Bonduelle

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 300

Bonduelle

Berichtdoor sjos » 14 Okt 2014 11:29

Mogelijk een interessant instapmoment in het Franse Bonduelle. Maar liefst 60% van de bedrijfswinst komt uit regio's buiten Europa. Ook Rusland hoort daarbij. Het Russisch importverbod op verse groenten is uiteraard een negatieve factor (Rusland is goed voor 8% van de groepsomzet). Maar, 80% van de omzet in Rusland is afkomstig van conserven, en die worden NIET getroffen door het importverbod (zo gek is Putin niet). De daling van de roebel is dan wel een domper.
"Naar ons aanvoelen reageerde de markt overdreven op het importverbod door Rusland. Intussen zet de groep op 'courant' niveau mooie groeicijfers neer"
bron van extract en cijfers: De Belegger 7 okt 2014).
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 300

Re: Bonduelle

Berichtdoor sjos » 13 Mar 2018 16:40

sjos schreef:Mogelijk een interessant instapmoment in het Franse Bonduelle. Maar liefst 60% van de bedrijfswinst komt uit regio's buiten Europa. Ook Rusland hoort daarbij. Het Russisch importverbod op verse groenten is uiteraard een negatieve factor (Rusland is goed voor 8% van de groepsomzet). Maar, 80% van de omzet in Rusland is afkomstig van conserven, en die worden NIET getroffen door het importverbod (zo gek is Putin niet). De daling van de roebel is dan wel een domper.
"Naar ons aanvoelen reageerde de markt overdreven op het importverbod door Rusland. Intussen zet de groep op 'courant' niveau mooie groeicijfers neer"
bron van extract en cijfers: De Belegger 7 okt 2014).

Bonduelle is terug in mijn interessesfeer na de overname van Del Monte in februari.
De USA is nog altijd goed voor 45% van hun activiteiten. Met het Canadese Del Monte kunnen ze wellicht een mogelijke handelsoorlog ontwijken ??
14-11-2014 liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 212

Berichtdoor 14-11-2014 » 02 Apr 2018 10:36

Bestaat er een actueel overzicht van fondsen die zeer dicht tegen opname in de CAC Mid 60-index aanzitten?

Ik bedoel geen overzicht met recente mutaties van de CAC Mid. Bonduelle zat ooit wel in de CAC Mid 100, maar de hele CAC Small 37930 is een beetje te groot en te weinigzeggend om voor een paar uitzonderingen, waaronder bijvoorbeeld Bonduelle, te gaan volgen; eigenlijk zou een onbestaande CAC Small 60 al teveel van het Franse goede zijn. Maar wie weet, en zou Bonduelle makkelijk onder een CAC Mid 65 vallen.

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 03 Apr 2018 19:11

Bestaat er een actueel overzicht van fondsen die zeer dicht tegen opname in de CAC Mid 60-index aanzitten?

Het zal een eigen overzicht gaan worden, indirect samengesteld, als ik er vanwege het beperkte belang ooit aan ga beginnen. De hele CAC Small volgen is misschien minder werk... :|

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 247

Berichtdoor Zechs » 04 Apr 2018 11:58

14-11-2014 schreef:

Het zal een eigen overzicht gaan worden, indirect samengesteld, als ik er vanwege het beperkte belang ooit aan ga beginnen. De hele CAC Small volgen is misschien minder werk... :|

Is het een ETF die je zoekt? Of is het een fonds met grote blootstelling aan Bonduelle?
Bron: https://www.bloomberg.com/quote/CACM:FP
14-11-2014 liked last!
Eigenbelang primeert altijd

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 04 Apr 2018 13:36

Is het een ETF die je zoekt? Of is het een fonds met grote blootstelling aan Bonduelle?
Bron: https://www.bloomberg.com/quote/CACM:FP

Had beide gekund, maar ik wil het zelf volgen. Bonduelle valt echter buiten selectiecriteria. Met een virtuele CAC Mid 75 kan ik nog wegkomen, maar in de hele CAC Small 750 zit teveel weinigzeggend klein grut om die insteek te nemen. Dan komt Bonduelle er misschien als 75ste bij, plus 14 nietszeggende noteringen.

Ik heb nog gekeken of specifiek Bonduelle recent uit de CAC Mid 60 was gevallen en ik er een CAC Mid 61 van kon maken.

Ruimte genoeg tussen de oren, leeg ook nog, maar vragen om een duidelijk gespecificeerde CAC Small toe te voegen aan door mij gevolgde noteringen verhoogt het aantal met zo'n 50%. Een beetje teveel van het goede, terwijl mijn hoofd Bonduelle prima aankan. Een ietszeggend merk, en ongetwijfeld beleggingwaardig.

Daarom ga ik misschien zelf de Franse indexen reconstrueren, in de hoop dat Bonduelle in de top zit. Wel zat, het zat ooit in de CAC Mid 100. Dan komen er geen 210 aandelen bij, maar misschien 5 of 10. Beter behapbaar, minder onderhoudswerk, minder exotische zooi om te onthouden en t eonderhouden. Bonduelle, dat snap en herken ik moeiteloos, 24/7. Dat geldt niet voor de hele CAC Small. CAC Small 60? Bespreekbaar. CAC Small 600? Nah...

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 247

Berichtdoor Zechs » 04 Apr 2018 15:59

Bij morningstar staat er onderstaan een gedeelte over wie de aandelen in bezit heeft. Je kan kiezen voor "concentrated" en dan zie je welke fondsen de grootste concentratie van Bonduelle hebben in hun port (eveneens wie ze koopt/verkoopt). Hier heb je waarschijnlijk meer aan aangezien het één van de hoofdposities is in deze fondsen.

Bron: http://www.morningstar.com/stocks/XPAR/BON/quote.html
Eigenbelang primeert altijd

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 04 Apr 2018 17:18

De niet zo belangrijke insteek is een andere. Wil ik de CAC Small 210 volgen (om Bonduelle mee te nemen), dan begint zogezegd moeder de vrouw al over de CAC Small 10. Begin ik over het volgen van een virtuele CAC Small 60, dan leidt dat sowieso tot een noodzakelijke softwareaanpassing op een onbekend aantal systemen i.v.m. overschrijding van een technisch maximum. Datzelfde geldt voor het gaan volgen van fondsen. Ik wil graag veel volgen, op alle mogelijke manieren, maar dat moet met duidelijke grenzen. Geen single fixing, waardoor zowel in België als in Nederland fondsen afvallen.

In Nederland bestaat er een indicatief overzicht van de "AEX Small" top 10, maar zoiets weet ik niet voor de CAC Small met Bonduelle. Willekeurig CAC Small noteringen gaan volgen, zit er niet zomaar in. Verkleint Euronext de index, dan zou ook 60 een (technisch) probleem zijn. Verzin ik zelf iets, dan zou ik zelf een soort CAC Mid Next 20 index moeten maken, hopen dat Bonduelle daaronder valt, en moeten gaan onderhandelen met een figuurlijke moeder de vrouw over het enorme aantal extra te volgen noteringen.

Bonduelle is niet veel meer dan een toevallige, concrete aanleiding om (ook) naar kleinere Franse noteringen te willen kijken. In meerdere opzichten, inderdad van belegging tot en met onderzoek. Fondsen zijn al afgevallen: single fixing. Heel Luxemburg ook, wel het handelssysteem van Euronext maar niet de faciliteiten van Euronext.

Voor het zelf maken van een "CAC Mid Next 20" heeft Euronext al wat tips gegeven.

14-11-2014
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor 14-11-2014 » 06 Apr 2018 10:57

Voor het zelf maken van een "CAC Mid Next 20" heeft Euronext al wat tips gegeven.

Tijdens het samenstellen zou een DDoS-alarmbel bij Euronext kunnen hebben gerinkeld, maar onderstaand een top 36.

Ongeverifieerd en niet identiek aan die van zonebourse, maar zij lijken alleen naar de marktwaarde te kijken. Helaas, voor mij dan, valt Bonduelle buiten de top 10 en is opname in de CAC Mid 60 iets te onwaarschijnlijk. Bonduelle staat bijvoorbeeld onder het door mij al als exoot bestempelde XFAB. Ik volg kleinere Franse CAC Smallers, maar die hebben dan ook een notering in België. Football Club United Kingdom: :?

COFA
ALTA
NRX
BEN
FFP
LSS
FII
DBG
CGG
AKA
VIRP
SMCP