Binckbank

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 240

Re: Binckbank

Berichtdoor blotte marc » 26 Jul 2017 20:45

marvan schreef:
blotte marc schreef:
marvan schreef:Ex-dividend vandaag !

3 cent bruto per aandeel is natuurlijk geen vetpot... :lol:

In april was het de "vetpot", nl. 19ct.

Dat klopt, 19 ct bruto...en dus 11 netto, dubbele belasting betaald... :cry:
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 542

Berichtdoor Putbruy » 26 Jul 2017 20:57

Hunter schreef:
Putbruy schreef:Was eigenlijk IBA aan het volgen, maar die koers is een beetje verbrand voor de komende tijd denk ik.
Binckbank staat laag, de stimulus voor aandelen in België gaat een positief effect hebben op Binck, ingestapt aan €4,45

Dat de koers laag staat kan toch niet een reden zijn om te kopen? Als het aandeel nu goedkoop was dan misschien wel maar dat is wat anders dan een lage koers. Er is een sterke concurrentie en het aantal klanten neemt toch al enige tijd af.

Het aantal klanten (kwantiteit) interesseert mij minder, losers die een paar euro willen besparen op transacties brengen weinig in het laadje Iemand met een porfolio van >50k wil kwaliteit :)
;)
in port : vanalles..

marvan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143

Berichtdoor marvan » 27 Jul 2017 16:25

blotte marc schreef:
marvan schreef:
blotte marc schreef:
marvan schreef:Ex-dividend vandaag !

3 cent bruto per aandeel is natuurlijk geen vetpot... :lol:

In april was het de "vetpot", nl. 19ct.

Dat klopt, 19 ct bruto...en dus 11 netto, dubbele belasting betaald... :cry:

Dat noemen ze dan een eengemaakte markt , en dan begrijpen ze niet dat Jan Modaal walgt van die politiekers.

zittergie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 24

Berichtdoor zittergie » 31 Jul 2017 19:39

Wat was dat laatste order (31-07) ?
Be the difference that makes a difference

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 873

Berichtdoor Hunter » 31 Jul 2017 20:14

Dat laatste order (slotveiling neem ik aan) was opvallend. Van ongeveer 1,5% tot 2% in de plus sluiten op bijna 1% verlies. Op de website van Euronext zie ik toevallig dat vrijdag ongeveer hetzelfde gebeurde. Het ging ook nog om veel stukken, 343.992 wat tegen een koers van €4,651 een omzet was van €1.599.907. Over de hele dag werd er 3,6 miljoen euro aan omzet gerealiseerd.

Putbruy, dat van die losers die een paar euro willen besparen mag je eens uitleggen waarom die doelgroep niet interessant zou zijn. Dat is juist een doelgroep die veel meer transacties uitvoert dan bijvoorbeeld de doelgroep met grote portefeuilles want die beleggen volgens mij vooral voor de lange termijn met weinig transacties. Daarnaast heeft Binck veel kosten door verschillende kantoren en lopen zij al achter op een aantal concurrenten.
zittergie liked last!

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 318

Berichtdoor kierkegaard » 23 Aug 2017 10:23

Ik heb vandaag wat binck bank bijgekocht aan 4,27.
marvan liked last!

Radio Voice
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Berichtdoor Radio Voice » 30 Aug 2017 13:53

kierkegaard schreef:Ik heb vandaag wat binck bank bijgekocht aan 4,27.

Ik zit er zelf ook aan te denken. Het aandeel blijft al langer rond de huidige waarde zweven en ik vermoed een sterke bodemvorming. Daar tegenover lijkt Binck mij de goede richting op te gaan. Ik ben trouwens ook benieuwd wat het nieuwe product aan toegevoegde waarde voor het bedrijf gaat leveren, waarmee beleggers hun geld laten beleggen.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 318

Berichtdoor kierkegaard » 30 Aug 2017 15:38

Radio Voice schreef:
kierkegaard schreef:Ik heb vandaag wat binck bank bijgekocht aan 4,27.

Ik zit er zelf ook aan te denken. Het aandeel blijft al langer rond de huidige waarde zweven en ik vermoed een sterke bodemvorming. Daar tegenover lijkt Binck mij de goede richting op te gaan. Ik ben trouwens ook benieuwd wat het nieuwe product aan toegevoegde waarde voor het bedrijf gaat leveren, waarmee beleggers hun geld laten beleggen.

Ja, ik ben ervan overtuigd dat binck bank aan deze koersen vanuit een waardeperspectief interessant wordt. We noteren zo goed als op all time low door het onding van de speculatiebelasting, de toegenomen concurrentie van de prijsbrekers en de uitstroom van klanten. Ik heb zelf ook ervaring met binck en ik blijf ze wel degelijk vinden, met ook een goeie helpdesk en service. Persoonlijk vind ik dit belangrijk, zelfs al betaal ik misschien ergens een halve euro meer voor een transactie. Ik ben daarin ongetwijfeld niet alleen, dus volgens mij zal de uitstroom van klanten in dit segment stoppen.

Daarnaast blijven ze niet bij de pakken zitten en zijn ze gestart met het 'laten beleggen' via een aanpak die me relatief eenvoudig en kostenefficiënt lijkt. Momenteel nog zonder veel vermogen in portefeuille, maar we zullen zien waar ze binnenkort staan. Zelfs ik, die zelf actief beleg, overweeg een klein schijfje (het minumum, 10.000) over te maken als zeg maar 'test'.

Een mogelijke bedreiging wordt misschien wel de inwerkingtreding van de MIFID2-richtlijn begin volgend jaar die alweer een hele nieuwe pak regels oplegt. Ze zullen een paar vaten bijbestellen op de jaarlijkse bbq van de compliance officers! Maar misschien kan dit ook een kans zijn. Dergelijke bijkomende kosten moeten toch ook druk leggen op het ondernemingsmodel van de absolute prijsbrekers? Gaan die nog in staat zijn om met dergelijke tarieven alle verplichtingen te voldoen? We zien dat zelfs al grotere banken (cfr. Rabobank) recent hun beleggingstak afbouwen. Misschien kan binck hier wat marktsegment terugnemen.

Verder past een gespreide aankoop van binck voor mij in het opbouwen van een sterkere dividendportefeuille.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 873

Berichtdoor Hunter » 28 Sep 2017 15:10

BinckBank lanceert nieuwe beleggingsdienst
Gepubliceerd op 28 sep 2017 om 09:58

AMSTERDAM (AFN) - Onlinebroker BinckBank komt met een nieuwe beleggingsdienst, de zogeheten portefeuillebeheerdienst Binck Comfort. Met deze dienst beoogt BinckBank haar klanten ,,verder te helpen in het zoeken naar oplossingen voor de uitdagingen van hun financiële toekomst, te weten lage rentestanden, toenemende onzekerheid over de pensioenen en teruglopende zekerheidssystemen''.

Volgens BinckBank is de nieuwe dienst afgestemd op de persoonlijke situatie van de klant. Zo worden de financiële status, risicobereidheid, verwachtingen en kennis van de klant in kaart gebracht. Het geld dat de klant aan BinckBank Comfort toevertrouwd wordt belegd in aandelen en obligaties. De instapdrempel is 10.000 euro.

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 240

Berichtdoor blotte marc » 11 Okt 2017 23:00

De onlinemakelaar BinckBank gaat een vergoeding geven aan klanten die ervoor kiezen hun effecten uit te lenen aan andere partijen. De opbrengst gaat voor de helft naar Binck, en voor de helft naar de klant.
Advertentie

Vanaf nu kunnen klanten van Binck ervoor kiezen hun effecten uit te lenen. Veel grote spelers zoals pensioenfondsen, verzekeringsmaatschappijen, brokers of andere institutionelen doen dat al om hun rendementen op te krikken. Sommige concurrenten van Binck, zoals de Nederlandse speler DeGiro, lenen effecten van klanten ook al uit, maar daar is de opbrengst voor de makelaar, die er in ruil erg lage kosten voor de orderuitvoering tegenover kan zetten. Wie bij DeGiro ervoor opteert zijn effecten niet uit te lenen, moet bijvoorbeeld betalen voor real-time koersen of de uitbetaling van buitenlandse dividenden.
Waarom leent iemand uw effecten?
Daar kunnen veel redenen voor zijn. Vaak lenen partijen voor een erg korte periode aandelen of obligaties om op tijd een leveringsverplichting na te komen. Marktmakers gebruiken de techniek om posities te neutraliseren. Maar een groot deel van de geleende aandelen gaan naar shorters: partijen die speculeren op een koersdaling van het aandeel. Zij verkopen geleende effecten, met de bedoeling die later goedkoper terug te kopen. De meest uitgeleende effecten zijn dan ook erg volatiele en risicovolle aandelen, zoals Nyrstar, Euronav en de vele biotechbedrijven.
Wat brengt dat op?
'Hoe meer een effect gewild is op de uitleenmarkt, hoe hoger de vergoeding. Hoe minder een effect gewild is, hoe lager de vergoeding. De opbrengst, na kosten, wordt gedeeld tussen Binck en uzelf', zegt Stijn Ceelen, landmanager voor België.
Woordvoerster Fadwa Lahssini illustreert dit met een voorbeeld: 'Stel dat het aandeel X een waarde van 10 euro heeft, waarvan je 100 stuks bezit. De totale waarde is dan 1.000. Als de uitleenvergoeding 1 procent op jaarbasis zou zijn, na aftrek van de kosten voor onze partners, dan levert het uitlenen 10 euro op als je ze uitleent voor een heel jaar. Die opbrengst wordt dan fifty-fifty met Binck gedeeld, waardoor je er voor een heel jaar 5 euro bruto aan verdient. Netto is dat 3,50 euro na aftrek van de roerende voorheffing van 30 procent.'
'Voor sommige effecten is de uitleenvergoeding veel groter', gaat Lahssini verder. Voor het meest uitgeleende aandeel, de zinkgroep Nyrstar, ontvangt u op jaarbasis meer dan 7,5 procent.
Voor veel effecten in uw portefeuille, zal er echter helemaal geen vraag zijn om die stukken te lenen, en zult u bijgevolg ook geen extra opbrengst krijgen.
Dit zijn momenteel de meest uitgeleende effecten, met de vergoeding op jaarbasis:
Nyrstar: > 7,5%
Euronav: 2,5 à 5%
Ablynx: 2,5 à 5%
Tigenix: >7,5%
Exmar: 2,5 à 5%

Kan ik mijn uitgeleende effecten verkopen?
Dat is geen probleem, en dat kan op elk moment. BinckBank zorgt ervoor dat de leveringsverplichtingen worden nagekomen.
Wat zijn de risico's?
Effecten die u uitleent, zijn niet langer juridische eigendom van uzelf. Binck wordt uw tegenpartij, en u loopt dus een faillissmentsrisico op Binck. Maar de effecten behoren dan ook niet meer toe aan Binck, waardoor ze niet langer behoren tot de faillissementsboedel van de Nederlandse bank. Binck probeert dit te counteren door een onderpand in staatsobligaties aan te houden van minstens 105 procent van alle geleende effecten. In een geval van faillissement, kan u aanspraak maken op dat onderpand dat door een Stichting wordt beheerd.
Kan ik stemmen op een algemene vergadering?
Nee, aangezien de effecten niet langer uw juridische eigendom zijn.
Krijg ik mijn dividenden of coupons nog?
Ja. De effecten blijven uw economische eigendom. Voor uitgeleende effecten ontvangt u een dividend- of couponvervangende betaling. Binck zal op die betaling wel roerende voorheffing afhouden.
Kan ik deelnemen aan zogeheten 'corporate actions' zoals kapitaalverhogingen of overnamebiedingen?
Ja. Binck zal de uitgeleende effecten terugvorderen voordat de operatie plaatsvindt. Indien dat niet lukt, zal Binck er toch voor zorgen dat u kan deelnemen en de gevolgen op zich nemen.
Kan ik uitgeleende effecten gebruiken als onderpand voor een (effecten)krediet?
Nee. De effecten kunnen niet dubbel bezwaard worden.
Kan ik aandelen uitlenen die al dienen als dekking voor geschreven callopties?
Ja, want u blijft wel de economische eigenaar. Indien u op de vervaldag van de optie uw effecten moet leveren, zorgt Binck voor de tijdige afhandeling.
Bron: De Tijd
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...