Pandora A/S

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
jens_dev
Forum elite
Forum elite

Re: Pandora A/S

Berichtdoor jens_dev » 30 Dec 2017 13:23

Warrant schreef:Is er geen mogelijkheid om die belasting terug te vorderen als je in BE reeds dividend tax betaalt? Zie ook: http://skat.dk/skat.aspx?oid=2244931&lang=us

Je kan de bronbelasting inderdaad herleiden tot 15%, maar ik heb een vreselijke hekel aan administratieve formaliteiten. Bij Franse aandelen gaat dit ook, maar dan moet je elk jaar opnieuw (!) met papieren naar je lokaal belastingkantoor. Dat kost ook tijd en dus geld. Bovendien moet je broker die dienst aanbieden. Ik denk niet dat de populaire brokers dit voor je gaan doen, dus ik zou niet op die 15% rekenen.

Voor Pandora heb ik daarom geopteerd voor een turbo van Commerzbank met lage hefboom. Jaarlijkse rente zal voor een groot stuk gecompenseerd worden door het feit dat je 85% van het brutodividend 'krijgt'. Een dividend van 36 DKK kost Pandora 4,1 miljard DKK. Dat komt overeen met zo'n 75% van de vrije kasstroom en is dus veilig. Dat dividend zal de komende jaren wellicht verder stijgen, hopelijk in lijn met de vrije kasstroom.

Op 16/1 trouwens een Capital Markets Day. Als ze slim zijn, en een goede eindejaarsperiode hebben gehad, geven ze dan al een sneak peak van de resultaten. Dat zou door de hoge short interest meteen tot een forse koerswinst leiden. Anderzijds, als verkopen in Q4 tegenvielen, kan de koers meteen terug naar 600 DKK en lager. Ik verwacht m.a.w. volatiliteit.
Warrant liked last!
Never waste a good crisis

ThomasBB
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor ThomasBB » 30 Dec 2017 14:16

Ik heb dat een tijdje geleden eens bekeken, ik meen dat het als particuliere belegger mogelijk is om de bronbelasting tot 15% te reduceren door een teruggave aan te vragen via de Deense SKAT website. Daarvoor moet je inderdaad om een stempel bij je lokale belastingkantoor. Het is een hoop administratief werk maar dit hoeft niet jaarlijks aangezien je dividendbelasting kan terugvragen tot 3 jaar terug.

Om het nog wat ingewikkelder te maken, eens je die bronheffing terug krijgt moet je er ook nog Belgische RV op betalen via de belastingaangifte.
Warrant liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 30 Dec 2017 15:24

Dat die fameuze blockchain nog geen mouw heeft gepast aan heel die rompslomp... (: Ik hou het voorlopig bij de turbo.
Never waste a good crisis

rookie
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor rookie » 11 Jan 2018 09:26

Iemand een verklaring voor de -10% vandaag? Die outlook die ze gegeven hebben is toch niet zo slecht of zie ik iets over het hoofd?

rookie
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor rookie » 11 Jan 2018 09:35

Ah, ik had de 2017 resultaten gemist, lijkt vooral een probleem te zijn van wisselkoersen, zucht.

Nephus
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Nephus » 11 Jan 2018 09:43

Men haalde de vooropgestelde doelen nét niet voor 2017.

Omzet steeg met 12% (15% local currency)
EBITDA marge zakte van 38% (2016, was grand cru jaar) naar 37,3%.

Wat vooral de daling veroorzaakt is de voorspelling dat voor de komende 5 jaar de marge zakt tot niveau van 35%.
Daarnaast voorzien ze een tailwind van 500-1000 miljoen DKK voor de komende jaren door 'forward integration'.

Ik las ergens dat de CFO zou ontslag hebben gegeven, weet niet ofdat klopt.

Pandora wil steeds minder afhankelijk worden van hun charms, mss twijfelt de markt hieraan. Ik denk dat ze in hun opzet zullen slagen. Zijn goed in marketing en bezitten de modernste fabriek voor design en uitwerking van juwelen in Thailand.
Laatst gewijzigd door Nephus op 11 Jan 2018 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

rookie
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor rookie » 11 Jan 2018 09:45

Overdreven reactie imho

Nephus
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Nephus » 11 Jan 2018 10:00

Tsja als negatieve verwachtingen, hoe klein ook, bevestigd worden krijg je degelijke daling. Zo van "zie je wel".

Het is nogmaals vooral de outlook die zorgen baart, ze verwachten trager te groeien dan de laatste jaren.

Is de forward integration niet gewoon een gezonde blijk van vertrouwen? Ze geloven niet meer in het 'multi-branded' deel van hun netwerk en gaan dat sluiten of er shop-in-shops van maken. Ze kopen ook franchisees op. Ze willen meer hun eigen ding doen en vooral hun online verkoop integreren met de shops. Een beetje zoals gans de retailmarkt eigenlijk.

Graag jullie mening :)

Nephus
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Nephus » 11 Jan 2018 10:04

Bijna -14% nu, gaat hard.

Ik stond op +24% op z'n meest op enkele maanden tijd. Smelten weg. Blijf rustig zitten, maar wacht om bij te kopen.

Edit: jens, uw volatiliteit heb je gekregen :geek:
Laatst gewijzigd door Nephus op 11 Jan 2018 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Brecht
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Brecht » 11 Jan 2018 10:20

Koers staat terug zoals in november.
Resultaten vind ik niet zo slecht om deze daling te verklaren, maar bon, is niet de eerste keer dat ik vind dat er een hoop overdreven reacties zijn. Pandora is volgens mij meer waard of de huidige koers, zelfs indien ik uitga van 0% groei de komende jaren.

Wacht nog wat af om dan eventueel bij te kopen.