Beginnen bij Binck

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Plaats reactie
buyandhold273
Forum newbie
Forum newbie

Re: Beginnen bij Binck

Berichtdoor buyandhold273 » 26 Apr 2017 21:54

Zeus schreef:In je openingspost te zien, denk ik dat je niet van plan bent om frequent te handelen. In jouw geval zou ik dan ook Binck kiezen.
De tarieven zijn hoger dan bij De Giro, maar lager dan Keytrade of Bolero. Het platform is overzichtelijk en de klantendienst is prima.

Interessant. Je zou zeggen als je niet frequent handelt, is De Giro dus goedkoper, omdat de kernselectie gratis te verhandelen is. Waarom is het dan toch beter om naar Binck te gaan, waar ik die kosten wel heb?

Zeus schreef:En vooral, geen gedoe met de fiscus over buitenlandse rekeningen, aangifte van dividenden, etc.

Kun je toelichten wat je hiermee bedoelt en is dat voor BEL en NLD gelijk?

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Zeus » 26 Apr 2017 22:35

buyandhold273 schreef:
Zeus schreef:In je openingspost te zien, denk ik dat je niet van plan bent om frequent te handelen. In jouw geval zou ik dan ook Binck kiezen.
De tarieven zijn hoger dan bij De Giro, maar lager dan Keytrade of Bolero. Het platform is overzichtelijk en de klantendienst is prima.

Interessant. Je zou zeggen als je niet frequent handelt, is De Giro dus goedkoper, omdat de kernselectie gratis te verhandelen is. Waarom is het dan toch beter om naar Binck te gaan, waar ik die kosten wel heb?

Zeus schreef:En vooral, geen gedoe met de fiscus over buitenlandse rekeningen, aangifte van dividenden, etc.

Kun je toelichten wat je hiermee bedoelt en is dat voor BEL en NLD gelijk?

Ik heb het over België. De Giro is een Nederlandse broker, zonder Belgisch filiaal, dus een effectenrekening bij De Giro valt in België onder 'buitenlandse rekeningen'. Dat betekent dat je zelf je dividend nog moet aangeven aan de Belgische fiscus, net als de transactietaks, waar onder een Belgische Binck rekening dit automatisch gebeurt.

Bovendien zal de Belgische fiscus ook in detail de inhoud van die Nederlandse rekeningen kunnen raadplegen, terwijl voor Belgen met een Belgische rekening nog steeds een bankgeheim heerst - intern is er dus een grotere discretieplicht. Ten slotte zal een buitenlandse rekening er voor zorgen dat de algoritmes van de FOD Financiën je een paar plaatsjes naar boven zetten voor een audit.

Waarom ik dan toch voor Binck zou kiezen?

1. De Giro is een beetje als Ryanair. Goedkoop en even veilig als een ander. Maar voor de zeldzame keren dat er iets schort, heb ik niet graag met de klantendienst van low cost maatschappijen te maken.
2. (als belg) Het vermijden van het bovenvermeld fiscaal geneuzel
3. Als je een beetje geduldig bent, komt er wel eens een actie van Binck die nieuwe klanten wat gratis transactietegoed geeft, dan is het verschil niet zo groot meer.
4. Als je bepaalde attesten wil verkrijgen, bv. formulier dubbelbelastingverdrag voor Franse aandelen, doet Binck dat gratis. Het zou mij verbazen dat dat bij De Giro het geval is (eens nakijken). De Giro rekent echt schandalig veel geld aan voor bepaalde administratieve handelingen: overzetten van effecten kost bv. 100 euro per regel.
philipvanr liked last!
Ablynx, Ahold-Delhaize, Bolloré, Dynavax, Eramet, EVS Broadcasting, Exmar, Fitbit, Flow Traders, Gazprom, Keryx, Noble Corp, OCI, , PostNL, Roularta, Synergy Pharma, Veolia, Yamana Gold

K0ZZM0
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor K0ZZM0 » 27 Apr 2017 08:53

Zeus schreef:
K0ZZM0 schreef:Is er een broker waar je periodiek kan beleggen op een automatische manier zoals bij abn-amro en de giro kan?
Ik zit momenteel bij Binckbank als belg... ook zonder teveel kosten natuurlijk want ik wens maandelijks in te stappen...

Keyplan of KeyPrivate van Keytrade.

Bedankt! Wat zijn de kosten voor zo'n systematisch beleggen?

Knagen die niet aan het rendement?

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Zeus » 27 Apr 2017 19:33

K0ZZM0 schreef:
Zeus schreef:
K0ZZM0 schreef:Is er een broker waar je periodiek kan beleggen op een automatische manier zoals bij abn-amro en de giro kan?
Ik zit momenteel bij Binckbank als belg... ook zonder teveel kosten natuurlijk want ik wens maandelijks in te stappen...

Keyplan of KeyPrivate van Keytrade.

Bedankt! Wat zijn de kosten voor zo'n systematisch beleggen?

Knagen die niet aan het rendement?

Keyplan is gratis (geen instapkost, noch beheerskost), enige kost is 9.95 euro uitstapkost per fonds indien je uitstapt binnen de 5 jaar.

KeyPrivate (vanaf 15. 000 euro) heeft een vaste kost van 0.75 procent per jaar.
Ablynx, Ahold-Delhaize, Bolloré, Dynavax, Eramet, EVS Broadcasting, Exmar, Fitbit, Flow Traders, Gazprom, Keryx, Noble Corp, OCI, , PostNL, Roularta, Synergy Pharma, Veolia, Yamana Gold

philipvanr
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor philipvanr » 15 Jul 2017 19:12

Ik was hiervoor ook aan het kijken en heb eens een aantal berekeningen gemaakt.
Bij mij ging het tussen fondsen van Argenta of ETFs op Europa en/of wereld.
Tot bedragen ONDER 562 euro ben je dan beter bij Argenta omdat je er enkel 1 maal 2% instapkosten betaalt.
Bij verkoop geen kosten.
Bij Binck betaal je op ELKE transactie een transactiekost + beurstaks. (Dus zowel bij aan- als verkoop)
Aangezien dit voor ETFs (volgens mij) 9,75 euro op een transactie tot 5.000 euro, weegt dat vaste bedrag zwaarder door bij kleinere bedragen.

Denk je dat je eerder 750 euro of meer maandelijks wil investeren, dan ben je beter bv bij Binck, waar je dan een specifiekere ETF kan kiezen
Iemand tips voor beursadvies ? Graag een berichtje.

Hanky
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Hanky » 18 Jul 2017 08:50

als ge nu account maakt bij binckbank krijgde 200 euro transactietegoed

Laat maar iets weten
ABInbev, Ablynx, Ageas, Bekaert, Galapagos, Sioen