Rio Tinto

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder

Rio Tinto

Berichtdoor Beheerder » 12 Jan 2014 12:21

Bespreek hier het aandeel Rio Tinto

Rio Tinto is een wereldwijd opererende grondstoffen- en bergbouwonderneming. Rio Tinto plc en Rio Tinto Limited zijn als zelfstandige ondernemingen werkzaam. De structuur van de onderneming is gebaseerd op zes productgroepen. Deze productgroepen zijn: Aluminium, diamanten & goud, koper, energie (steenkool en uranium), industriële mineralen en ijzererts. Rio Tinto bezit voor 100% de dochterbedrijven, zoals Boraz, Comalco, Hamersley, Pacific Coal, Kennecott en Rio Tinto Iron & Titanium. Tevens participeert Rio in ondernemingen zoals Escondida, Freeport en Neves Corvo met andere ondernemingen en overheden. Het hoofdkantoor van de groep bevindt zich in Londen. De onderneming staat sinds 1973 aan de beurs in Londen genoteerd.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

golf
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Rio Tinto

Berichtdoor golf » 12 Jan 2014 12:44

Beheerder schreef:Bespreek hier het aandeel Rio Tinto

Rio Tinto is een wereldwijd opererende grondstoffen- en bergbouwonderneming. Rio Tinto plc en Rio Tinto Limited zijn als zelfstandige ondernemingen werkzaam. De structuur van de onderneming is gebaseerd op zes productgroepen. Deze productgroepen zijn: Aluminium, diamanten & goud, koper, energie (steenkool en uranium), industriële mineralen en ijzererts. Rio Tinto bezit voor 100% de dochterbedrijven, zoals Boraz, Comalco, Hamersley, Pacific Coal, Kennecott en Rio Tinto Iron & Titanium. Tevens participeert Rio in ondernemingen zoals Escondida, Freeport en Neves Corvo met andere ondernemingen en overheden. Het hoofdkantoor van de groep bevindt zich in Londen. De onderneming staat sinds 1973 aan de beurs in Londen genoteerd.

Heb deze al een tijdje in port. krijgt constant buy advies van analisten.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 12 Feb 2015 09:16

Beurs bij het ontbijt:

Rio Tinto rapporteerde een daling van de onderliggende winst in het voorbije boekjaar met 9% tot 9,3 miljard dollar, het
resultaat van de dalende prijzen voor ijzererts. Het cijfer is iets beter dan verwacht. De groep kondigde tevens aan voor 2
miljard dollar eigen aandelen te gaan inkopen.

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 12 Feb 2015 13:27

Beurs bij de lunch:

http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/130336.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 09 Okt 2015 09:16

Beurs bij het ontbijt:

http://data.kbcsecurities.be/40/40/202/132252.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De Wereld
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor De Wereld » 16 Okt 2015 09:02

Rio Tinto produceert meer ijzererts

16 oktober 2015, 08:41
Verwachtingen gehandhaafd.

Rio Tinto heeft in het derde kwartaal meer ijzererts geproduceerd,. Dit bleek vrijdag uit een update van de mijnbouwgigant.

CEO Sam Walsh benadrukte dat Rio Tinto een "substantiële vrije kasstroom" genereert ondanks de "uitdagende marktomstandigheden".

In totaal produceerde Rio Tinto afgelopen kwartaal 12 procent meer ijzererts op jaarbasis en verscheepte het 17 procent meer ijzererts. De productie van aluminium steeg nipt met een procent en die van bauxiet steeg met 4 procent.

Ook op kwartaalbasis deed Rio Tinto goede zaken. Zo verscheepte het 12 procent meer ijzererts, terwijl er 8 procent meer werd geproduceerd.

Voor 2015 handhaafde Rio Tinto de meeste productiedoelstellingen. Wel scherpte het de productiedoelen voor koper aan, en stelde het de verwachte aluminiumproductie neerwaarts bij.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 09 Dec 2015 11:12

Ik heb de balans van enkele commodity bedrijven (niet allemaal pure ijzerertsspelers) eens naast elkaar gelegd om te kijken welk bedrijf ik eventueel in portefeuille kan nemen wanneer de markt draait. Top pick is Rio Tinto, dat zelfs vandaag nog winstgevend is en een sterke balans heeft, al is een dividendverlaging niet uitgesloten. Rio Tinto werkt aan de laagste kosten in de sector.

Daaronder komt het meer gediversifieerde BHP, waar het dividend nog meer gevaar loopt. Het bedrijf heeft (samen met Vale) ook een miljardenclaim aan zijn been in Brazilië als gevolg van een dambreuk. Ik mijd ze.

Zowel ArcelorMittal als Glencore, Vale en Anglo American vallen af door een zwakke balans. Merk op dat net de bedrijven met de zwakste balans dit jaar het meest afgestraft werden op de beurs. Bij voorkeur koop je dus een sterke speler.

Anglo American YTD: -73%
Glencore YTD: -73%
Vale YTD: -62%
Arcelor YTD: -60%
BHP YTD: -48%
Rio Tinto YTD: -37%
NLFB liked last!
Never waste a good crisis

Jojo
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Jojo » 09 Dec 2015 12:33

Test aankoop invest geeft tevens een koopadvies voor Rio Tinto, dividendrendement 6,71 %
Gilead Ageas Genmab ASMI Sphere3D GSK CFEB LBrands Melexis Umicore Euronav Nordex Solvay Grandvision Biocartis AXA Befimmo AHDelh ABInbev TCON ACIU BMW RioTinto

QA1
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor QA1 » 09 Dec 2015 13:34

jens_dev schreef:Ik heb de balans van enkele commodity bedrijven (niet allemaal pure ijzerertsspelers) eens naast elkaar gelegd om te kijken welk bedrijf ik eventueel in portefeuille kan nemen wanneer de markt draait. Top pick is Rio Tinto, dat zelfs vandaag nog winstgevend is en een sterke balans heeft, al is een dividendverlaging niet uitgesloten. Rio Tinto werkt aan de laagste kosten in de sector.

Daaronder komt het meer gediversifieerde BHP, waar het dividend nog meer gevaar loopt. Het bedrijf heeft (samen met Vale) ook een miljardenclaim aan zijn been in Brazilië als gevolg van een dambreuk. Ik mijd ze.

Zowel ArcelorMittal als Glencore, Vale en Anglo American vallen af door een zwakke balans. Merk op dat net de bedrijven met de zwakste balans dit jaar het meest afgestraft werden op de beurs. Bij voorkeur koop je dus een sterke speler.

Anglo American YTD: -73%
Glencore YTD: -73%
Vale YTD: -62%
Arcelor YTD: -60%
BHP YTD: -48%
Rio Tinto YTD: -37%

Beste,

Daar zit niks bij dat voldoend verdedigbaar was. Allemaal zaken die te mijden waren en waar geen haar op mijn hoofd eraan dacht om zoiets te considereren. Een sterke balans wou of wil zeggen in de omstandigheden van vandaag: GEEN schulden. Er is al veel geld verloren met veronderstellingen dat de betere van dat hoopje zogenaamd fantastisch waren. Na een lange periode van uitzonderlijk goede prijzen zorgt een goed beheerd bedrijf ervoor dat er als uitgangspunt GEEN schulden zijn. Geenenkele van dat rare sample heeft daarvoor gezorgd. Let op het woord 'geen' heb het speciaal in hoofdletters geschreven.

Ze presteren allemaal slecht: evaluatie daarvan dien je in termen van E.V. ook te bekijken. U vergeet dat.
De prestatie van RIO en BHP was overigens slechtst op de keper beschouwd, maar daar zal ik maar niet verder over uitwijden.
Arcelor Mittal: niks moest ik daarvan weten. Maar al geruime tijd hielden velen daar rekening met een hoger risk en zorgden er bvb voor dat het bedrag van schulden in het bedrijf opzij lag als uitgangspunt om het optioneel karakter van zoiets te counteren. Comments op BHP en RIO zijn te lang te positief gebleven en gebleken. De markt kreeg maw een groter bedrag aan hoger dan op voorhand verwachte of veronderstelde risksituatie in zijn maag gesplitst. Maar aan zoiets liet ik mij niet vangen. Voor de markt in het algemeen was dat niet het geval.

mvg

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 09 Dec 2015 13:52

Ik heb het gevoel dat je van nature erg tegendraads bent, QA1, maar goed, enkele punten:

- Zoals gezegd gaat mijn post uit van de hypothese dat de grondstoffenmarkt draait. Dat zal vroeg of laat sowieso gebeuren. De vraag is dan met welk aandeel je daar het beste op kan inspelen. Op dit moment heb of koop ik GEEN ENKEL van de genoemde bedrijven.
- Je komt sowieso bij de giants terecht omdat ze schaalgrootte hebben en produceren aan de laagste kosten.
- Ik zie niet in wat er verkeerd is aan beperkte leverage.
- Dat het EV in dit klimaat daalt is logisch.
Never waste a good crisis