Aanbevelingen analisten

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Plaats reactie
giveme
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Aanbevelingen analisten

Berichtdoor giveme » 09 Mar 2017 14:23

Hallo iedereen, ben een nieuwkomer op de aandelenmarkt.

Ik gebruik momenteel Bolero voor de aankoop van aandelen, en zie daar bij de aandelen een koersdoel staan die analisten, zoals die van KBC securities, geven. Ik vroeg mij af hoe ik deze koersdoelen mag interpreteren: is dit wat de analisten zien als een faire waarde van het aandeel vandaag de dag, of is dit een schatting van wat het aandeel binnen 1, 2, 5...(?) jaren waard zou kunnen zijn ?

En is deze info van de analisten op Bolero accuraat, of hebben jullie er slechte ervaringen mee ?

Alvast bedankt !

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2597

Re: Aanbevelingen analisten

Berichtdoor jens_dev » 09 Mar 2017 14:49

tp.png

Ik heb zelf in het algemeen eerder slechte ervaringen met koersdoelen. Ik hou er dan ook geen rekening mee wanneer ik een aandeel koop of verkoop.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Never waste a good crisis

Hanky
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 521

Berichtdoor Hanky » 09 Mar 2017 20:27

Ook ni vergeten dat er veel een advies geven zodat het geld opbrengt voor hen

*************************************************************************************************
Analisten kunnen in twee grote kampen worden onderverdeeld: sell side en buy side.

De sell side analisten werken voor banken en beursvennootschappen. Ze zijn het meest zichtbare van de twee groepen omdat ze adviezen geven aan de klanten van hun werkgever en aan het grote publiek. Veel adviezen vinden immers hun weg naar de pers of kunnen mits registratie op de website van de instelling worden geraadpleegd. Deze analisten werken vooral met de welbekende adviezen ‘kopen’, ‘verkopen’ of ‘houden’ en worden door veel marktparticipanten opgevolgd. In de VS, waar er meer steranalisten zijn die in de schijnwerpers staan, maar ook bij ons, kan een advieswijziging van een analist een impact hebben op het koersverloop.

Een buy side analist is van een heel andere slag en is in dienst van een fondsbeheerder, pensioenfonds of hefboomfonds. De persoon in kwestie geeft direct concreet advies aan en publiceert research voor de beheerders van het bedrijf. Hij/zij doet dit niet voor de klanten. Deze adviezen zijn voor eigen gebruik (en eigen winst) en zijn in de meeste gevallen niet beschikbaar voor iemand buiten het bedrijf. Het succes van een buy side analist wordt gemeten hoeveel winstgevende adviezen de persoon geeft aan het fonds of de beheerder waarvoor hij werkt.

Over het algemeen schat de markt de adviezen van een buy side analist hoger in dan van een sell side analist omdat eerstgenoemde wordt afgerekend op de prestatie van zijn adviezen. Bij de tweede is dat veel minder het geval omdat zijn adviezen veel commerciëler van inborst zijn.
neku liked last!
ABInbev, Ageas, ArgenX, Bekaert, Galapagos, Mithra, Sioen

Janthiel133
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2

Berichtdoor Janthiel133 » 09 Mar 2017 20:28

Adviezen van analisten zijn niet altijd nutteloos, maar vaak komen ze te laat of passen ze hun koersdoel aan naar gelang de evolutie van de beurskoers.
Gepensioneerde belegger: aliquis in omnibus nullus in singulus

Janthiel133
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2

Berichtdoor Janthiel133 » 09 Mar 2017 20:30

Hanky schreef:Ook ni vergeten dat er veel een advies geven zodat het geld opbrengt voor hen

*************************************************************************************************
Analisten kunnen in twee grote kampen worden onderverdeeld: sell side en buy side.

De sell side analisten werken voor banken en beursvennootschappen. Ze zijn het meest zichtbare van de twee groepen omdat ze adviezen geven aan de klanten van hun werkgever en aan het grote publiek. Veel adviezen vinden immers hun weg naar de pers of kunnen mits registratie op de website van de instelling worden geraadpleegd. Deze analisten werken vooral met de welbekende adviezen ‘kopen’, ‘verkopen’ of ‘houden’ en worden door veel marktparticipanten opgevolgd. In de VS, waar er meer steranalisten zijn die in de schijnwerpers staan, maar ook bij ons, kan een advieswijziging van een analist een impact hebben op het koersverloop.

Een buy side analist is van een heel andere slag en is in dienst van een fondsbeheerder, pensioenfonds of hefboomfonds. De persoon in kwestie geeft direct concreet advies aan en publiceert research voor de beheerders van het bedrijf. Hij/zij doet dit niet voor de klanten. Deze adviezen zijn voor eigen gebruik (en eigen winst) en zijn in de meeste gevallen niet beschikbaar voor iemand buiten het bedrijf. Het succes van een buy side analist wordt gemeten hoeveel winstgevende adviezen de persoon geeft aan het fonds of de beheerder waarvoor hij werkt.

Over het algemeen schat de markt de adviezen van een buy side analist hoger in dan van een sell side analist omdat eerstgenoemde wordt afgerekend op de prestatie van zijn adviezen. Bij de tweede is dat veel minder het geval omdat zijn adviezen veel commerciëler van inborst zijn.

Interessant!
Gepensioneerde belegger: aliquis in omnibus nullus in singulus

CT1966
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor CT1966 » 10 Okt 2017 02:47

De beurs is een buikgevoel en tot hiertoe heeft me dit steeds goede rendementen gegeven , luister en voel, ......