SnowWorld

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
arreno
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1051

Re: Snowworld N.V.

Berichtdoor arreno » 14 Feb 2014 18:16

Hercules schreef:E8 per aandeel dus, ruim 750.000 stukken geplaatst. Best nette opbrengst als je ziet hoe weinig er op de fora over werd gesproken.

http://www.snowworld.com/UploadBestande ... n-euro.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet goed voor de koers denk ik
AEX,DAX,DJ short. Goud en Zilver long Imtech Bam ASMI ASML
OTC; ,BLFR,CABN, HPNN,MDLH,,BLFR,LATF,GERS,MDNT,NDEV,GSPI,DSCR,BCCI
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE

arreno
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor arreno » 17 Feb 2014 09:03

SnowWorld: kans bij emissie benut
In het kader van de reverse listing van SnowWorld heeft Value8 op 12 december jl. een belang verkregen van 9,6 procent in SnowWorld. Value8 was als aandeelhouder SnowWorld in bezit van preferentiële toewijzingsrechten. Value8 heeft gebruik gemaakt van de recente emissie om haar belang in SnowWorld verder uit te breiden. Value8 is enthousiast over de groeimogelijkheden van SnowWorld en de expansie door overname van bestaande accommodaties en nieuwbouw in Barcelona en Parijs. Bovendien wordt de waardering van SnowWorld aantrekkelijk geacht.
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE

arreno
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor arreno » 17 Feb 2014 12:28

31 minuten geleden
Belangstelling voor emissie SnowWorld valt tegen

Belangstelling voor emissie SnowWorld valt tegen
SnowWorld heeft vorige week met de uitgifte van nieuwe aandelen veel minder geld opgehaald dan gehoopt. Dat blijkt uit een analyse van RTL Z van de stukken rondom de emissie.

Volgens het prospectus had SnowWorld, de uitbater van skihallen in Landgraaf en Zoetermeer, met de uitgifte van maximaal 1.125.000 nieuwe aandelen 7,5 tot 9,5 miljoen euro aan vers kapitaal willen aantrekken. De introductieprijs zou minstens 8 euro bedragen.

Vrijdag maakte de onderneming bekend uiteindelijk 753.255 aandelen te hebben verkocht, tegen de minimale introductieprijs van 8 euro. Daarmee is 6 miljoen opgehaald, ofwel 20 procent minder dan de laagst geraamde opbrengst.

Uit het persbericht blijkt bovendien dat een deel van de emissie is opgenomen door oprichter Koos Hendriks, die een deel van een lening aan SnowWorld converteerde in aandelen. Daarmee nam hij 125.000 aandelen ter waarde van één miljoen euro voor zijn rekening. De andere grootaandeelhouder, het investeringsfonds Value8, kocht voor 960.000 euro aandelen.

De verlenging van de inschrijvingstermijn op de nieuwe aandelen leek eerder al te wijzen op een wat tegenvallende belangstelling. Aanvankelijk zou de inschrijving sluiten op 6 februari, maar de termijn werd een week opgerekt tot donderdag 13 februari.

Volgens het persbericht gebruikt SnowWorld de opgehaalde miljoenen voor een versterking van het eigen vermogen. Het prospectus is iets specifieker: 4,5 miljoen euro wordt gebruikt voor de aflossing van een schuld aan ABN Amro

De koop door Hendriks geeft me toch wel vertrouwen, bijgekocht op 9.60
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE

arreno
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor arreno » 17 Feb 2014 17:33

AMSTERDAM -
De koers van het aandeel SnowWorld kelderde maandag met liefst 20%. 'Tegenvallende belangstelling' voor aandelenemissie van de uitbater van skihallen, zegt de één. 'Een eenmalig schokeffect', zegt de ander.

Naar SnowWorld detailpagina >

SnowWorld kwam naar de beurs via de overname van de notering van Fornix Biosciences (reverse listing), medio december. Afgelopen vrijdag sloot het aandeel nog op €12,15, maar maandag had het koersverloop wel wat weg van een zwarte piste en viel de koers zo'n 20% terug naar €9,70 rond één uur.
Het is het eerste handelsmoment na de aandelenemissie van SnowWorld. Het bedrijf heeft ruim 753.000 nieuwe aandelen uitgegeven tegen een prijs van €8. Daarmee is dus €6 miljoen opgehaald.
Schokeffect
De smak op de beurs is een "eenmalig schokeffect", zegt Peter Paul de Vries, met investeringsmaatschappij Value8 grootaandeelhouder in SnowWorld en ook commissaris. Hij zegt dat er in de periode tussen de reverse listing en de emissie van afgelopen vrijdag nauwelijks handel is geweest in de aandelen SnowWorld, en dat er daardoor een beetje een kunstmatige koers op de borden stond.
De Vries vergelijkt het met claimhandel, waarbij een aandeel ook ineens een fikse klap krijgt als de waarde van de claim van de koers wordt afgetrokken. Value8 heeft bijgekocht in de emissie tegen een koers van €8. "En de koers staat daar nu flink boven. Dus het is maar hoe je het bekijkt", zegt De Vries.
Opbrengst
Niettemin had SnowWorld in zijn prospectus staan dat de verwachte opbrengst van de emissie tussen de €7,5 miljoen en €9,5 miljoen zou liggen. Er zouden 1.125.000 aandelen worden aangeboden. Uiteindelijk wist het bedrijf dus maar €6 miljoen op te halen door zo'n 735.000 aandelen te verkopen.
"Het lijkt erop dat de belangstelling voor de emissie tegenviel en beleggers meer aandelen kregen toegewezen dan ze hadden voorzien. Deze aandelen worden nu verkocht", aldus vermogensbeheerder Stan Westerterp van JNVB.
Topman Koos Hendriks heeft 125.000 nieuwe aandelen verworven. Volgens SnowWorld is 28% naar particuliere beleggers gegaan in Nederland en België en 72% naar professionele beleggers uit Nederland.
Vertrouwen
Financieel topman Wim Moerman verwijst naar Peter Paul de Vries voor meer uitleg over de koersval. "Het is voor ons nieuw en wij hebben ons al regelmatig verbaasd over de bewegingen van de koers. Dat de koers ruim boven de emissieprijs staat, is voor mij een teken van vertrouwen van beleggers in onze plannen."
Dat de verwachte opbrengst van de emissie niet is gehaald, is voor Moerman geen teleurstelling. "Ons doel met de beursgang was om toegang te krijgen tot de kapitaalmarkt, en dat doel hebben we bereikt. De €7,5 miljoen hebben we niet gehaald, maar met €6 miljoen zijn we ook zeer content. Het betekent een verbetering van onze balanspositie en geeft ons ruimte voor onze groeistrategie."
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1424

Berichtdoor MADNESS » 18 Feb 2014 10:16

Zojuist ingestapt aan 8.9 8-). De koers zal wel niet verder afglijden zeker ? :|
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

Hercules
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Berichtdoor Hercules » 18 Feb 2014 10:19

Morgen komen de 750.000 nieuwe aandelen @ 8,00 offcieel in notering.
Ondanks dat ik vermoed dat er nu al een partij zijn emissie stukken ergens short is gegaan, denk ik dat er nog wel meer gedumpt gaat worden.
Wie weet hebben de mensen die niet meededen aan de emissie wel kans om ze morgen net iets onder de 8,00 te kopen als er echt mensen in paniek gaan sellen.
Toch denk ik dat volgende week de verkoopdruk wel klaar zal zijn en het aandeel dan wat kan herstellen.

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1424

Berichtdoor MADNESS » 18 Feb 2014 10:23

Hercules schreef:Morgen komen de 750.000 nieuwe aandelen @ 8,00 offcieel in notering.
Ondanks dat ik vermoed dat er nu al een partij zijn emissie stukken ergens short is gegaan, denk ik dat er nog wel meer gedumpt gaat worden.
Wie weet hebben de mensen die niet meededen aan de emissie wel kans om ze morgen net iets onder de 8,00 te kopen als er echt mensen in paniek gaan sellen.
Toch denk ik dat volgende week de verkoopdruk wel klaar zal zijn en het aandeel dan wat kan herstellen.

Ik mag het hopen :twisted:
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

arreno
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor arreno » 18 Feb 2014 10:30

Hercules schreef:Morgen komen de 750.000 nieuwe aandelen @ 8,00 offcieel in notering.

Denk het niet, die winst is al genomen. Ze hebben het aantal aandelen die ze morgen geleverd krijgen al verkocht.
Als iemand 1000 aandelen had, kon hij/zij die afgelopen dagen verkopen met de wetenschap dat er morgen 1000 aandelen terugkomen aan 8 euro
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE

Hercules
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Berichtdoor Hercules » 18 Feb 2014 10:37

Alleen komen er 750.000 bij, waarvan er pas zo'n 75.000 verkocht zullen zijn.
Gelukkig zal niet iedereen gelijk winst willen pakken, maar er zijn genoeg traders die niet vooruit kunnen verkopen en er nog uit zullen gaan de komende dagen.
Gaat de koers onder de 8 ben ik ook niet de beroerste om daar wat van op te pikken.

arreno
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor arreno » 18 Feb 2014 11:00

Hercules schreef:Alleen komen er 750.000 bij, waarvan er pas zo'n 75.000 verkocht zullen zijn.
Gelukkig zal niet iedereen gelijk winst willen pakken, maar er zijn genoeg traders die niet vooruit kunnen verkopen en er nog uit zullen gaan de komende dagen.
Gaat de koers onder de 8 ben ik ook niet de beroerste om daar wat van op te pikken.

Gisteren was het volume 102.577 stuks, vandaag op dit moment 30.677 al heel wat meer als de 75.000 die volgens jou verkocht zijn
Neem maar van mij aan, dat degene die winst wilde pakken dat al gedaan hebben door alvast aandelen te verkopen die ze al in port hadden, morgen krijgen ze toch weer aangeleverd.

Het is ook maar de vraag of de CEO zijn 125.000 stuks verkoopt en ook Value8 de 120.000 die zij bij kochten. Al was het maar om het vertrouwen te behouden in de investering in SnowWorld. Als zou blijken dat beide hun nieuwe aandelen verkocht hebben dan zou de koers wel eens heel hard kelderen, wat zeker niet in hun belang is
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE