Starten in de wereld van beleggen

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Plaats reactie
Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1396

Re: Starten in de wereld van beleggen

Berichtdoor Lieve16 » 05 Sep 2016 17:19

Ik ben bij Keytrade en ben daarover zeer tevreden: de site is prima en bij vragen krijg je bijna direct antwoord.

Celis
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor Celis » 05 Sep 2016 18:13

Lieve16 schreef:Ik ben bij Keytrade en ben daarover zeer tevreden: de site is prima en bij vragen krijg je bijna direct antwoord.

Doe je alles dan ook met Keytrade of gebruikt je nog een extern programma?

Lieve16
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Lieve16 » 05 Sep 2016 18:22

Ik heb ook nog beleggingen bij DB en MeDirect.

Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 13

Berichtdoor Brecht » 05 Sep 2016 19:08

En waarom kan Keytrade of medirect zo'n voordelen aanbieden terwijl grote banken dit niet doen? waarom blijven veel mensen bij hun bank?

Laatst was een aandeel op 1 dag veel gestegen, stel dat je die net had gekocht, kan je die door de speculatietaks dan niet verkopen?

Celis
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Celis » 05 Sep 2016 19:19

Brecht schreef:En waarom kan Keytrade of medirect zo'n voordelen aanbieden terwijl grote banken dit niet doen? waarom blijven veel mensen bij hun bank?

Laatst was een aandeel op 1 dag veel gestegen, stel dat je die net had gekocht, kan je die door de speculatietaks dan niet verkopen?

Je kan het verkopen maar als je telkens voor korte termijn gaat dan is het wel moeilijk om er voldoende winst uit te halen, vergeet wel niet da de speculatietaks niet geldt voor Futures etc. (als ik me nog goed herinner).

Lieve16
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Lieve16 » 05 Sep 2016 19:32

Brecht schreef:En waarom kan Keytrade of medirect zo'n voordelen aanbieden terwijl grote banken dit niet doen? waarom blijven veel mensen bij hun bank?

Bij grootbanken moet je ferme instapkosten voor HUN fondsen betalen. Bij MeDirect betaal je in 99,90 % van de gevallen geen instapkosten en geen bewaarkosten en bij Keytrade betaal je amper 9,95 euro per transactie en ook geen bewaarkosten.
Veel oudere mensen ( soms zonder internet) blijven hun trouw. Waarom ?????
Keytrade en MeDirect hebben ook geen chique kantoren als de grootbanken. Snap je ?
Beheerder liked last!

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 318

Berichtdoor kierkegaard » 05 Sep 2016 20:19

Ik zou eerder binck bank aanbevelen. Lage tarieven, uitstekend platform, betrouwbaar, goede en reactieve helpdesk.

Celis
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Celis » 05 Sep 2016 20:42

Nog iets, hoe volgen de meeste van jullie de Europese markt? Voor de Amerikaanse vind ik vrij veel goede websites maar voor de Europese heb ik nog niet veel handigs gevonden.

Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Brecht » 05 Sep 2016 22:44

kierkegaard schreef:Ik zou eerder binck bank aanbevelen. Lage tarieven, uitstekend platform, betrouwbaar, goede en reactieve helpdesk.

binckbank voor aandelen en medirect voor fondsen?
Zal morgen eens kijken en eventueel starten met een virtueel portefeuille als oefenplatform zodat ik geen beginnersfouten maak. Zal vooral belangrijk zijn om veel bij te leren.

Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Brecht » 05 Sep 2016 22:46

jens_dev schreef:Bolero van KBC kan ook voor aandelen. Redelijk competitive tarieven en veel ondersteuning (rapportjes).

TAK21 zou ik zeker laten staan. Dat niet gerealiseerd rendement lijkt me normaal. Niet gerealiseerd omdat het contract gewoon doorloopt. Dat rendement zal blijven stijgen.

Boeken : the Warren buffett way, five rules for successful stock investing. Die 2 vond ik van goudwaarde als beginner.

Keuze tussen aandelen of Fondsen/trackers : moet je voor jezelf uitmaken. Het ene vraagt veel huiswerk en tijd. Ik doe dat persoonlijk graag dus geen probleem. Als je degelijke rendementen wil zonder er veel tijd in te steken, kies dan voor Fondsen of trackers

TAK 21: zou je daar nog bijstorten? (moet min. 1500 EURO zijn per storting) of zou je gewoon het bedrag laten staan en niets meer bijstorten?