Aandelen

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Plaats reactie
Stoffel
Forum newbie
Forum newbie

Aandelen

Berichtdoor Stoffel » 17 Mei 2017 19:52

Hallo,

Ben hier een volledig nieuw persoon in deze wereld.
Aandelen is voor mij iets totaal nieuw, maar ik heb nu aandelen sinds een half jaar van mijn werk.
Dit omwille van (denk ik) goed voorstel, en aandelen aan korting te kunnen kopen.
Ik spreek misschien over kleine aandelen tov sommige hier, maar wil mezelf erin verdiepen.
Ik heb documenten gekregen bij aankoop, en mails van dit en dat maar snap er niets van.
Voorbeeld elke maand word een bedrag van mijn loon gehouden "niet belastbaar zeiden ze" en nu na 6 maand staat dit op mijn account.
Maar hoe ga ik hier verder mee om... :-) ikzelf zie een groei na een momentele grote investering waardoor ik deze ook aankocht.
Kan iemand mij hierbij verder helpen of kan iemand mij doorverwijzen naar de juiste plaats/persoon die mij hier wa kunnen in bij staan of kunne opstarten?
Ik weet ook niet wat ik wel kan vermelden en wat ik niet kan vermelden dat ik ni teveel info vrij geef.

Maar zijn vele woorden en betekenissen di eik ni echt veel van ken,
maar voorbeeld nu heb ik een bedrag op dit account staan ik zeg maar vb 500€ hoe word dit bekeken ?
- Word elke dag mijn aandeel bekeken of is dit nu terug pas na 6 maand....
- Is amerikaans dus als ik ooit deze aandelen wil afhalen of hoe het noemt hoe kan ik dit best aanpakken dat ik voorbereid ben.
(vb uitbetalen in dollars en afwachten hoe de euro staat of hoe gebeurd dit allemaal, dit rade ze mij aan bij aankoop).
- Worden mijn aandelen bekeken als ik vb een huis wil aankopen of andere zaken?
En zijn er nog zaken die ik misschien zeker moet weten hier rond?

Alvast bedankt,
MVG Stoffel

Minder reclame en meer functies?
Gratis registreren binnen 1 minuut

Minder reclame en meer functies?
Gratis registreren binnen 1 minuut

Radio Voice
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Re: Aandelen

Berichtdoor Radio Voice » 22 Mei 2017 12:55

Beste Stoffel,

Allereerst wil ik je van harte welkom hete op het Beursig forum! Ik hoop dat je alle informatie kan vinden om jezelf te transformeren in een succesvol belegger.

Inhoudelijk ingaan op je specifieke vragen zal ik niet doen. Niet omdat ik je niet in de juiste richting wil helpen, maar omdat je vragen te algemeen zijn en zeer veel uitleg nodig hebben om een goed beeld voor je te kunnen schetsen. Het beste dat ik je in dit geval aan kan raden is om een aantal 'goede' beleggingsboeken te lezen en het forum simpelweg te volgen. Een boek waar ik zelf als beginner heel veel aan heb gehad is 'De Basis van het Beleggen'. Je zou jezelf in de weg zitten als je dit boek niet een kans zou geven. Het is veel stof om je doorheen te bijten, maar het blijft iedere pagina erg interessant.

Mocht je toch wat specifieke vragen hebben, laat het dan gerust weten. Vrijwel ieder ervaren lid op dit forum kan je van een hoop informatie voorzien. Dit hoeft niet altijd volledig correcte informatie te zijn, maar het helpt wel om inzichten en meningen van verschillende kanten te kunnen beschouwen. Niet alleen omdat je dan vanuit meerdere standpunten naar een belegging kan kijken, maar ook omdat het op deze manier beter te begrijpen is hoe je voor jezelf het beste naar beleggingen kan kijken.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt en wens je nogmaals veel succes!

~Radio Voice

Stoffel
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Stoffel » 27 Mei 2017 22:03

Hey Radio Voice,

Soms ergens een raad van welke boeken ik best kan me starten?
Want ik denk dat er hier veel over te vinden zijn, maar dat ik dan zeker de goede richting uit ga voor de juiste boeken.

Alvast bedankt voor de info,
Dan ga ik hier al zeker mee starten om uit te zoeken.
Grts Stoffel

medaar
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor medaar » 27 Mei 2017 23:21

Beleggen voor (je) kinderen van Wildfried Voorspoels is leerzaam.
Indien nog verkrijgbaar, goed uitgelegd, de boeken van Jacky De Donder.

Annetje
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Annetje » 28 Mei 2017 09:44

Kijk hier eens : http://beursig.com/beleggingsboeken/
Hier ga je zeker je gading vinden.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 28 Mei 2017 10:27

Als je het Engels machtig bent, is dit mijn favoriet: The Five Rules for Successful Stock Investing, van Pat Dorsey.
Dit YouTube-filmpje is ook schitterend voor beginners: https://www.youtube.com/watch?v=WEDIj9JBTC8
Never waste a good crisis

Bieraait
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Bieraait » 28 Mei 2017 10:53

jens_dev schreef:Als je het Engels machtig bent, is dit mijn favoriet: The Five Rules for Successful Stock Investing, van Pat Dorsey.
Dit YouTube-filmpje is ook schitterend voor beginners: https://www.youtube.com/watch?v=WEDIj9JBTC8

Ook fan van Pat Dorsey :). Economic moat + strong management + compounding = succes.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com