Binckbank

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
LongmenAB
Forum newbie
Forum newbie

Re: Binckbank

Berichtdoor LongmenAB » 13 Okt 2017 09:31

Beursgenoten 'schrijft' Binck de grond in......(Bron: Nieuwsbrief Beursgenoten, vrijdag 13 oktober 2017)

Kat in het nauw maakt rare sprongen

Het drama met Binck-dochter Alex, dat actief was binnen het vermogensbeheer, zal velen nog vers in het geheugen liggen. Wat een schade. Een aantal banken en brokers bevindt zich in een strategische transformatie doordat er nieuwe, snellere, uitgebreidere en veel goedkopere conculega’s bij zijn gekomen. Wij vermoeden dat Binck daarom naar nieuwe verdienmodellen zoekt. Bij die zoektocht maakt de bank in onze ogen rare sprongen.

De goedkope aan- en verkooptarieven waren voor mij ooit de eerste en belangrijkste reden om bij BinckBank een rekening te openen. Minstens zo belangrijk was de transparante en eerlijke orderuitvoering, waarbij geen sprake was van vooringenomen partijen. Alles wat ik in BinckBank zocht is helaas verdwenen. De bank is op veel terreinen vreselijk duur en is duidelijk niet in staat mee te komen met de marktontwikkelingen. Neem alleen al de tarieven die u betaalt bij de diverse (optie)transacties. U betaalt €2,90 per contract, waar u bij De Giro slechts €0,85 betaalt. Dat scheelt drie slokken op een borrel! Maar ook Lynx of Interactive Brokers zijn op dat gebied stukken goedkoper.

Dat is onze eerste vette winst! Die eerste reden om voor BinckBank te kiezen is voor mij dus vervallen. En hoe zit het dan met hun onafhankelijkheid? De bank schermt sinds kort met een site waarop de belegger een aantal beleggers kan volgen. Die beleggers zijn echter zeker niet onafhankelijk. Even los van de kostprijs denken wij dat de achterliggende gedachte hiervan is, dat BinckBank de beleggers aan wil zetten tot het doen van transacties. Het mag duidelijk zijn dat BinckBank vervolgens de vette provisies opstrijkt.

Omdat er geen sprake is van vermogensbeheer, is er dus ook geen sprake van aansprakelijkheid. De dubieuze mannen achter de op het Binckplatform gepromote site hebben al meerdere keren hun opwachting bij “betaalde tv-programma’s” gemaakt en zijn bepaald niet van onbesproken gedrag. Vanwege vermeende lasterlijke uitlatingen over collega’s lopen er tegen hen procedures.

Beursgenoten heeft bij BinckBank aangekaart dat de bank er goed aan zou doen een objectief platform te maken, waarbij ook andere partijen, zoals bijvoorbeeld Beursgenoten, hun mening over aandelen zouden kunnen geven. Op dat voorstel werd echter negatief gereageerd. Wij denken dat de reden voor deze afwijzing ligt in het feit dat dit het verdienmodel van BinckBank aan kan tasten. Objectiviteit is voor deze online broker dus duidelijk van ondergeschikt belang.

Veel beleggers hebben inmiddels de sprong gemaakt naar onafhankelijke en voordeliger brokers. Doordat u bespaart op uw transactiekosten kan het overstappen enorm bijdragen aan de winstgevendheid van uw persoonlijke portefeuille. Wie nog niet is overgestapt, kan bij toekomstige transacties enorm op de kosten besparen door alsnog over te stappen. Kijk en vergelijk.

De ambitie van BinckBank

BinckBank is een online bankinstelling (broker) voor particuliere beleggers, die onder de merknamen Binck en Alex beleggingsdiensten aanbiedt in Nederland, België, Frankrijk, Spanje en Italië. Daarnaast biedt de onderneming professionele diensten aan vermogensbeheerders, banken en verzekeraars die hun effectentransacties en de bijbehorende administratieve processen willen uitbesteden. BinckBank had de ambitie de grootste onlinebeleggingsbank in Europa te worden. Door de tegenvallende resultaten lijken de doelstellingen voor 2018 neerwaarts bijgesteld te moeten worden, zodat die ambitie voorlopig niet vervuld lijkt te worden.

Cijfers tweede kwartaal 2017

De totale inkomsten van BinckBank daalden in het tweede kwartaal van 2017 licht naar €35,3 miljoen (Q2 2016: € 35,4 miljoen). Door een opbouw van een nieuwe hypotheekportefeuille van €730 miljoen en effectenkredieten van € 511 miljoen stegen de netto rentebaten naar € 7,4 miljoen (Q2 2016: € 5,8 miljoen). De netto provisiebaten daalden van € 26,9 miljoen naar € 24,6 miljoen door een verminderde activiteit op de effectenmarkten, met name in juni. De overige baten en resultaten uit financiële instrumenten stegen van € 2,7 miljoen naar € 3,2 miljoen en de totale lasten stegen van €33,1 miljoen naar € 34 miljoen.

Het nettoresultaat kwam uit € 0,8 miljoen (Q2 2016: € 1,2 miljoen) en de gecorrigeerde nettowinst per aandeel kwam uit op € 0,11. Hoewel het geadministreerd vermogen van BinckBank met 19,1% steeg van € 20,7 miljard naar € 24,6 miljard, daalde het beheerd vermogen met 1% van €1,17 miljard naar €1,16 miljard. BinckBank heeft als doelstelling in 2018 een vermogen van € 3,5 miljard te beheren, maar die doelstelling lijkt niet reëel. Ook de kostenratio is zorgelijk, want de kosten/inkomsten ratio steeg van 79% naar 81%.

Conclusie

De beleggingscase van BinckBank is gemixt. De bankinstelling zit in een strategische transformatie, waarbij enkele nieuwe producten zoals ‘Binck Laten Beleggen’, de nieuwe spaarbemiddelingsdienst ‘Binck Sparen’ en ‘Binck Pensioen’, een geautomatiseerde online vermogensopbouwdienst met een fiscale component, zijn geïntroduceerd. Daarnaast heeft BinckBank met de acquisitie van de activiteiten van fintech bedrijf Pritle zijn online dienstverlening met een robo-adviseur versterkt naast de bestaande discretionaire beheersdiensten.

Volgens de doelstellingen voor de middellange termijn moet de transformatie leiden tot structurele groei in 2018, passend bij de ambitie van de bank om de grootste online beleggersbank in Europa te willen worden.

BinckBank was in het verleden succesvol met het weghalen van beleggingsklanten bij de grootbanken. Die groei ging echter gepaard met toenemend hoge kosten (kosten/inkomsten ratio 81%), waardoor de winst is gedaald. Daarnaast zijn de klanten steeds meer op zoek naar de goedkoopste manier om beleggingsorders uit te voeren en juist daarin wordt de bank voorbijgestreefd door aanbieders als De Giro en Lynx, die wel flink groeien. BinckBank blijft gevoelig voor het beleggerssentiment, zodat de resultaten per kwartaal erg wisselend kunnen zijn. De koers-winstverhouding voor 2017 bedraagt 9 en lijkt niet hoog. Omdat Beursgenoten op korte termijn bij BinckBank nog prijsdruk in de kernactiviteiten ziet, zien wij niet veel in de aandelen omdat de uittocht van klanten naar andere brokers die stukken goedkoper zijn. Daarnaast ook nog eens veel beleggingen onthoudien zoals leuke pennystocks of Duitse opties om maar eens wat te noemen. Daarnaast zou de keuze om een dubieuze partij als Pobeleggen een platform te bieden binnen het platform van Binck zomaar eens het begin van het einde kunnen zijn.

Omdat wij geen enkel belang hebben bij andere brokers en banken en ook geen enkele vergoeding krijgen hebben wij Binck vooraf om een reactie gevraagd.

Ze geven aan zich niet te herkennen in het eenzijdige beeld wat wij schetsen. Beursgenoten is rationeel en stelt rationeel vast dat de tarieven die beleggers betalen stukken hoger zijn bij hen. En ook dat de beschreven partij die nu op hun platform acteert, zich verlaagt tot praktijken waar de rechter zich over buigt.
neku liked last!

marvan
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor marvan » 13 Okt 2017 12:09

Lynx of I.B. is teveel administratieve rompslomp voor de Belgische belegger door de steeds wijzigende wetgeving terzake, ik heb daardoor ook mijn rekening afgesloten en hoor hetzelfde van nogal wat kennissen.

Ik heb reeds een tiental jaar een rekening bij Binck en ben daar tot op heden tevreden mee maar ik ben dan ook geen trader.

Ben ook aandeelhouder en zal dat ook blijven, zelfs indien de resultaten wat minder zijn.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 23 Okt 2017 08:45

BinckBank boekt meer winst op minder transacties

Onlinebroker meldt sterke klantengroei bij Binck Forward.

(ABM FN-Dow Jones) BinckBank heeft in het derde kwartaal meer winst geboekt dan in het tweede kwartaal dankzij een eenmalige belastingbate, terwijl het aantal transacties lager uitviel dan verwacht na een kwartaal met weinig handel. Dit maakte de onlinebroker maandag voorbeurs bekend.

De aangepaste winst toerekenbaar aan aandeelhouders steeg van 7,3 miljoen euro in het tweede kwartaal naar 9,0 miljoen euro afgelopen kwartaal, dankzij een eenmalige belastingbate van 2,4 miljoen euro. Per aandeel steeg de aangepaste winst van 0,11 euro tot 0,13 euro.

Het aantal transacties daalde in het derde kwartaal echter verder tot 1,71 miljoen, wat 4 procent minder was dan de 1,79 miljoen in het kwartaal daarvoor. Twee door ABM geraadpleegde analisten rekenden gemiddeld op een kleinere daling tot 1,74 miljoen.

De inkomsten uit fees en commissies waren in het derde kwartaal met 23,5 miljoen euro 5 procent lager dan het tweede kwartaal. De analisten rekenden hier op een vlak niveau van 24,7 miljoen euro. De rentebaten stegen met 2 procent naar 7,6 miljoen, wat iets beter was dan verwacht.

Over de eerste drie kwartalen heeft BinckBank zijn operationele inkomsten met 3 procent laten stijgen, meldde het bedrijf hoewel het aantal transacties 3 procent is gedaald. De kosten over deze periode stegen met 6 procent, door strengere regelgeving en investeringen in de transformatie van de onlinebroker.

BinckBank, dat bezig is nieuwe inkomstenbronnen aan te boren nu de vermogensbeheerdienst Alex steeds verder krimpt, meldde een sterke groei van nieuwe klanten voor de online vermogensbeheerdienst Binck Forward. Aantallen werden daarbij niet gegeven.

Analisten zijn benieuwd naar de verdienpotentie van de nieuwe initiatieven. Andere nieuwe producten zijn Binck Pensioen en sinds eind vorige maand Binck Comfort, voor vermogens vanaf 10.000 euro.

Eerder op de ochtend meldde BinckBank zijn softwarebedrijf Able te hebben verkocht aan Topicus Finance voor een niet nader benoemd bedrag. De verkoop levert BinckBank een boekwinst op van 0,03 euro per aandeel in het vierde kwartaal.

Door: ABM Financial News.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 23 Okt 2017 08:54

Ik blijf binck toch erg aantrekkelijk vinden. Ik denk dat we voor 2017 kunnen uitgaan van een jaarwinst van 0,50 per aandeel. Dus noteert nu aan een K/W van 8. Ze streven naar een 50% payout voor het dividend, dus dat geeft een mooie 5,5% dividend. En de bedoeling is toch de winst in de volgende jaren (opnieuw) te laten groeien. Ik blijf opbouwen aan deze en lagere koersen.

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 23 Okt 2017 13:09

Die hogere winst komt zeker door de belastingmeevaller? Uit transacties nemen de inkomsten af omdat er minder transacties plaatsvinden bij Binck. Er zijn volgens mij ook minder klanten bij Binck of in ieder geval groeien ze niet mee met concurrenten die wel profiteren van een toename van beleggende huishoudens.

'BinckBank speelt in op consolidatieslag'
Gepubliceerd op 23 okt 2017 om 10:25

AMSTERDAM (AFN) - BinckBank wil mogelijk meedoen aan een eventuele consolidatieslag in de sector. Daarmee blaast het bedrijf volgens analisten van KBC Securities overnamespeculaties nieuw leven in.

De onlinebroker meldde in een toelichting op zijn strategie te kijken naar versneld samenwerken met andere partijen, ook om schaalvoordelen te realiseren. ,,BinckBank zou daarmee ook een nog betere uitgangspositie kunnen creëren bij een eventuele consolidatieslag in de sector'', zo merkte het bedrijf daarbij op.

De inkomsten van BinckBank in het derde kwartaal vielen volgens KBC wat tegen. De broker, die tevens de verkoop van softwarebedrijf Able aankondigde, kreeg minder aan provisiebaten binnen. Ook het aantal transacties kwam lager uit. De kosten waren daarbij juist wat hoger.

Belastingmeevaller
Een en ander komt erop neer dat de aangepaste winst voor belastingen ongeveer een tiende lager was dan door analisten was voorzien. Wordt echter gekeken naar de resultaten volgens de verslaggevingsmaatstaven van IFRS dan ging het volgens KBC wel boven verwachting. Dat komt vooral door een belastingmeevaller die BinckBank in de cijfers heeft verwerkt.

KBC handhaaft zijn hold-advies voor BinckBank, met een koersdoel van 5,20 euro. Het aandeel BinckBank stond maandag na ruim een uur handelen 1,6 procent hoger op 4,44 euro.

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 24 Okt 2017 19:34

Ik zag een bericht met cijfers van De [autolink=https://www.financeads.net/tc.php?t=24545C161331630T]Giro[/autolink] van vorige week en die zijn veel beter met groei en omzet:

De omzet steeg in de afgelopen negen maanden op jaarbasis met maar liefst 65 procent tot 28,8 miljoen euro. Deze groei was te danken aan 10,4 miljoen transacties die de broker verwerkte, 55 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het klantenbestand groeide met 62 procent tot 208.267 accounts. Daarvan werden in het derde kwartaal 3,5 miljoen transacties verwerkt en 22,4 miljoen nieuwe rekeningen geopend.

Dat zijn cijfers waar Binck nooit meer aan gaat komen qua groei. Ik begrijp ik ding niet en dat is dat er 22,4 miljoen nieuwe rekeningen zijn geopend terwijl er 208.267 accounts zijn. Per account 100 rekeningen of is er ergens iets mis gegaan met deze cijfers?

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 24 Okt 2017 22:19

Hunter schreef:Ik zag een bericht met cijfers van De [autolink=https://www.financeads.net/tc.php?t=24545C161331630T]Giro[/autolink] van vorige week en die zijn veel beter met groei en omzet:

De omzet steeg in de afgelopen negen maanden op jaarbasis met maar liefst 65 procent tot 28,8 miljoen euro. Deze groei was te danken aan 10,4 miljoen transacties die de broker verwerkte, 55 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het klantenbestand groeide met 62 procent tot 208.267 accounts. Daarvan werden in het derde kwartaal 3,5 miljoen transacties verwerkt en 22,4 miljoen nieuwe rekeningen geopend.

Dat zijn cijfers waar Binck nooit meer aan gaat komen qua groei. Ik begrijp ik ding niet en dat is dat er 22,4 miljoen nieuwe rekeningen zijn geopend terwijl er 208.267 accounts zijn. Per account 100 rekeningen of is er ergens iets mis gegaan met deze cijfers?

Dat is nu net wat me stoort aan De Giro. Ze zijn enkel gefocust op groei en omzet. Je ziet dat ook in hun communicatie, ze spreken over niks anders dan 'aantal transacties'. Maar ze puren daar nauwelijks winst uit. Erg moeilijk is het dan niet om zo te groeien.

Geef mij dan toch maar binck. Het gaat om mijn vermogen en dan wil ik op elk moment de telefoon kunnen pakken en snel geholpen kunnen worden met een professionele service, zelfs al betaal ik een halve euro meer voor een transactie. Voeg daarbij dan productdiversificatie om op de langere termijn meer structureel en duurzaam te kunnen groeien en dan verkies ik dat boven de soufflé-techniek van De Giro.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 24 Okt 2017 22:23

Hunter schreef:Ik zag een bericht met cijfers van De [autolink=https://www.financeads.net/tc.php?t=24545C161331630T]Giro[/autolink] van vorige week en die zijn veel beter met groei en omzet:

Tja natuurlijk zijn er geen 22,4 miljoen nieuwe rekeningen geopend, lol :D Dat zijn zeker cijfers waar Binck qua groei niet aan gaat komen :lol:

Het zijn er 22.474 (zie https://www.De Giro.nl/assets/pr/De Giro% ... 20Site.pdf).

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 25 Okt 2017 08:07

Ik bedoelde vooral de dubbelcijferige groei die een concurrent wel doormaakt. Ik kon niet zo snel lezen hoe het met de klanten van Binck staat maar die groei zal denk ik enkelcijferig zijn. Wat dat betreft is Binck alleen interessant als eventuele overnameprooi maar ik zie de koers hier niet zonder die reden sterk stijgen.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 25 Okt 2017 09:13

Hunter schreef:Ik bedoelde vooral de dubbelcijferige groei die een concurrent wel doormaakt. Ik kon niet zo snel lezen hoe het met de klanten van Binck staat maar die groei zal denk ik enkelcijferig zijn. Wat dat betreft is Binck alleen interessant als eventuele overnameprooi maar ik zie de koers hier niet zonder die reden sterk stijgen.

Alle begrip daarvoor. Ik zie in Binck persoonlijk geen dubbelcijferige groeier. Ik heb het in portefeuille voor het dividend. De overnamespeculatie kan me worst wezen.
marvan liked last!