Velcan

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Velcan

Berichtdoor Decanus » 14 Sep 2017 12:55

11221 schreef:Ze laten de boel gewoon verwateren.
Keren hun eigen nog wat extra aandelen uit, desnoods nieuw uitgegeven, waardoor ons deel alsmaar kleiner wordt.
En op den duur sluiten ze de boel, gaan ze met het geld lopen, en krijgen wij niks meer.
Dat lijkt mij het meest logische scenario.

Beste ..., triestig.

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Decanus » 14 Sep 2017 13:00

Scepticist schreef:
bertje schreef:
Hun communicatie is wel zeer zwak, nu ook, er is iets verkocht en er is meerwaarde.
Waarom verkocht? Hoeveel meerwaarde?,...

Geen nieuwigheid trouwens. Als men wel volwaardig zou communiceren, dat zou pas verdacht zijn. ;)
Langs de andere kant zou je dan ook nooit dit bedrijf onder de netto cash positie kunnen kopen, dus jah.

Toch denk ik dat ook de communicatie ooit zal keren. 2 jaar geleden was men een charme-offensief begonnen tov beleggers, door o.a. de vernieuwde website en zeer regelmatig een persbericht te sturen met kleinere updates. Dat was ook vlak voor men hun eerste Indonesische dam, Sukah Rame ging bouwen. De werken werden uiteindelijk stopgezet omdat PLN hun handtekening niet wou zetten.

Opnieuw kan je dit gedrag wel verklaren uit perspectief van zelfbehoud. De moment dat er effectief moet geïnvesteerd in de bouw van een dam hebben ze mogelijks geld nodig. Dus is het in hun belang dat de koers hoog staat om zoweinig mogelijk te verwateren bij een kapitaalsverhoging.

Noteert aan de helft van het eigen vermogen dat voor het grootste gedeelte uit cash bestaat , en er is het mogelijk potentieel van de projecten in India (571 MW) . In Laos heeft men de projecten verkocht aan 100.000 $/MW , zonder dat er een overeenkomst was voor de afname van elektriciteit .

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 27 Sep 2017 11:03

Zijn we eindelijk vertrokken?? gisteren meer dan 10.000 stuks en nu werd de 11.60 ook opgekocht, nog kleine 4000 stuks tot 12.

josymar
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor josymar » 27 Sep 2017 15:01

Dag Bertje,
U bent wel erg optimistisch. Eén zwaluw maakt de lente niet.
Ik zit al jaren in dit aandeel. Best de situatie beoordelen na enkele weken.
bertje liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 04 Okt 2017 12:47

Josymar, je hebt 100% gelijk het is een kl** aandeel.

Ga zelfs aan deze koersen niet meer bijkopen.
Giga cashpositie, inkoopprogramma beloofd en het enige wat ze doen is DALEN.

Massemen
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Massemen » 04 Okt 2017 22:10

Vreemd aandeel. Na de aankondiging van het aankoopprogramma leek het mij bijna vanzelfsprekend dat deze zou gaan stijgen. Op basis van volumes lijkt me echter dat er niet 1 aandeel teruggekocht wordt. Dat was toch geen vrijblijvende mededeling??
HoubyTelli liked last!

11221
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor 11221 » 05 Okt 2017 12:43

Dat inkoopprogramma, is iets dat ze ieder jaar laten goedkeuren op de algemene vergadering.
Wat ze er achteraf mee doen, en hoeveel ze er gaan inkopen, kiezen ze dan zelf.
De zaak wordt gerund door de 2 eigenaars, die op een berg cash zitten, en die cash laten renderen door hetgeen ze jaren gedaan hebben, namelijk bankieren.
Ondertussen leven ze luxueus verder, en beloven ze nog altijd luchtkastelen, alhoewel er niet veel meer overblijft, behalve hun 3 projecten in India, die in cascade liggen.

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Decanus » 05 Okt 2017 18:09

bertje schreef:Josymar, je hebt 100% gelijk het is een kl** aandeel.

Ga zelfs aan deze koersen niet meer bijkopen.
Giga cashpositie, inkoopprogramma beloofd en het enige wat ze doen is DALEN.

Beste,
de fundamentele analyse geeft geen verklaring voor sentiment . Het is dankzij sentiment dat onderwaardering en overwaardering bestaan.
Die vaststelling en geduld zou moeten volstaan.
Men vertelt er trouwens nooit bij hoeveel geduld :-)

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 05 Okt 2017 18:35

Kon het niet laten en toch nog pakketje binnen aan 10.63 (gem. wat verlagen) maar nu mogen ze toch eens beginnen stijgen.
Beurswaarde rond de 70 miljoen en 105 miljoen cash = 1/3 discount alleen al op de cash. (en het is niet dat ze hier geld verbranden.)

Massemen
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Massemen » 09 Okt 2017 20:36

11221 schreef:Dat inkoopprogramma, is iets dat ze ieder jaar laten goedkeuren op de algemene vergadering.
Wat ze er achteraf mee doen, en hoeveel ze er gaan inkopen, kiezen ze dan zelf.
De zaak wordt gerund door de 2 eigenaars, die op een berg cash zitten, en die cash laten renderen door hetgeen ze jaren gedaan hebben, namelijk bankieren.
Ondertussen leven ze luxueus verder, en beloven ze nog altijd luchtkastelen, alhoewel er niet veel meer overblijft, behalve hun 3 projecten in India, die in cascade liggen.

Ik keek dit even na, maar kon dit op hun website niet terugvinden. Is dit werkelijk een feit , zou nl voor mij een reden zijn om weer te verkopen. Dit lijkt sowieso ondergewaardeerd maar als een verklaring van deze aard slechts pro forma is dan steek ik mijn geld liever in iets anders