Aegon

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Aegon

Berichtdoor sharky » 10 Aug 2017 18:08

Freddy schreef:
sharky schreef:Verkocht aan 5.349 vandaag .

Ik verslikte me bijna in de koffie toen ik zag dat we al zo hoog stonden. Wou reeds enige tijd bijkopen maar nog niet toegekomen en nu staan we een stuk boven de 5 :| .

Wel ik moest ook even in de ogen wrijven deze morgen.Was een order aan het zetten om Total bij te kopenkort na 9.00 en ik gebruik de market monitor van beursig en zag 5.35 op de borden.Dacht eerst dat is een fout en checkte op andere real time koersen net en bleek juist.Direct order gezet en was ze kwijt met netto 10 % winst op 3 maand .Kort daarna begon de langzame daling .Ze komen m.i. nog wel onder de 5 terug want er gaapt nog een gat tussen de koers van vandaag en gisteren en meestal wordt zo'n gap gesloten. 4.90 eventueel als order plaatsen zo te doen moeten zijn.Straks hebben we nog een dividend dus dat zou leuk mee genomen zijn en dan bij houden voor de rest van het jaar.

Aegon kan nog een van de betere worden qua prestaties voor de rest van het jaar .Na maanden van zwakte ziet het plaatje er nu stuk beter uit en Aegon stond ook stuk lager gewaardeerd .Er zijn al een pak aanbevelingen geweest voor dit aandeel maar nu lijkt het erop dat het terecht is.
Total,Aegon ,,Ahold,Colruyt,Realdolmen,Galapagos,Ageas,Retail estates,Pharming

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ringoeur » 14 Sep 2017 08:47

Aegon: naar hold van buy en naar 5 van 6,2 euro - Société Générale

https://www.iex.nl/Column/270468/Liveblog-Aegon.aspx
charel01 liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 14 Sep 2017 09:12

ringoeur schreef:Aegon: naar hold van buy en naar 5 van 6,2 euro - Société Générale

https://www.iex.nl/Column/270468/Liveblog-Aegon.aspx

ringoeur ik lees totaal iets anders:

14/09/2017 8:29:40
Beursblik: Societe Generale haalt Aegon van kooplijst

Koersdoel verlaagd naar 5,00 euro.

(ABM FN-Dow Jones) Société Générale heeft donderdag het advies voor Aegon verlaagd van Kopen naar Houden en verlaagde daarbij het koersdoel van 6,20 naar 5,00 euro.

De analisten menen dat in vergelijking tot Europese verzekeraars het Nederlandse Aegon het meest te vrezen heeft van de duurdere euro.

Dit was aanleiding voor de Franse bank om de winsttaxaties voor Aegon neerwaarts bij te stellen. Wel merkten de analisten op dat het aandeel nog altijd relatief niet duur is, maar dat er een gebrek aan aanjagers op de korte termijn is nu de zorgen over de solvabiliteit van zowel de groep als van de Nederlandse tak zijn weggenomen. Daarbij waarschuwden de analisten ook voor een eventuele aanhoudende ongunstige ontwikkeling van de sterftecijfers in de Verenigde Staten.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

(END) Dow Jones Newswires

Heb nog wel een tweede koersdoel van vandaag gevonden:
Bernstein is de opvolging gestart van twee Nederlandse verzekeraars: ASR en Aegon krijgen beiden een “Marketperform”-advies en een koersdoel van resp. 35 euro en 5,5 dollar (Amerikaanse notering).
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 14 Sep 2017 09:32

Wel hier is nog een opinie.

Aegon

Op onze shortlist van favorieten staat ook Aegon. Het fonds dat aan het begin van het jaar nog op 5,50 euro noteerde, kreeg na de eerste kwartaalcijfers een behoorlijke tik, omdat de solvabiliteit van de Nederlandse afdeling tegenviel. Aegon heeft keurig ingegrepen en recent flink wat activiteiten verkocht en hiermee de solvabiliteit op het juiste niveau gebracht.

Dit leidt ertoe dat het fonds langzaam maar zeker de dip achter zich kan laten en klaar kan gaan maken voor een herstel naar die oude top van februari op 5,50 euro. Hierboven is er zelfs ruimte naar de 5,80 euro en dat is mijn eindejaarskoersdoel. Natuurlijk heeft Aegon ook grote belangen in de VS en met de huidige euro/dollar beweging en de lage rentes, valt dat allemaal niet mee. Toch is de verwachting dat de rente wereldwijd structureel mag gaan aantrekken en de verzekeraars zullen hiervan gaan profiteren. Aegon is in mijn ogen vanaf de huidige 4,90 euro dan ook een duidelijke aankoop.
charel01 liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 14 Sep 2017 11:53

ringoeur, sorry, het advies is wel hetzelfde als ik vanmorgen las. :oops:
Dacht een koersdoelverhoging gezien te hebben.
Zal nog te weinig koffie hebben binnen gehad vermoed ik. :roll:
Hoop dat hiermee alles recht getrokken is. :?
ringoeur liked last!
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 14 Sep 2017 18:48

Op De Tijd zou een analyse staan over Aegon.iemand die abonnee is op dit blad om het eens te posten.

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor ringoeur » 15 Sep 2017 08:38

Sanford C. Bernstein & Co over Aegon

New York - Op 14 sep verlagen de analisten hun advies voor het Nederlandse verzekeringsconcern Aegon van Kopen naar Houden. Het 12-maands koersdoel wordt neerwaarts bijgesteld van 14.0 EUR naar 4.6 EUR.

https://www.analist.be/advies/197398/sa ... over-aegon

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 15 Sep 2017 13:49

ringoeur schreef:Sanford C. Bernstein & Co over Aegon

New York - Op 14 sep verlagen de analisten hun advies voor het Nederlandse verzekeringsconcern Aegon van Kopen naar Houden. Het 12-maands koersdoel wordt neerwaarts bijgesteld van 14.0 EUR naar 4.6 EUR.

https://www.analist.be/advies/197398/sa ... over-aegon

van 14 naar 4.6 ?? Ook behoorlijk laat toch .Wat zijn sommige van die adviezen in feite waard ,Die kloppen daar maar getallen op alsof het niks is.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 15 Sep 2017 14:00

Moest vandaag het dividend niet worden gestort?
Payment dividend September 15, 2017

Nog niks gezien op Keytrade.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Freddy » 20 Sep 2017 12:45

bij keytrade is men meestal een dag later met uitbetalen, met valutadatum wel op de dag dat zij het ontvangen

ik denk dat ik nog wat van dit aandeel ga bijkopen, nu van de grote stijging niets meer overblijft