beke

de.generaal
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor de.generaal » 24 Dec 2013 12:30

Een speeder, sprinter of turbo te nemen van cacao. Bij binck hebben ze nog geen opties op commodities.

2014
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor 2014 » 04 Jan 2014 13:11

Hoe kan je beleggen in cacao? Nu nog de moeite om in te stappen?

Arendsoog
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Arendsoog » 01 Okt 2014 12:59

2014 schreef:Hoe kan je beleggen in cacao? Nu nog de moeite om in te stappen?

Beleggen in cacao kan met hefboomproducten of misschien onrechtstreeks beleggen in een chocoladeproducent :)

De cacao-prijs is weer aan het stijgen door ebola in west Afrika:

Chocoladeprijs schiet de hoogte in door ebola-epidemie

dm Economie De zware tol die ebola eist, heeft ook een steeds grotere impact op de economie. In de chocolade-industrie bijvoorbeeld: volgens De Tijd zijn de cacaoprijzen de jongste maanden exponentieel gestegen. Die prijsstijgingen worden doorgerekend aan de klanten.

Een ton cacao kostte gisteren gemiddeld 3.308 dollar; acht maanden geleden was dat nog 2.700 dollar. De oorzaak van die prijsstijging is de vrees dat het ebolavirus zal overslaan naar Ivoorkust, de belangrijkste leverancier van cacaobonen.

Volgens de Financial Times weigeren scheepswerkers aan te meren in Ivoorkust. Het grootste chocoladebedrijf ter wereld, het Zwitserse Barry Callebaut, schrapte een belangrijke bijeenkomst die volgende maand zou plaatsvinden in de hoofdstad Abidjan.

Winstmarges niet onder druk
Een woordvoerder van het bedrijf bevestigde aan De Tijd dat de bijeenkomst maanden geleden geschrapt werd. "We konden toen niet voorzien hoe de situatie nu zou zijn", klinkt het. De werkzaamheden in beide fabrieken in het land zouden wel hun normale gang gaan. De winstmarges van het bedrijf staan overigens niet onder druk, want de prijsstijgingen worden doorgerekend aan de klanten.

Om een historisch record gaat het nog niet. In 2011, toen een politieke crisis heerste in Ivoorkust, stegen de cacaoprijzen boven de 3.600 dollar per ton.