X-FAB Silicon Foundries SE

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
vlaanderenwest
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: X-FAB Silicon Foundries SE

Berichtdoor vlaanderenwest » 12 Nov 2017 11:02

De analisten van Oddo BHF blijven een koopaanbeveling geven voor de aandelen van Erfurt X-Fab, maar tegelijkertijd wordt het koersdoel verlaagd.

Volgens de analisten zijn de schattingen verfijnd om de zwakke vooruitzichten van de Groep voor het derde kwartaal weer te geven. Aan de andere kant zien analisten X-Fab de herschikking ook op de goede weg. Aangenomen wordt dat de maatregelen waarde toevoegen aan het bedrijf
Stefkamielkafkajr liked last!

vlaanderenwest
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor vlaanderenwest » 12 Nov 2017 11:16

In het derde kwartaal bleef de integratie van X-FAB Frankrijk gunstig. Zoals verwacht, werden de eerste productiecharges op basis van eigen X-FAB-technologieën geleverd door onze Corbeil-Essonnes-fabriek. De uitbreiding in termen van capaciteit van X-FAB Maleisië ligt in lijn met onze plannen na de lancering in Q2 2017 van een investeringsprogramma van USD 40 miljoen. De productiecapaciteit van deze site zal toenemen met 4.000 aflossingen per maand om een ​​totaal van 28.000 aflossingen per maand te bereiken vanaf het tweede kwartaal van 2018. X-FAB Texas is van plan zijn eerste CIS-productie in Q4 2017 te realiseren.

Tijdens het 3e kwartaal nam de bezettingsgraad van X-FAB-locaties toe. Bovendien namen de marktaandelen van de belangrijkste sectoren van X-FAB (automobielindustrie, industrie en medische sector) toe, terwijl het segment consumptiegoederen (lagere winstgevendheid) daalde. Deze factoren droegen bij tot een hogere winstgevendheid van de Groep. De omzet in het segment consumptiegoederen daalde in het derde kwartaal als gevolg van het feit dat verschillende producten zich in een technologische migratiefase bevinden voor onze klanten. Het segment consumptiegoederen zou in het vierde kwartaal van 2017 sterker moeten worden.
vogelspotter liked last!

vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor vogelspotter » 14 Nov 2017 10:15

di 14 nov 2017
8:32

◾Crédit Suisse trekt het koersdoel voor X-FAB op van 6 naar 6,75 euro.
Bron:"BOLERO."

14-11-2017
10:21

Zwitsers verhogen koersdoel X-Fab

Credit Suisse trekt het koersdoel voor X-Fab

X-FAB , het zusterbedrijf van Melexis, op van 6 tot 6,75 euro. Analist Achal Sultania heeft na de derdekwartaalcijfers zijn omzet- en ebitda-verwachtingen voor 2017, 2018 en 2019 opgetrokken. Hij blijft zich evenwel afvragen of X-Fab wel de guidance voor 2019 (qua omzet en ebitda) zal halen gelet op de lage omzetgroei in de Franse fabriek. Zijn ramingen voor 2019 liggen onder de consensusverwachting. Dat verklaart ook waarom de analist bij zijn 'underperform'-advies blijft.
Bron:"DE TYD."
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,Avantium, Deceuninck, Euronav, Nyrstar, TomTom, UCB, X-Fab,Petrobras ADR, Vasco Data, Weight Watchers.

Swift
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Swift » 14 Nov 2017 12:02

Investor schreef:Mijn voorspelling voor dit jaar is een koers van rond de 6.5 :D

Duca schreef:Mijn voorspelling voor dit jaar is een koers van rond de 9.5 :D

Het gaat toch eerder Duca zijn richting uit lately.

Wimpie85
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Wimpie85 » 14 Nov 2017 12:43

Idd, ons 17-jarig 'beurswonder' zit er af & toe toch ook eens ferm naast blijkbaar.

Koopaanbeveling SIF Holding, een andere tip van hem, is ook niks voorlopig.
Swift liked last!

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Investor » 15 Nov 2017 16:15

Wimpie85 schreef:Idd, ons 17-jarig 'beurswonder' zit er af & toe toch ook eens ferm naast blijkbaar.

zolang we niet in nyrstar zitten :lol:
Wimpie85 liked last!
Jonge belegger die fundamentele en technische analyse verkiest. Schrijver van boek 'Beleggen met vast verzet' en eigen website.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Investor » 15 Nov 2017 16:23

Wimpie85 schreef:Idd, ons 17-jarig 'beurswonder' zit er af & toe toch ook eens ferm naast blijkbaar.

Zolang m'n portefeuille goed presteert, maak ik me geen zorgen. SIF al lang weg door slechte cijfers, dan aarzel ik niet om te verkopen. Ik verzin geen redenen om iets bij te houden, anderen vaker wel (cfr. Nyrstar, Euronav).
Jonge belegger die fundamentele en technische analyse verkiest. Schrijver van boek 'Beleggen met vast verzet' en eigen website.

Wimpie85
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Wimpie85 » 15 Nov 2017 19:22

Investor schreef:

Zolang m'n portefeuille goed presteert, maak ik me geen zorgen. SIF al lang weg door slechte cijfers, dan aarzel ik niet om te verkopen. Ik verzin geen redenen om iets bij te houden, anderen vaker wel (cfr. Nyrstar, Euronav).

Beetje offtopic, maar:

Over SIF schreef je in mei: "SIF heeft nauwelijks schulden en kan in de toekomst stevige vrije kasstromen gaan genereren."

Uit die bewoordingen maak ik toch vrij duidelijk op dat je het aandeel voor binnen enkele jaren aanbevool: lange termijn.

Op het schap leggen & binnen enkele jaren de vruchten plukken m.a.w.

En nu schrijf je "al lang weg", dus blijkbaar bekeek je het aandeel alsnog op zeer korte termijn (<6 maand) => totale U-bocht. :?

De logica & visie achter je adviezen ontgaat me dan eerlijk gezegd een beetje.

Berentzen was ook een mooie tip trouwens, maar ook al lang verkocht zeker?

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Investor » 19 Nov 2017 14:01

Inderdaad, met mooie winst verkocht. Als de fair value bereikt wordt, dan stel ik sommige winsten veilig.

Wimpie85
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Wimpie85 » 19 Nov 2017 14:50

Tja, als dat u manier van beleggen is: een aandeel kopen, 2-3 maandjes bijhouden tot je wat winst hebt & dan gauw verkopen of een aandeel kopen, het gaat de verkeerde richting uit, dan maar weer verkopen (radicaal tegen wat je eerst schreef om long te beleggen)... dat beschouw ik persoonlijk niet als doordacht beleggen.

Ik hoop dat je weet dat adviezen worden uitgegeven met een looptijd van 1 jaar in gedachten? Op deze manier zet je je volgers of beleggers die ingegaan zijn op je koopadviezen een deftige neus alleszins...