PostNL

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 254

Re: PostNL

Berichtdoor Zeus » 14 Mar 2018 23:38

JoRo schreef:Maar kan hier iemand mij vertellen wie PostNL NU nog wil overnemen

Deutsche Post en Royal Mail zijn de eerste namen die in mij opkomen.

Misschien moet Ahold eens een poging wagen. Leuke combo met Bol :lol:
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Udo
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor Udo » 28 Mar 2018 11:08

Een koers van rond de € 3.- lijkt me een mooi moment om in te stappen en binnenkort een redelijk dividend wat denken jullie?

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 49

Berichtdoor Kevander » 28 Mar 2018 11:10

Udo schreef:Een koers van rond de € 3.- lijkt me een mooi moment om in te stappen en binnenkort een redelijk dividend wat denken jullie?

Ik weet het niet, ik denk dat de weg naar boven zal komen van zodra een andere partij openlijk begint te flirten met PostNL.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

alles kan beter
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 121

Berichtdoor alles kan beter » 29 Mar 2018 09:16

PostNL NV PTNL.AS : Morgan Stanley cuts target price to EUR 3.5 from EUR 4.25
charel01 liked last!
be the reason someone smiles today. or the reason they drink. whatever works

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 519

Berichtdoor ringoeur » 03 Apr 2018 10:18

Coolblue brengt pakketjes rond met de fiets

Dinsdag 3 april 2018 09:33

ROTTERDAM (ANP) - Coolblue levert voortaan zelf pakketjes af met de fiets. Dinsdag reden de eerste bezorgers uit in Den Haag en Eindhoven, andere grote Nederlandse en Belgische steden volgen in de loop van dit jaar. Coolblue is naar eigen zeggen het eerste grote e-commercebedrijf in Europa dat ervoor kiest om kleine pakketjes zelf per fiets te bezorgen.

Coolblue is nog op zoek naar minstens 250 fietskoeriers voor het bezorgen van pakjes. Dat worden volgens topman Pieter Zwart allemaal ,,echte Coolblue'ers'', dus met een arbeidscontract.

https://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/ ... mpaign=rss

alles kan beter
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 121

Berichtdoor alles kan beter » 06 Apr 2018 15:10

April 6 (Reuters) - POSTNL NV PTNL.AS :
* FINAL AGREEMENT FOR MAIL DELIVERER CLA
* AGREEMENT WITH THE TRADE UNIONS BOND VAN POST PERSONEEL,
FNV AND
CNV PUBLIEKE DIENSTEN
* CLA IS VALID FOR TWO YEARS: FROM 1 OCTOBER 2017 UNTIL 30
SEPTEMBER 2019
* AGREEMENT INCLUDES PAY INCREASES IN FIVE STEPS DURING THE
DURATION OF THE CLA
* PAY INCREASES IN FIVE STEPS DURING THE DURATION OF THE
CLA, 5
PERCENT IN TOTAL
* AGREEMENT ALSO INCLUDES ONE-TIME BONUS OF 1 PERCENT AND
ADJUSTMENT OF PENSION SCHEME TO TAX REQUIREMENTS
be the reason someone smiles today. or the reason they drink. whatever works

roefdewoef
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 235

Berichtdoor roefdewoef » 08 Apr 2018 21:38

Eén Nederlands postbedrijf in de maak

Door Yteke de Jong
Gisteren, 05:30 in FINANCIEEL

PostNL en Sandd zijn klaar voor consolidatie van de postmarkt. Anders zullen er duizenden banen verdwijnen, aldus de postbedrijven.

Ⓒ HOLLANDSE HOOGTE

Over ruim een week begint de zogenoemde ‘postdialoog’, een inititatief van het ministerie van Economische Zaken (EZ) om de toekomst van de postmarkt te bespreken. De postmarkt krimpt omdat er steeds meer post digitaal verstuurd wordt. Bij PostNL daalde het volume van de fysieke post vorig jaar 9,9%.

„Wij hebben hetzelfde probleem als PostNL. De subsitutie van brieven door mail gaat steeds harder. We staat ook open voor consolidatie”, aldus Sandd-bestuurder Ronald van de Laar, die in het midden wil laten wie de overnemende partij zou zijn. „Wij zijn klaar voor alle varianten.”

https://www.telegraaf.nl/financieel/188 ... in-de-maak
alles kan beter liked last!

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 49

Berichtdoor Kevander » 08 Apr 2018 22:15

Lijkt me een goeie zaak, de krachten bundelen om samen te groeien.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 519

Berichtdoor ringoeur » 09 Apr 2018 09:41

Beursblik: kans op consolidatie Nederlandse postmarkt toegenomen
9 APRIL 2018

(ABM FN-Dow Jones) De kans op een consolidatie in de Nederlandse postmarkt is weer iets toegenomen, na uitspraken van postbezorger Sandd. Dit stelden analisten van Jefferies maandag in een rapport.

De marktvorsers wezen op uitspraken van topman Ronald van de Laar van Sandd in De Telegraaf. De CEO verwelkomde in een interview een consolidatie in de Nederlandse postmarkt, nadat de concurrent van PostNL recentelijk nog een “relatief offensieve uitbreidingsstrategie” hanteerde.

De Nederlandse overheid zal volgens de analisten een beslissing moeten maken over het veranderen van de wetgeving, waardoor het makkelijker moet worden voor postbedrijven om te consolideren. De regering zal hierover in de zomer in gesprek gaan.

PostNL stuurde zelf ook al eerder aan op een consolidatie. De analisten van Jefferies wezen op eerdere berichten in de Nederlandse media, dat PostNL een overname van Sandd zou overwegen voor een bedrag van 100 miljoen tot 150 miljoen euro. Dit was in 2015. Volgens PostNL zou een overname kunnen leiden tot kostenbesparingen op postbezorging van 50 miljoen tot 60 miljoen euro, maar het postbedrijf twijfelde of een overname ooit wel goedgekeurd zou worden.

Jefferies is van mening dat een consolidatie het aandeel PostNL goed zal doen. In een geval van consolidatie zou de waardering van het postbedrijf volgens de analisten kunnen oplopen tot 6,00 euro per aandeel.

Vooralsnog hanteert Jefferies een koopadvies met een koersdoel van 4,00 euro. Het aandeel sloot vrijdag 2,7 procent lager op 3,06 euro.

Door: ABM Financial News.

https://slimbeleggen.com/beursblik-kans ... en/164267/
alles kan beter liked last!

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 212

Berichtdoor 14-11-2014 » 09 Apr 2018 12:12

Jefferies is van mening dat een consolidatie het aandeel PostNL goed zal doen. In een geval van consolidatie zou de waardering van het postbedrijf volgens de analisten kunnen oplopen tot 6,00 euro per aandeel.

Lijkt mij erg optimistisch, ondanks de ruimte van de "tot". Volgens mij hadden/hebben ex-Deutsche Post Nederland (Selektmail / DHL / Deutsche) en Sandd vooral veel niet-tijdkritisch geadresseerd reclamemateriaal, onbelangrijke bulkpost, zeldzame echte post uit Duitsland, telefoonboeken en andere gidsen, zooi die niet door de brievenbus past maar wel voor brievenbustarief verkocht is, en klanten die voor een kindertarief van de bezorgers zeer veel vrije tijd en hoge kwaliteit vragen.

De onderkant van de markt. Vooral goed voor het volume, maar de concurrentie van PostNL moet het hebben van volwassenen die voor ongeveer netto €3,50/uur willen werken, zonder onkostenvergoedingen. Wordt het duurder, of heeft PostNL er geen zin in om bij te grote poststukken steeds aan te moeten bellen, dan zal een groot deel van die onderkant van de markt meteen verdwijnen. Volume is bijvoorbeeld prachtig voor toch al aanwezige sorteermachines van PostNL, maar bij mijn weten doen de bezorgers van Sandd onbetaald het sorteren voor Sandd. Bij PostNL alles op loopvolgorde, en bij Sandd niet meer dan alles per postcodegebied in kratten of zo.

Zorgt de onderkant van de markt al van een sprong van €4 naar €6, dan zal een groot deel van die markt bijna meteen verdwijnen door de hogere kosten. Of het landelijk beleid is, dat weet ik niet, maar bij Sandd moet u denken aan 20 kilometer fietsen naar een vestiging, om daar als goedkope vorm van aandacht voor het personeel een glas waterlimonade en goedkoop koekje te krijgen, met prijsvechter IKEA als nette betalende klant. Illustratief voor de weinig aantrekkelijke onderkant van de markt, dat IKEA meer betaalt dan zou moeten. Met typerende reden:

forum.viva.nl schreef:Het wordt pas echt leuk wanneer je de Ikea catalogus mag bezorgen of de doosjes van de postcodeloterij.

De eerste kan je nooit allemaal meenemen en moet je tig keer op en neer, de tweede passen vaak niet door de bus en mag je steeds aan gaan bellen.

Vanwege een tijdelijke stijging van het postvolume is bijvoorbeeld een fusie "niet oninteressant", maar 50% meer waarde per aandeel lijkt mij een té hooggegrepen ambitie voor de acquisitie van de kelder van de postmarkt. Postcodeloterij met meuk die niet door de brievenbus past, en blijkbaar nog steeds IKEA als "veel (doen) voor weinig"-klant. Ik zie dat geen 50% waarde toevoegen aan PostNL, als de onderkant van de postmarkt al blijft bestaan.