Pharming

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Dirk19
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Pharming

Berichtdoor Dirk19 » 04 Jan 2018 07:51

Pharming meldt verdere conversie van gewone converteerbare obligaties

• Obligatiehouders converteren € 7,7 miljoen van hun resterende obligaties in Pharming-aandelen en contanten
• Verdere vermindering van netto-schuld en rentebetalingen
• Het kassaldo na afrekening van de conversie (vóór het einde van het jaar) bedroeg € 56,0 miljoen

Leiden, 4 januari 2018: Pharming Group N.V. (“Pharming” of “De `Onderneming”) (Euronext Amsterdam: PHARM) maakt bekend dat in totaal 25.441.901 nieuwe aandelen en € 1,9 miljoen aan contanten heeft uitgegeven voor de terugbetaling van € 7,7 miljoen van de gewone converteerbare obligaties ("Obligaties"). Volgend op deze gekozen conversie eind december 2017, is 94% van de uitstaande Obligaties nu afgelost, waardoor nog slechts € 0,8 miljoen aan Obligaties resteert.

De nieuw uitgegeven aandelen vertegenwoordigen 4,6% van het uitstaande aandelenkapitaal direct voorafgaand aan de uitgifte. Het aantal uitstaande aandelen na conversie bedraagt 579.014.891. Obligaties die in aanmerking kwamen voor omzetting in nog eens 1.653.169 aandelen, werden afgewikkeld in contanten voor € 1,9 miljoen. Hiermee is dit zogeheten fully diluted aandelenkapitaal met 1.653.169 aandelen verminderd.

Deze conversie vermindert de winstvolatiliteit die samenhangt met niet-cash-gerelateerde IFRS-aanpassingen aanzienlijk. Deze aanpassingen zouden anders een groot negatief effect hebben gehad op de te rapporteren nettowinst van de onderneming in het vierde kwartaal van 2017, als gevolg van de aanzienlijke koersstijging van het aandeel in dat kwartaal.

De conversie naar aandelen wordt voldaan vanuit het voor de converteerbare obligaties gereserveerde maatschappelijk kapitaal alsmede de afgeleide financiële verplichtingen en er is geen netto-effect op het beschikbare aandelenkapitaal ('headroom'). Het gedeelte van de obligaties dat werd geconverteerd in cash in plaats van in aandelen, vergroot de headroom, die nu staat op 143.436.621 aandelen.

Het contante deel wordt gehaald uit bestaande middelen. Het kassaldo van de Onderneming na afrekening van deze uitoefening in contanten zal € 56,0 miljoen bedragen (30 september 2017: € 38,6 miljoen).

Dr Sijmen de Vries, Chief Executive Officer van Pharming, zegt:
"Vanaf het moment dat we de rechten van RUCONEST® terugkochten hebben we een zelfvoorzienende en onafhankelijke verkoop-gedreven farmaceutische onderneming opgebouwd. Pharming is nu winstgevend en genereert cash. Deze conversie zal ons helpen bij het behalen van netto winstgevendheid in komende kwartalen, nadat we gedurende geheel 2017 al operationeel winstgevendheid waren.”

“Deze vroege conversies gaan dankzij lagere rentebetalingen ook Pharming’s uitgaven beperken, waardoor meer kapitaal beschikbaar is voor de verdere ontwikkeling van onze pijplijnproducten en tegelijkertijd de winstgevendheid verbetert. De uit de conversie voortvloeiende beperking van de non-cash IFRS-aanpassingen met betrekking tot financiële-derivaten-afhankelijke financiële verplichtingen, zal de winstvolatiliteit verder verminderen. De betrokken obligatiehouders hebben de intentie uitgesproken de meeste van deze aandelen te zullen aanhouden. Het belang van elk van de obligatiehouders in Pharming op het moment van conversie ligt net onder het niveau van 3%."
Soppi liked last!

Dirk19
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Dirk19 » 04 Jan 2018 08:21

Pharming voorkomt boekverlies van 14 à 15 miljoen euro.

(ABM FN-Dow Jones) Pharming heeft zijn resterende converteerbare obligaties grotendeels afgelost om een groot boekverlies in het vierde kwartaal te vermijden. Dit maakte het Leidse biotechnologiebedrijf donderdag voorbeurs bekend.
Er werden in totaal 25,4 miljoen nieuwe aandelen en 1,9 miljoen aan contanten uitgegeven om 7,7 miljoen euro van de gewone converteerbare obligaties af te lossen. Het aantal uitstaande aandelen steeg hierdoor met 4,6 procent tot 579,0 miljoen stuks.
Er is nu nog slechts 0,8 miljoen euro aan obligaties over, meldde Pharming, na een eerdere conversie in december 2017.
De conversie voorkomt dat Pharming een groot verlies had moeten nemen in het vierde kwartaal, als gevolg van de sterke stijging van de aandelenkoers en nieuwe boekhoudregels. Door de koersstijging van 0,40 euro per aandeel in het vierde kwartaal zou dat een boekverlies van circa 14 miljoen of 15 miljoen euro zijn geweest, zei CEO Sijmen de Vries tegen ABM Financial News.
Door de verkoop van de obligaties worden de nettoresultaten van Pharming minder volatiel en komt het operationele resultaat dichter bij het nettoresultaat te liggen. De twee grote obligatiehouders die nu hun stukken hebben verkocht, zagen in dat zij onder de nieuwe IFRS-regels ook zelf beter aandeelhouders dan obligatiehouders kunnen zijn. "Die dingen zijn onder die nieuwe regels voor niemand goed", volgens De Vries.
De topman wees er verder op dat de kaspositie in het vierde kwartaal sterk is verbeterd, van 38,6 miljoen naar 56,0 miljoen euro. Zonder de terugkoop van obligaties zou dit bedrag nog 1,9 miljoen euro hoger zijn geweest. "We hebben dus inderdaad in het vierde kwartaal meer contanten gegenereerd dan in het derde kwartaal, zoals we steeds hebben gezegd", aldus De Vries.
De jaarcijfers van Pharming worden begin maart gepubliceerd.
Soppi liked last!

Daniël
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Daniël » 04 Jan 2018 08:43

bakker schreef:Door de 1.35 zijn we al geweest Zenne
Beging december ik dacht tot 1.38 en dan terug gevallen

Het aandeel heeft reeds de 1,38 aangetikt, maar het hoogste slot was 1,34 de dag erna. ;)

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Soppi » 04 Jan 2018 08:51

Soppi schreef:https://youtu.be/fqHh0W2l3zI
Update van Ponzi over Pharming

Klinkt mooi...
Nog maar 6% te gaan tot belangrijkste weerstand op 1.35.... en dan ligt de weg open naar 1,6....

Nog belangrijker:
Aantal uitstaande aandelen werd nogmaals verhoogd ....zie meldingsplicht in AFM van 31 dec 2017, verhoging met zo'n 25 miljoen aandelen tot 579.014.891...
Dit is ofwel door uitoefening warrants, maar waarschijnlijk ook door converteren van uitstaande obligaties... Wat in het laatste geval positief zou zijn!
Ik zou niet verwonderd zijn mocht hier eerstdaags een PB over volgen...
En ondanks de verhoging van aandelen was er de laatste 2 dagen een zeer mooie koersstijging!!
De toekomst ziet er alsmaar beter uit!!
Ik verwacht dan ook dat al in de volgende dagen de belangrijke weerstand van 1,35 getest zal worden...en hopelijk zelf doorbroken wordt !!!

https://www.afm.nl/nl-nl/professionals/ ... 8&id=52237

Mijn vermoeden bleek dus correct te zijn en mijn voorspelling van PB hierover is dus waarheid geworden!
Schitterend nieuws!!
Daniël liked last!

Jeroen De Munter
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jeroen De Munter » 04 Jan 2018 11:59

Ben nog een beginner: kan iemand me het belang van weerstanden even schetsen aub? Want wrm is dat zo belangrijk? is iedereen die wenst te beleggen dan zo gefocust op bedrag 'x'? En hoe verklaart zo'n doorbreking, in dit geval van 1.35 dat er dan 'logischerwijze' kan geklommen worden tot 1.6 zoals ik hier lees?
Als 1.35 al zo spectaculair is, is pakweg 1.36 of 1.4 dat dan ook niet? Waarom pas 1.6?

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Soppi » 04 Jan 2018 15:59

Was enigszins te verwachten dat er een kleine correctie ging komen vandaag, aangezien de "verwatering" van zo'n 4,6%...

Maar ik blijf erbij dat devolgende dagen (waarschijnlijk vrijdag al) de koers terug naar omhoog gaat.. en de eerste belangrijke weerstand van 1,34 zal testen ...
Daarvoor is het nieuws van de conversie van de obligaties te goed nieuws : lagere schuldenlast, lagere rente terug te betalen, geen negatieve non-cash impact van zo'n 15 miljoen of resultaten 2017, positief operationeel resultaat in 2017 en vanaf 2018 positief netto resultaat!!!!

Volgens mij een ideaal en laatste (bij)koopmoment aan deze lage koers!!

Success iedereen!
Op een mooi rendement in 2018!!

Jeroen De Munter
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Jeroen De Munter » 05 Jan 2018 16:24

Jeroen De Munter schreef:Ben nog een beginner: kan iemand me het belang van weerstanden even schetsen aub? Want wrm is dat zo belangrijk? is iedereen die wenst te beleggen dan zo gefocust op bedrag 'x'? En hoe verklaart zo'n doorbreking, in dit geval van 1.35 dat er dan 'logischerwijze' kan geklommen worden tot 1.6 zoals ik hier lees?
Als 1.35 al zo spectaculair is, is pakweg 1.36 of 1.4 dat dan ook niet? Waarom pas 1.6?

iemand?

timmy
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor timmy » 05 Jan 2018 16:31

Jeroen, best even googelen op technische analyse.
Zo heb ik het toch geleerd :) Het is te veel om even uit te leggen.

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Soppi » 07 Jan 2018 23:53

https://www.iex.nl/Forum/Upload/2018/10538139.png

Mooi vergelijkend overzicht.... waar pharming uitstekend uit komt ... en wat tevens potentieel aantoont voor preventieve toediening (prophylaxis)... en waarvoor Pharming later dit jaar met zeeeeeer grote waarschijnlijkheid approval zal krijgen van de FDA authoriteiten!!!!!!!!

De toekomst ziet er rooskleurig uit!!

Kerberos
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Kerberos » 08 Jan 2018 07:56

Goeiemorgen,

Kan er iemand ff een situatieschets geven van het toekomstperspectief van Pharming? Ik ben geïnteresseerd om in te stappen, heb zelf al wat informatie opgezocht, maar mss zie ik bepaalde zaken over het hoofd waar de huidige aandeelhouders van op de hoogte zijn. Uiteraard geen zin om de vorige 163 pagina's uit te pluizen.

Thx alvast!

Kerberos ;-)