Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
koenvhaver
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Re: Goud

Berichtdoor koenvhaver » 14 Nov 2017 14:52

Hey palm section,

Ik ging het vroeger gaan halen bij goldforex in Zuidstraat te Brussel, later bij the house die vestigingen heeft op drie plaatsen en laat het recentelijk zelfs online leveren.
Je gaat praktisch geen louche zaken tegenkomen in deze sector want alles functioneert op basis van vertrouwen. Natuurlijk moet je niet beginnen zoeken bij die juweliers rond centraal station van Antwerpen want dat is geen zuiver goud,

Onlangs waren er problemen met valse goud bullions in Canada en als je merkt hoe men daar opspringt weet je dat deze handel zeer zuiver is.
Wil je de betrouwbaarste dan ben je best met goldforex in Brussel maar rond Antwerpen heb je ook betrouwbare zoals edelmetalen Richard of iets dergelijks.

Groeten en by the way gisteren nieuw laagterecord bij zink op de LME.
palm section liked last!

palm section
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor palm section » 14 Nov 2017 18:57

Bedankt koenhaver en anderen via pb. Ik denk om bij the house eens langs te gaan, gent of sint niklaas is nog iets dichter en iets minder in stad.
natural resources, blockchain tech, cannabis legalization,

Pasop
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Pasop » 18 Nov 2017 15:07

http://www.goudbank-antwerpen.com/

Steeds de beste aan en verkoopprijs.

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Zeus » 18 Nov 2017 16:30

Koop nooit goudstaven van een 'eigen productielijn', zoals bij de Antwerpse goudbank het geval is. Ga altijd voor een product met LBMA accreditie op de Good Delivery List.

In België zal dit bijna steevast van Umicore zijn.
Ablynx, Ahold-Delhaize, Bolloré, Dynavax, Eramet, Exmar, Fitbit, Flow Traders, Gazprom, Keryx, Noble Corp, OCI, , PostNL, Roularta, Synergy Pharma, Veolia, Yamana Gold

palmboy
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor palmboy » 18 Nov 2017 17:41

Zeus,
Wat is jou reden om niet bij goudbank te gaan?
Groeten

Lotus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Lotus » 18 Nov 2017 18:33

Dat liet Zeus toch al weten? Ik geloof er ook niks van dat zij de beste prijzen hebben.

Pasop
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Pasop » 19 Nov 2017 14:35

Zeus schreef:Koop nooit goudstaven van een 'eigen productielijn', zoals bij de Antwerpse goudbank het geval is. Ga altijd voor een product met LBMA accreditie op de Good Delivery List.

In België zal dit bijna steevast van Umicore zijn.

Heb onlangs gouden Ecu.s verkocht,de Antwerpse goudbank gaf me de officiële prijs zoals vermeld in de Tijd.
Had ook de prijs gevraagd bij een goudhandelaar in Aalst,daar kreeg ik met moeite de helft,ook meerdere gecontacteerd in Gent,Mechelen en Antwerpen doch geen enkele bood de prijs die iedere dag in de Tijd genoteerd is.
Er zijn dus blijkbaar een hele bende sjacheraars in dit wereldje.

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Zeus » 19 Nov 2017 14:58

palmboy schreef:Zeus,
Wat is jou reden om niet bij goudbank te gaan?
Groeten

(Ik spreek enkel over de aankoop, over de verkoop van goud aan die handelaar spreek ik mij niet uit.)

Zoals gezegd: ze bieden geen producten aan van smelterijen met LBMA Good Delivery certificaat.

Enkel op die manier ben je zeker van een product dat volledig zuiver is, het correcte gewicht heeft, alle nodige vermeldingen heeft, tot stand is gekomen volgens geijkte en onafhankelijk gemonitorde productieprocessen etc....

Op die manier vermijd je ook poespas bij de verkoop. Een goudbaar van Umicore (of andere smelter op de lijst) is een perfect product en wordt ook zo overal ter wereld erkend. Dus handelaars moeten niet afkomen met afwijkingen op de marktprijs.
Ablynx, Ahold-Delhaize, Bolloré, Dynavax, Eramet, Exmar, Fitbit, Flow Traders, Gazprom, Keryx, Noble Corp, OCI, , PostNL, Roularta, Synergy Pharma, Veolia, Yamana Gold

neku
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor neku » 19 Nov 2017 14:59

Je moet echt een certificaat hebben want er zijn overal sjoemelaars. In België maakt Umicore de meeste aan, er zijn ook nog andere stempels van erkende smelters.
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Zeus » 19 Nov 2017 15:22

palm section schreef:Kan er mij iemand helpen aan een goed adres om fysiek goud te kopen? Heb dit zelf nog nooit gedaan, maar veronderstel dat er mij hier iemand mee zal kunnen helpen.

De meeste veilige optie blijft via je bank, maar informeer daar eerst eens over de kost.

In Antwerpen heb je ook enkele gereputeerde wisselkantoren, zoals bv. Stevens (Vestingstraat) of Private Bank Dierickx Leys (Antwerpen en Sint-Martens-Latem)