Total

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
charel01
Premiummember
Premiummember

Total

Berichtdoor charel01 » 03 Jan 2012 18:08

Total is na de inzinking tot 32 euro vandaag terug boven de 40 euro gekomen. :D :) :D
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Total

Berichtdoor leffies » 03 Jan 2012 21:12

charel, ik meen dat ze zelfs intraday 29 hebben genoteerd op hun dieptepunt...
idd sterk aandeel, geweldig herstel, heb ze laag kunnen oppikken om mijn gemiddelde te verlagen
elke keer als ik een total tankstation passeer , moet ik aan mijn aandeeltjes denken; ik moet opletten om niet te zondigen tegen één van de gouden beursregels: wordt niet verliefd op uw aandelen :D
In port: KBCA,ArcelorMittal,Ageas,Delhaize,Nyrstar,Orange,GDF,SBMOffshore,RDSA,STM,Telefonica,Bankia,Gazprom,PBR,Vale

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 04 Jan 2012 17:41

leffies, een goede raad. Als je ze laag hebt gekocht zie de kat uit de boom. Ik heb eerlijk gezegd de helft van mijn aandelen verkocht. :oops: Ik had er van 32 en 34 en die zijn weg.
Normaal had ik die aandelen jaren bijgehouden, maar ik vertrouw de winkel gewoon niet meer. :oops:
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor leffies » 04 Jan 2012 18:17

charel, heb deze ochtend de helft van mijn positie verkocht aan 40,18€, had even spijt maar nu al minder :?
ik had posities van 51, 38 en 32
weerstand ligt op 40,44 , bij een eventuele terugval hoop ik ze wel wat lager terug te kunnen kopen rond 38€ ?
In port: KBCA,ArcelorMittal,Ageas,Delhaize,Nyrstar,Orange,GDF,SBMOffshore,RDSA,STM,Telefonica,Bankia,Gazprom,PBR,Vale

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 05 Jan 2012 09:48

leffies, groot gelijk. Normaal zou ik zeggen verkoop geen aandelen, maar het is momenteel levensgevaarlijk om je aandelen gewoon te laten liggen. Op één maand tijd kan je je winst kwijt zijn en dat is ook niet zo prettig. :(
Ik heb zelf met een deel van mijn andere aandelen verlies genomen en lager terug ingekocht. Dat verlies is niet prettig maar in 2009, 2010 heb ik serieus winst kunnen nemen. Neem dan nu de bluts met de buil erbij. Komt er een stijgende trend, is mijn verlies zo weggewerkt.(Zoals bij Total)
Ben blij met je winst. Liever één vogel in de hand dan 10 in de lucht. Een mens is hebzuchtig. Ik ook. Men wil zoveel mogelijk winst. Maar als je je winst ziet verdwijnen ben je mottig omdat je niet verkocht hebt. Daarom als ik kan cash ik. Als de beurzen stabiel zijn kun je nog instappen voor de zeer lange termijn. Je zal de grote winst dan niet hebben, maar toch nog veel meer dan op een spaarboekje en je hoeft je niet te liggen beklagen omdat je geld verloren bent. :D

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 05 Jan 2012 09:50

04-01 Sarasin & Cie AG TOTAL FINA ELF Kopen - -
04-01 Independent Research TOTAL FINA ELF Houden € 41,50 3,40 %
04-01 Sanford C. Bernstein & Co TOTAL FINA ELF Kopen € 47,00 17,10 %

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 05 Jan 2012 17:24

"De naderende olieboycot tegen Iran heeft de olieprijs vandaag opgedreven tot het hoogste niveau van de afgelopen acht maanden. De prijs van een vat Amerikaanse olie bereikte vanavond met 103,74 dollar het hoogste peil sinds 11 mei vorig jaar. Gisteren steeg de prijs al met ruim 4 dollar door de dreigende sancties tegen Iran. Brent-olie uit de Noordzee bereikte met bijna 114 dollar per vat het hoogste niveau sinds 14 november.

Brusselse diplomaten meldden vandaag dat de Europese boycot van Iraanse olie bijna rond is en dat een definitief besluit eind deze maand kan worden verwacht. De Europese Unie wil Iran met de olieboycot en andere maatregelen straffen voor zijn nucleaire programma. (belga/svm) "
:o :shock: :o

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor leffies » 06 Jan 2012 12:26

TOTAL houdt goed stand rond de 40 (door stijgende olieprijzen).
Ik vrees dat terugkopen in de 35-38 range niet voor onmiddellijk zal zijn...

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 06 Jan 2012 19:40

We wachten rustig af. Een jonge stier loopt gelijk een kieke rond in de wei en neemt niets een oude stier neemt zijn tijd en wandelt rustig van koe naar koe. :D :shock: :D

charel01
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 10 Jan 2012 14:49

De andere helft van mijn aandelen Total ook verkocht. :oops: Ik heb er geen meer. Krijg geld binnen dat ik opzij zet, en bij zakking van dit of andere aandelen kan ik dat gebruiken. Neem nog eens 10% zuiver. Ben blij dat ik de inzinking van de zomer te boven ben gekomen en toch mijn aandeeltjes heb kunnen verkopen met een deftige opbrengst. :D Ik heb van de winst Tigenix en TomTom gekocht. Worden die een flop is er geen ramp gebeurd. Ik heb ze toch met de winst van Total gekocht. Maar ik verwacht dat met die aandeeltjes toch iets gaat gebeuren. Zit ook geen massa geld in, dus zakken ze naar 0 moet ik er ook niet ziek van zijn.
Stijgt Total verder, goed voor de andere aandeelhouders, maar liever 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht. We gaan niet blijven stijgen, ik geloof dat nooit.
Ik vind het veel te gevaarlijk voor alleen op lange termijn te gaan, is volgens mij nog veel te vroeg. :ugeek: