Beginner Buy and Hold strategie

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
bengali
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Beginner Buy and Hold strategie

Berichtdoor bengali » 07 Jan 2017 22:36

1000€ per aandeel vind ik wat weinig ... Uiteraard mag je niet al jouw eieren in dezelfde mand steken, maar persoonlijk ga ik nooit voor een order van minder dan 2.500.
Eventueel kan je er twee kopen en er dan bijkopen als je weer wat geld opzij hebt gezet.

Hoewel ik persoonlijk zou wachten op een crash om te beginnen beleggen (heb trouwens zelf al een deel van de beurs gehaald).
Bankia, ASML, Deceuninck, SBUX, Alcoa, Schlumberger

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

Minder reclame en meer functies?
Registreer binnen 1 minuut

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 08 Jan 2017 00:05

ErikH schreef:Voor de berekening zit ik te kijken in het jaarverslag van AbInBev. Zie bijgevoegde link. Welke getallen moet ik precies nemen?

Hangt ervan af wat je wil berekenen?

Winst staat op p22
Balans op p24
Kasstroomoverzicht op p26

Koop waar de transactiekosten het laagst zijn. En je bent niet extra blootgesteld aan de $ als je ze in de VS koopt, enkel omdat de ADR's in $ noteren.
Never waste a good crisis

L. Winch
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor L. Winch » 08 Jan 2017 23:14

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had een beetje hetzelfde doel voor ogen en kwam toen tot het volgende lijstje:

Ab Inbev
Ahold Delhaize
Bpost
Van de Velde
Sofina
GIMV
Elia
Ter beke
WDP
Brederode
Ageas

Na tips van Jens is Proximus vervangen door Sioen dat samen met Picanol werd toegevoegd.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 09 Jan 2017 10:40

Let wel dat dat gewoon een lijstje was van interessante bedrijven. De koers is niet overal interessant genoeg om meteen in te stappen.

ErikH
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor ErikH » 09 Jan 2017 20:15

Ik heb eigenlijk nu nog maar twee bedrijven op mijn shortlist staan om de eerste aandelen te kopen. Deze bedrijven zijn:
- AbInBev
- Procter & Gamble
Mijn voorkeur neigt naar P&G. Met mijn zeer bescheiden kennis lijkt mij deze nog beter geprijsd dan AbInBev. Klopt dit?
Ik wil dan graag met 1250 euro instappen.

L. Winch
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor L. Winch » 09 Jan 2017 22:19

@Jens_dev: Goeie aanvulling, het gaat inderdaad meer over het profiel van deze bedrijven dan of ze al dan niet op dit moment koopwaardig zijn. Had ik misschien moeten toevoegen.

En je weet het, als je nog aan kwaliteitsbedrijven (buiten degene die je al aangaf) denkt voor de eerder lange termijn mag je me altijd op de hoogte brengen :) Ik dacht zelf nog aan de Jensen group maar twijfel nog een beetje omdat ik niet te veel illiquide aandelen wil, en met ter beke is dat toch al present. Heb ook al gehoord dat sommigen Solvay aanraden voor deze aanpak, maar vind chemie toch altijd een beetje risicovoller, ook al proberen ze de meest cyclische divisies af te stoten.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 10 Jan 2017 11:17

@Erik
Als je €1250/positie voorziet kan je ze toch gewoon allebei kopen? P&G volg ik niet dus geen mening.

@L.W.
Jensen heb ik ook, maar wel aan een koers van €13,5. Ik zou zelf niet meer kopen nu. Van Solvay ben ik geen grote fan.
En nog 4 namen:
Baron de Ley
RPS Group
Total Produce
TAKKT