Velcan

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
TSteG
Forum newbie
Forum newbie

Re: Velcan

Berichtdoor TSteG » 05 Sep 2017 18:16

Ja dat zou super zijn. ik zelf dacht eraan of iemand de mails in het Frans zou kunnen sturen aan de adressen die Bertje gebruikt heeft. Misschien dat daar een reactie op komt, maar de stap die jij voorstelt is uit mijn opzicht een goede 2e stap.
Helaas ben ik de Franse taal niet machtig. :roll:

Scepticist
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Scepticist » 06 Sep 2017 11:39

bertje schreef:Heb 4 keer gemaild om te vragen wanneer ze met hun buyback zullen beginnen en of we dit zullen kunnen volgen op de website.
NIKS, NUL, NOPPES antwoord teruggekregen.

Toch zwaar teleurgesteld in de koersreactie van dit aandeel.
Momenteel een beurswaarde van slechts 73 miljoen en dat met 105 miljoen cash op de rekening eind 2016 een ondertussen nog een verkoop in Indonesia die: the sale will have a positive impact on the 2017 financial year.

Met alle respect, maar op als ze op die email zouden antwoorden, zijn ze strafbaar.
Zoiets moet altijd via persbericht worden gecommuniceerd, zodat iedere belegger een gelijke kans krijgt.
Vandaar worden persberichten steeds gepubliceerd voor/na beurs (behalve in het geval een opschorting van notering).

Ten tweede is het in het belang van de aandeelhouders (waaronder het management) om daar niet teveel info over te verspreiden.
Hoe minder aandacht er is voor het terugkoopprogramma is, hoe goedkoper men aandelen zal kunnen terugkopen.
In dit licht is het meest waarschijnlijk dat Velcan zal wachten tot een regenachtige herfst- of winterdag, wanneer het beleggerssentiment laag is en niemand nog aan die buyback denkt. Vervolgens zal men dan op korte tijd de Laat volledig uitkopen (eerder dan kleine pakketjes over de tijd te verspreiden).

Ik weet niet op welke termijn men hun terugkopen officieel moet aankondigen (weet iemand dat?). Maar dat is zeer belangrijk want dat is de tijdspanne dat ze hun slag zullen slaan. Op Trivano zie je al dat ze een tijdje terug een zeer klein paketje (300 aandelen) hebben gekocht om te snuffelen hoe de koers daarop reageert. Alles wijst erop dat ze een buyback blitzkrieg zullen plegen, alleen weet je niet wanneer.. binnen 6m, 1j...?

Dus om op je vraag te antwoorden: Je zal retrospectief pas weten wanneer hun buyback heeft plaats gevonden.

Als je al wat langer in Velcan zit, heb je wel door dat het beleid gericht is op de verrijking van het management eerder dan er jarenlang beursfeestje van te maken. Als kleine belegger kan je daarvan profiteren door te zwemmen in het zog van de walvis.

bertje
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor bertje » 06 Sep 2017 12:15

Denk nu niet echt dat het strafbaar zou zijn als ze vertellen dat ze een buyback zullen aankondigen op hun website ;-) (heb niets voor mezelf gevraagd)

Andere bedrijven die kondigen het ook eerst aan en dan krijg je wekelijkse updates nadat ze inkochten (binck, ahold, ageas,...) en dat was eigenlijk mijn vraag aan hen of we dit zullen kunnen volgen.

Hun communicatie is wel zeer zwak, nu ook, er is iets verkocht en er is meerwaarde.
Waarom verkocht? Hoeveel meerwaarde?,...

Mijn gem. is momenteel 11.33 (eerste ask ligt hoger) dus zorgen maken doe ik zeker niet.

Scepticist
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Scepticist » 06 Sep 2017 18:21

bertje schreef:
Hun communicatie is wel zeer zwak, nu ook, er is iets verkocht en er is meerwaarde.
Waarom verkocht? Hoeveel meerwaarde?,...

Geen nieuwigheid trouwens. Als men wel volwaardig zou communiceren, dat zou pas verdacht zijn. ;)
Langs de andere kant zou je dan ook nooit dit bedrijf onder de netto cash positie kunnen kopen, dus jah.

Toch denk ik dat ook de communicatie ooit zal keren. 2 jaar geleden was men een charme-offensief begonnen tov beleggers, door o.a. de vernieuwde website en zeer regelmatig een persbericht te sturen met kleinere updates. Dat was ook vlak voor men hun eerste Indonesische dam, Sukah Rame ging bouwen. De werken werden uiteindelijk stopgezet omdat PLN hun handtekening niet wou zetten.

Opnieuw kan je dit gedrag wel verklaren uit perspectief van zelfbehoud. De moment dat er effectief moet geïnvesteerd in de bouw van een dam hebben ze mogelijks geld nodig. Dus is het in hun belang dat de koers hoog staat om zoweinig mogelijk te verwateren bij een kapitaalsverhoging.

11221
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor 11221 » 12 Sep 2017 12:53

Verkocht voor 2,5 miljoen euro, ongeveer de helft van wat de studies gekost hebben.

11221
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor 11221 » 12 Sep 2017 12:58

https://investir.lesechos.fr/actions/actualites/une-cession-du-projet-meureubo-2-pour-2-5-millions-d-euros-estime-portzamparc-1700532.php

Sukarame 7MW zou wel eens eenzelfde lot beschoren kunnen zijn, omdat ze ook daar niet tot een overeenkomst komen met de autoriteiten, over het tarief waartegen ze de stroom kunnen verkopen.
Daardoor dat de bouw, die nog maar net gestart was, gestopt is.
Er was geen zekerheid om het financieel plaatje rond te krijgen.

Op den duur blijft er dan enkel nog India over.
Daar hebben ze ook al ooit laten vallen, dat ze dit niet zelf gaan bouwen, wegens te groot.

Wat blijft er dan nog over? Opdoeken? Opsouperen door de directie, die met aanpassingen in stemrecht, nu zowat doen waar ze zin in hebben.....

Denk dat het verhaal Velcan stilaan op zijn einde loopt.
HoubyTelli liked last!

djeeten007
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor djeeten007 » 12 Sep 2017 21:47

11221 schreef:https://investir.lesechos.fr/actions/actualites/une-cession-du-projet-meureubo-2-pour-2-5-millions-d-euros-estime-portzamparc-1700532.php

Sukarame 7MW zou wel eens eenzelfde lot beschoren kunnen zijn, omdat ze ook daar niet tot een overeenkomst komen met de autoriteiten, over het tarief waartegen ze de stroom kunnen verkopen.
Daardoor dat de bouw, die nog maar net gestart was, gestopt is.
Er was geen zekerheid om het financieel plaatje rond te krijgen.

Op den duur blijft er dan enkel nog India over.
Daar hebben ze ook al ooit laten vallen, dat ze dit niet zelf gaan bouwen, wegens te groot.

Wat blijft er dan nog over? Opdoeken? Opsouperen door de directie, die met aanpassingen in stemrecht, nu zowat doen waar ze zin in hebben.....

Denk dat het verhaal Velcan stilaan op zijn einde loopt.

Waarom denk je dat ze nu ineens zouden opdoeken?
Stel ze boeken de boel op wat gebeurd er dan met de gewone aandeelhouder?
Want je kan toch niet zeggen dat ze failliet gaan met zoveel eigen kapitaal.
Ablynx, Ageas, Ahold delh, Engie, Fagron, ING group, Nyrstar, Sioen, Velcan

11221
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor 11221 » 13 Sep 2017 12:13

Ze laten de boel gewoon verwateren.
Keren hun eigen nog wat extra aandelen uit, desnoods nieuw uitgegeven, waardoor ons deel alsmaar kleiner wordt.
En op den duur sluiten ze de boel, gaan ze met het geld lopen, en krijgen wij niks meer.
Dat lijkt mij het meest logische scenario.

djeeten007
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor djeeten007 » 13 Sep 2017 13:27

11221 schreef:Ze laten de boel gewoon verwateren.
Keren hun eigen nog wat extra aandelen uit, desnoods nieuw uitgegeven, waardoor ons deel alsmaar kleiner wordt.
En op den duur sluiten ze de boel, gaan ze met het geld lopen, en krijgen wij niks meer.
Dat lijkt mij het meest logische scenario.

ok, maar waarom dan het inkoopprogramma?
Ablynx, Ageas, Ahold delh, Engie, Fagron, ING group, Nyrstar, Sioen, Velcan

11221
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor 11221 » 14 Sep 2017 11:54

Om de schijn hoog te houden?
Dat inkoopprogramma laten ze ieder jaar goedkeuren op de AG, dus dat is niks bijzonders.

Vertel mij anders eens wat er van toekomst over blijft voor Velcan?