Publicis

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 254

Publicis

Berichtdoor Zeus » 03 Jan 2018 18:47

Publicis Groupe est un groupe de communication français fondé en 1926 par Marcel Bleustein-Blanchet dont la principale actionnaire est sa fille, Élisabeth Badinter et actuellement dirigé par Arthur Sadoun. C'est actuellement l'un des trois principaux groupes de communication au monde par le chiffre d'affaires2, présent dans une centaine de pays sur les cinq continents et compte environ 60 000 collaborateurs. (Wiki)

Vandaag een eerste positie ingenomen @ 53.90

Is volgens mij een gevalletje "Ahold". Stevige disruptiekorting, prima management, hoge FCF-yield en een aardig dividend. Wordt bovendien vaak genoemd als overnameprooi voor grote consultancyfirms als Accenture of CapGemini.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2597

Re: Publicis

Berichtdoor jens_dev » 03 Jan 2018 18:52

Heb zelf ook 1 schijf maar hou de boot toch een beetje af om verder op te bouwen. Andere aandelen hebben momenteel voorrang. Misschien komt PUB later wél weer in beeld. Faire waarde volgens mij min. €75 of 40% opwaarts potentieel.
Denjoe liked last!
Never waste a good crisis

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 493

Berichtdoor Umi » 03 Jan 2018 22:50

Ik wacht ook nog om verder op te bouwen... heb nl. geen Cash :lol:
Nee, anders zou ik nog wachten tot FYE. Alleszins een mooie instapkoers, ik zit er gemiddeld hoger in!
Publicis staat het verste in de sector qua 'Digital revenue' met oa Sapient-razorfish. Disruptie is idd aanwezig (meer dan bij Ahold) Maar die disruptie is al even aan de gang & ik denk dat ze de effecten ervan overschatten op Publicis...

soit, FCF in H1 was € 594M (excl. WC) & er was groei in H2. Dus ik ga ervanuit dat we voor dit jaar minstens € 1100M mogen verwachten.
een voorzichtig scenario imo;
fcf= 1000M,
multiple van 18 (zulke hoge vks-marges rekent de markt meestal hogere multiples, maar er is weinig of geen omzetgroei)
sharecount +-225M (die 5,5M shares op overschot zullen vernietigd worden veronderstel ik?)
=> dan kom ik een voorzichtig koersdoel van € 80.

Ik hoop weliswaar op meer... Ik denk dat de FCF terug naar + 1,2M kan gaan.
- Kleine organische groei of vlakke omzet
- In 2018 wss geen/minder herstructureringskosten (120M in 2017 dacht ik?). & lagere SG&A expenses.
- De schulden zijn 'voldoende' afgebouwd dus verwacht ik een nieuw inkoopprogramma.
- +50 % revenue komt uit USA, dus tax-plan zal meer dan een duit in het zakje doen. (vanaf 2019 pas echt effect)
=> Ik acht € 95 mogelijk binnen enkele jaren (in een bull market)

ik verwacht zoiets qua FCF-allocatie:
dividend = 450 à 500M
inkoopprogramma = 500M
schuldafbouw = 200 à 250M

Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 13

Berichtdoor Brecht » 04 Jan 2018 19:13

Zit ook al een tijd in Publicis, maar huidige koers is interessant om een extra pakket bij te kopen. Alleen zit de volledige reclamesector in een negatieve spiraal. Ze trekken elkaar wat naar beneden, maar Publicis is toch wel de betere onder hun.
Ik kwam uit op een faire waarde van ongeveer 80 EUR.

Ik twijfel, maar wil wat cash aan de kant houden + enkele andere aandelen staan voorlopig op mijn watchlist.

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Umi » 08 Feb 2018 10:52

Vandaag verder opgebouwd. Recticel buitengegooid (spijtig want ik geloof daar nog sterk in)
& sprinter Publicis fin. niveau 38 gekocht (vrij hoge hefboom naar mijn normen).
CEO zei zonet op de conference call dat er groei zal zijn in de komende jaren & dat de marges omhoog zullen gaan! meer info op 20maart.

ps FCF excl. WCR was €1287 M! Zeer aantrekkelijke FCF yield van +- 9,5% aan huidige koers!

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 509

Berichtdoor Karl » 17 Feb 2018 19:33

Zoals Brecht al zegt is het een sector die elkaar wat naar beneden trekt en ook Alphabet heeft hier de laatste jaren last van door bijvoorbeeld een lagere opbrengst per click. Wat de ontwikkeling van uitgaven van adverteerders op basis van views is weet ik niet maar hier zal ook veel concurrentie zijn.

Wat maakt Publicis dan interessant? Ook met nieuwe regelgeving zoals GDPR verwacht ik nog wat negatieve invloed en laat staan Chrome die storende advertenties automatisch gaat blokkeren.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Umi » 18 Feb 2018 12:40

Het feit dat Publicis noteert aan een FCF yield van +-9% ? (& omzet & marges zouden moeten stijgen volgens CEO)
Publicis is ook veel meer dan wat online clicks hé, dat lijkt me eerder het probleem van Google!
Het zijn oa die online clicks/big data die voor (schrik voor)disruptie gezorgd hebben in de markt?

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 888

Berichtdoor jean de florette » 20 Feb 2018 09:38

Bolero:
De analisten van Pivotal bogen zich over de advertentie- en marketingsector en verlaagden daarop meteen het advies voor zowel Publicis, WPP en Interpublic naar “Hold” met een koersdoel van respectievelijk 65 euro, 15,80 pond en 26 dollar.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2597

Berichtdoor jens_dev » 20 Feb 2018 09:43

Om tot zo'n lage waarde voor Publicis te komen, moet je al echt doemscenario's gaan verrekenen.
Never waste a good crisis

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor Umi » 20 Feb 2018 09:52

jean de florette schreef:Bolero:
De analisten van Pivotal bogen zich over de advertentie- en marketingsector en verlaagden daarop meteen het advies voor zowel Publicis, WPP en Interpublic naar “Hold” met een koersdoel van respectievelijk 65 euro, 15,80 pond en 26 dollar.

Bolero kan beter eens vertellen wat ze zelf van Publicis vinden...
KBC AM zet 'zwaar' in op Publicis als ik mij niet vergis.