Bitcoins kopen (en varianten)

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Bitcoins kopen (en varianten)

Berichtdoor kierkegaard » 08 Jan 2017 10:38

jan64 schreef:Voor mij net zo waardeloos als het fiat geld, alleen nog véél kwetsbaarder daar het anti-establishement is zonder tastbare waarde!!!!
Nu even enkele rechtzaken inzake witwaspraktijken, waar het zeer waarschijnlijk ook wel voor gebruikt is, en wat blijft er nog over als het vertrouwen zoek blijkt? 0!
Super voor de jongens die de onwaarschijnlijke rit meegemaakt hebben (en er nu uitspringen) - spaitsig voor mij dat ik die boot totaal gemist heb,,, was toen nog vollenbak huizen aan´t bouwen....had 0 tijd voor niks anders..

1 tip? spring nu uit bitcoin en jump in goud!!!! zal een reuzezet blijken!!!!!! ;)

Ik heb beide, maar begin meer en meer te geloven dat de cryptovaluta op sommige vlakken een vervanging kunnen zijn voor goud. Ik verwacht verdere valutaspanningen in 2017 en geloof dat de cryptovaluta hier misschien meer van zullen profiteren dan het goud. Ze beschikken immers over dezelfde eigenschap als goud: gelimiteerd, niet bij te maken. Bovendien heeft goud een beperkte gebruiksfunctie (sieraden) terwijl de toepassingsmogelijkheden voor bitcoin enorm zijn. Voeg daar nog aan toe dat eigenlijk iedereen met internettoegang makkelijk aan bitcoin kan geraken. Vraag zal vooral zijn in hoeverre de reglementering het meest essentiële kenmerk van bitcoin, de decentralisering en geen nood aan een 'trusted third party' niet in gevaar zal brengen. Maar het zal nog een tijdje zeer volatiel zijn in beide richtingen.

En wat die witwaspraktijken betreft: denk je dat er via goud nooit geld is witgewassen? Of met gewoon geld van de centrale banken? Gaan we die dan ook mijden of verbieden? Of auto's schrappen omdat ze al eens bij bankovervallen worden gebruikt?

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

dolfijn
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor dolfijn » 09 Jan 2017 08:25

Mijn inziens is goud enkel nuttig als hedging tegen hoge inflatie en momenten van financiële onzekerheid. Ik heb er ook wat van, maar het heeft afgezien van sierraden geen echt dagdagelijks gebruiksnut. Je kan er niet mee betalen, en als particulier kan je de echtheid zelf moeilijk vaststellen. Omwisselen gaat vaak ten koste van enkele procenten wisselmarge.

Vergeet niet dat goud ook inflatie heeft, je kan het idd. niet bijmaken maar wel opgraven. Ik dacht dat er elk jaar ongeveer 2% extra boven de grond komt. In tijden van (ogenschijnlijk) lage inflatie zoals nu zou ik van goud geen hoge ogen verwachten.

Herinner u ook dat particulier goudbezit in de V.S. een halve eeuw verboden was. Alles heeft risico's. Geen reward zonder risk.

Bitcoin en sommige aanverwanten kan je in tegenstelling tot goud wel als betalingsmiddel gebruiken, en dat gaat behoorlijk snel, veel sneller dan in het traditionele bankensysteem.

Het is waar dat € 1.000 veel geld is voor iets dat op vertrouwen (en cryptografie) gebaseerd is, maar dat kon je aan € 400 ook al zeggen. Gezien het beperkt aantal gebruikers vandaag, zie ik toch nog enorm veel groeipotentieel eigenlijk.

Wat ik wel een zwakker punt vind bij Bitcoin, of toch een aanzienlijk risico, is dat je onderlinge concurrentie kunt hebben tussen verschillende crypto-munten. Dat heeft mij er lange tijd van weerhouden. Ook al heeft Bitcoin daar momenteel weinig tot geen last van, die situatie kan altijd wijzigen. Dus je moet ergens wel bij de pinken blijven, maar daar liggen ook opportuniteiten.

dolfijn
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor dolfijn » 11 Jan 2017 22:37

Lotus
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Lotus » 19 Jan 2017 00:01

Over de onrust in China stond op Zerohedge ook wat te lezen: http://www.zerohedge.com/news/2017-01-1 ... in-traders

Het is niet zozeer de bitcoin die riskant is maar het speculeren erop met geleend geld. Iets wat voor velen ondenkbaar is blijkt in China redelijk normaal te zijn.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 19 Jan 2017 07:18

Lotus schreef:Over de onrust in China stond op Zerohedge ook wat te lezen: http://www.zerohedge.com/news/2017-01-1 ... in-traders

Het is niet zozeer de bitcoin die riskant is maar het speculeren erop met geleend geld. Iets wat voor velen ondenkbaar is blijkt in China redelijk normaal te zijn.

Serieus blijven. Bitcoin was voor de modale chinees interessant omdat hij hiermee de wettelijke beperkingen op de export van kapitaal naar het buitenland kon omzeilen. Dat hebben de bevoegde autoriteiten (= de Partij) ook begrepen nu.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Lotus
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Lotus » 19 Jan 2017 12:41

Het is toch ook een best serieus artikel op Zerohedge, met bitcoins zelf is weinig mis volgens mij totdat grote partijen het mogelijk gaan maken om met geleend geld te kunnen kopen. Als de markt in elkaar duikelt en automatische verkopen komen erbij dan is het een gevaar voor de stabiliteit wat dus ook recent is aangetoond.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 02 Feb 2017 12:48

If The Bitcoin ETF Is Approved, Should You Buy It?
February 1, 2017 by Matt Thalman 2 Comments

http://www.ino.com/blog/2017/02/if-the- ... JMcDDvhAdV
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

reteiP
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor reteiP » 21 Feb 2017 09:32

Denk dat de €1000 nu voorgoed overgeschreden is.

Hoop dat er geforked kan worden naar Bitcoin unlimited.