Interessante aandelen obv Technische Analyse

Deel hier kennis en bespreek de verschillende vormen van technische analyse
Plaats reactie
kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Interessante aandelen obv Technische Analyse

Berichtdoor kwintenvk » 05 Jun 2017 13:45

Nieuw topic om ideeën uit te wisselen over interessante aandelen op basis van technische analyse.

Ik stel voor dat we aangeven welke aandelen ons interessant lijken & kort even motiveren waarom (RSI, MACD, MA, ...).

°Engie: - bevindt zich dicht tegen zijn steunlijn.
- MACD staat op het punt de signaallijn te doorbreken
- +/- 7% opwaarts potentieel

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Re: Interessante aandelen obv Technische Analyse

Berichtdoor Beheerder » 05 Jun 2017 21:52

Een leuk en ook interessant initiatief want naar mijn mening krijgt technische analyse weinig aandacht terwijl het wel een goed hulpmiddel kan zijn. TA is niet heilig maar omdat er veel naar handelen is het vaak wel een soort van self fulfilling prophecy.

Een klein voorbeeld en misschien een niet veel toegepaste indicator is de RSI, in dit artikel http://beursig.com/2017/04/25/technisch ... oe-en-wat/ kwamen bijvoorbeeld Ablynx en Galapagos aan bod. Vanaf het moment dat de RSI een verkoopsignaal voor Galapagos gaf is het aandeel nu ruim 10% gedaald. Het andere voorbeeld is Ablynx dat vanaf het koopsignaal al ruim 15% steeg.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor kwintenvk » 05 Jun 2017 23:05

Beheerder schreef:Een leuk en ook interessant initiatief want naar mijn mening krijgt technische analyse weinig aandacht terwijl het wel een goed hulpmiddel kan zijn. TA is niet heilig maar omdat er veel naar handelen is het vaak wel een soort van self fulfilling prophecy.

Een klein voorbeeld en misschien een niet veel toegepaste indicator is de RSI, in dit artikel http://beursig.com/2017/04/25/technisch ... oe-en-wat/ kwamen bijvoorbeeld Ablynx en Galapagos aan bod. Vanaf het moment dat de RSI een verkoopsignaal voor Galapagos gaf is het aandeel nu ruim 10% gedaald. Het andere voorbeeld is Ablynx dat vanaf het koopsignaal al ruim 15% steeg.

Inderdaad Beheerder, zo denk ik er ook over.

kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor kwintenvk » 08 Jun 2017 12:11

AB Inbev:

- Koers bevindt zich bijna tegen steunlijn
- MA50 boven de MA200 en bewegen weg van elkaar
- Koopmoment binnen enkele dagen rond 102 - 102,5

Kleine 7% opwaarts potentieel