Vinci Sa

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
De Wereld
Premiummember
Premiummember

Re: Vinci Sa

Berichtdoor De Wereld » 23 Jan 2014 09:32

Beurs bij het ontbijt:

Vinci heeft gisteren aangekondigd dat een joint-venture tussen Geostock (35%), Vopak (45%) en Jurong Consultants (20%) een
contract heeft binnengehaald voor de eerste fase van het Jurong Rock Caverns project. Het project heeft een looptijd van 15
jaar en is 115 miljoen euro waard. Vinci gaf wel niet mee of dit op niveau van de joint venture is of op niveau van hun belang in de joint venture via Geostock. Aangezien onze analist Michael Roeg geen informatie heeft over de omvang van het project, kan hij de potentiële impact ervan nog niet bepalen. Om die reden laat hij momenteel zijn aanbeveling op “houden” staan met een koersdoel van 44 euro.
anika liked last!

anika
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor anika » 24 Jan 2014 18:47

De Wereld schreef:Beurs bij het ontbijt:

Vinci heeft gisteren aangekondigd dat een joint-venture tussen Geostock (35%), Vopak (45%) en Jurong Consultants (20%) een
contract heeft binnengehaald voor de eerste fase van het Jurong Rock Caverns project. Het project heeft een looptijd van 15
jaar en is 115 miljoen euro waard. Vinci gaf wel niet mee of dit op niveau van de joint venture is of op niveau van hun belang in de joint venture via Geostock. Aangezien onze analist Michael Roeg geen informatie heeft over de omvang van het project, kan hij de potentiële impact ervan nog niet bepalen. Om die reden laat hij momenteel zijn aanbeveling op “houden” staan met een koersdoel van 44 euro.

Koersdoel van 44 euro??? Dat is wel even schrikken. De mijne hebben de voorbije dagen herhaaldelijk boven de 49 euro genoteerd (in begin van de vorige zomer opnieuw ingestapt aan 37,5 euro).
Ik denk dat deze analist ook geen informatie heeft over de recentste ontwikkelingen.
De joint venture wordt in elk geval positief onthaald op de financiële markten. Tot in de namiddag noteerde Vinci groen, dit in een zwaar negatieve beursstemming. Pas naar het einde toe moesten ze terrein prijsgeven. Noteren de laatste weken ook op hun hoogste koers sinds jaren, niettegenstaande de dividenduitkering in november. Lijkt mij toch een sterk hoopvol teken voor dit aandeel.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 24 Jan 2014 20:09

Ja, inderdaad, Vinci was het enige aandeel dat van mijn 45 aandelen het langst groen bleef volgens de dagprestatie.
Ook ik vind dat de analisten hun klak naar het koersdoel gooien en er op los fantaseren. Ze kijken immers nog niet eens naar het huidige niveau. Vinci noteerde vandaag boven de 47 €.

anika
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor anika » 27 Jan 2014 15:53

Weeral sterk werk van le roi des autoroutes (niettegenstaande het beurssentiment). Ik vrees dat het moeilijk wordt om mij nog een bijkomend pakket aan te schaffen (lager dan 45 euro), voor resultaten en dividend. Dat laatste is redelijk, toch voor diegene die geen dubbele belasting hoeven te betalen.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 28 Jan 2014 15:51

Vinci stijgt mooi door.
analisten:

22-01-2014 Bryan, Garnier & Co Buy 53,00 - -
14-01-2014 Barclays Susanna Invernizzi Overweight 57,00 - -
03-01-2014 Goldman Sachs James Rutland Neutral 50,00 - -
17-12-2013 Bank of America-Merrill Lynch Marcin Wojtal Neutral 50,00 - -
13-12-2013 Berenberg Bank Chris Moore Buy 52,00

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 06 Feb 2014 09:56

Resultaten Vinci:

http://www.vinci.com/vinci.nsf/fr/page/ ... nnuels.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En ondertussen behaalde ik op dit aandeel 35,32 % winst. :lol: :lol:

anika
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor anika » 06 Feb 2014 11:49

Vinci keert een restdividend van 1,22 euro uit. Ex date 25/04, betaaldatum 30/04.

Ik zal mij tevreden moeten stellen met de winst mijn op huidig pakket.
Een bijkomend pakket aanschaffen zal er nu voorlopig niet inzitten, tenzij ik voor de 60 euro en meer ga :cry: . Aan die koers heb ik ze, lang geleden, ook nog in bezit gehad.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 01 Aug 2014 09:53

Beurs bij de lunch:

Vinci gaat een uitzonderlijk dividend betalen, maar snijdt wel in de jaarvooruitzichten.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 01 Aug 2014 14:30

Beurs bij de lunch:

Bouwbedrijf Vinci moet fors lager vandaag, meerbepaald zo’n 8,4%. Europa’s grootste bouwbedrijf verwacht dat de omzet in 2014 "licht" zal terugvallen (zonder rekening te houden met overnames). Eerder klonk het nog dat de omzet redelijk stabiel zou moeten blijven. Daarnaast maakte het kwartaalcijfers bekend die niet zo denderend waren. De operationele winst kwam uit op 1,54 miljard euro, terwijl analisten minstens op een 1,63 miljard euro hadden gerekend.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 26 Aug 2014 14:24

Communiqué de presse
VINCI Energies a conclu un accord avec Imtech pour l’acquisition d’Imtech ICT

Rueil-Malmaison - 26 août 2014

Retour

VINCI Energies a conclu aujourd’hui un accord avec Imtech pour l’acquisition de sa branche technologies de l’information et communication : Imtech ICT.

Cette branche réalise un chiffre d’affaires annuel d’environ 740 M€ au Benelux, en Allemagne, en Autriche, en Suède et au Royaume-Uni.

L’acquisition d’Imtech ICT, qui reste soumise à l’approbation des autorités de la concurrence et des conditions suspensives usuelles, élargirait significativement l’offre et les positions de VINCI Energies dans les télécommunications : l’opération porterait l’activité de VINCI Energies dans ce domaine à 1,6 milliard d’Euros, soit plus de 15% de son chiffre d’affaires consolidé, avec une couverture complète et cohérente du marché, notamment sur ses segments les plus porteurs, de l’opérateur à l’utilisateur, des infrastructures au Cloud et aux Data Centers.

Présent dans une cinquantaine de pays, dont une trentaine hors d’Europe, VINCI Energies a réalisé en 2013 un chiffre d’affaires de 9,25 milliards d’Euros avec un effectif de 63 000 personnes. Grâce à un maillage dense de 1 500 entreprises, le pôle Energies de VINCI est aujourd’hui un acteur de premier plan en Europe et dans le monde des services liés à l’énergie et aux technologies de l’information.