Gemiddelde K/W BEL 20

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Plaats reactie
fltn
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Gemiddelde K/W BEL 20

Berichtdoor fltn » 10 Jan 2016 15:24

Een vraagje aan de 'connaisseurs': Ik zou graag de gemiddelde K/W van de BEL 20 opvolgen.

Bestaat hier info over (website bv)? Of berekenen jullie dit zelf?
En zoja, hoe? Nemen jullie het gemiddelde K/W van alle BEL-20'ers? Of wegen jullie de waarden ifv bv omzet, winst, andere?

Ik heb hem al zelf berekend een tijdje geleden (gemiddelde K/W zonder weging), maar ik weet niet of dit de juiste manier is.

Alvast bedankt voor de tips.
THE MARKET CAN STAY IRRATIONAL LONGER THAN YOU CAN STAY SOLVENT.

Zechs
Premiummember
Premiummember

Re: Gemiddelde K/W BEL 20

Berichtdoor Zechs » 10 Jan 2016 15:29

fltn schreef:Een vraagje aan de 'connaisseurs': Ik zou graag de gemiddelde K/W van de BEL 20 opvolgen.

Bestaat hier info over (website bv)? Of berekenen jullie dit zelf?
En zoja, hoe? Nemen jullie het gemiddelde K/W van alle BEL-20'ers? Of wegen jullie de waarden ifv bv omzet, winst, andere?

Ik heb hem al zelf berekend een tijdje geleden (gemiddelde K/W zonder weging), maar ik weet niet of dit de juiste manier is.

Alvast bedankt voor de tips.

- Er bestaan verschillende bronnen die K/W van BEL20 opvolgen: Test-aankoop invest, De tijd, KBC Securities, Bloomberg, FT,...

- Aangezien in de BEL20 ieder aandeel een ander gewicht heeft in de index ga ik er ook vanuit dat het gemiddelde rekening houdt met de waarde van ieder individuele aandeel in de index.
Beheerder liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 10 Jan 2016 16:19

Waarom zou je dat willen opvolgen? Lijkt me geen zinvolle tijdsbesteding.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/199 ... 281%29.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Never waste a good crisis

fltn
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor fltn » 10 Jan 2016 16:32

jens_dev schreef:Waarom zou je dat willen opvolgen? Lijkt me geen zinvolle tijdsbesteding.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/199 ... 281%29.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou die willen opvolgen om voor mezelf een signaal aan te geven als de KW van de BEL 20 over de 20 gaat.
Dat zou een signaal zijn om een deel te verkopen, anticiperend op koersdalingen. Zo mijn cashpositie wat vergroten om - als de koersdalingen er komen - te kunnen profiteren van de lage koersen om weer bij te kopen.

Goedkoop kopen - duur verkopen he. :)
THE MARKET CAN STAY IRRATIONAL LONGER THAN YOU CAN STAY SOLVENT.

panamapapers
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor panamapapers » 21 Apr 2017 22:16

Ben hier ook wel in geïnteresseerd! Enig succes geboekt met je zoektocht?
Europese beurzen staan volgens mij redelijk hoog gewaardeerd dus ben wat argwanend om terug te beginnen investeren.
Het wordt tijd dat er nog eens een stevige correctie komt...
70% van de waarde van een bedrijf is niet in de boekhouding terug te vinden.